728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

حمایت ۱۲۳۰۰پارلمانتر و شخصیت سیاسی، ۳۳۰ سازمان و حزب از ۱۴کشور عربی از ساکنان اشرف

-

شهر اشرف
شهر اشرف
فراخوان به استقرار تیم دائم ملل‌متحد برای تضمین حفاظت از ساکنان اشرف

لغو محاصره اشرف خاتمه شکنجه روانی با ۳۰۰بلندگو تابلو

کنفرانس شبکه منطقه‌یی برای توسعه دموکراسی و حقوق‌بشر
قاهره -دسامبر۲۰۱۱
در کنفرانس قاهره که به‌دعوت شبکه منطقه‌یی برای توسعه دموکراسی و حقوق‌بشر متشکل از چندین ارگان مجتمع مدنی و حقوق‌بشری وبا حضور دهها تن از روشنفکران و فعالان در سطح مصر و در منطقه خاورمیانه برگزار شد، اعلام شد که در یک کمپین گسترده جمع ۱۲۳۰۰تن از پارلمانترها و شخصیتها و ۳۳۰ سازمان و حزب از۱۴کشور عربی بیانیه حمایت از حقوق ساکنان اشرف را امضا کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس و امضا‌کنندگان بیانیه ضمن محکوم کردن حملات نیروهای عراقی در ژوئیه ۲۰۰۹و آوریل ۲۰۱۱ به شهر اشرف، خاطرنشان کردند که بیش از دو سال است که نیروهای عراقی به‌طور شبانه روزی به شکنجه روانی ساکنان اشرف با استفاده از ۳۰۰ بلندگو می‌پردازند و محدودیتهای ضدانسانی به‌ویژه در زمینه پزشکی اعمال می‌کنند. به‌نحوی حداقل ۱۲ بیمار طی ماه‌های اخیر در نتیجه محاصره پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.

قطعنامه پایانی کنفرانس از بارونس اشتون، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و هم‌چنین از دولت آمریکا و سازمان ملل ‌متحد خواستار شد که دولت عراق را به قطع بدرفتاری با ساکنان اشرف و به‌رسمیت شناختن حقوق آنها طبق کنوانسیونها و قوانین بین‌المللی وادار کنند. این قطعنامه به ملل ‌متحد و شورای امنیت و اتحادیه عرب فراخوان می‌دهد که تیم مانیتورینگ دائمی ملل ‌متحد در اشرف مستقر شود تا حفاظت ساکنان اشرف را تا انتقال آنها به کشورهای ثالث تضمین کنند.

در کنفرانس قاهره ابتدا دکتر اشرف عبدالخالق رئیس سازمان ”الفجر جدید“ مصر طی سخنان اظهار داشت: «این دیدار مشارکتی از سوی همه حاضران است برای احقاق حق و جا انداختن مبانی حقوق‌بشر که همگی برای تحقق آنها تلاش می‌کنیم. ساکنان اشرف باید بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو از حقوق خود برخورد شوند.

دکتر اشرف عبد الخالق سپس رئیس کنفرانس را معرفی کرده گفت: اکنون کنفرانس را به استاد عاطف النجمی رئیس جمعیت دفاع عربی واگذار می‌کنم.

دکتر عاطف النجمی‌گفت: ما از ساکنان اشرف هم در کادر بشردوستانه و هم در کادر منافع خودمان به‌عنوان مسلمانان و به‌عنوان اعراب و به‌عنوان اهالی این منطقه دفاع می‌کنیم.

سپس مدبولی عتمان معاون سردبیر روزنامه الجمهوریه مصر گفت: همه می‌دانند که علت اقدامات رژیم ایران علیه ساکنان اشرف این است که آنها بخشی از پیشگامان جنبش عظیم مجاهدین خلق ایران هستند. مجاهدین در کشورهای اروپایی و عربی حضور دارند و در داخل ایران فعالیت دارند و این جنبش عظیمی است که حتی در زمان شاه قبل از این‌که خمینی بیاید و رژیم آخوندها حاکمیت را به دست بگیرد، اپوزیسیون رژیم شاه بودند. در نتیجه‌این افراد سزاوار این هستند که به‌خاطر ایستادگی‌شان در برابر مطامع رژیم ایران مورد حمایت قرار بگیرند.

معاون سردبیر الجمهوریه گفت: اکنون رشته سخن را به استاد ابوبکر ابو المجد روزنامه‌نگار و پژوهشگر برجسته واگذار می‌کنم.

ابوبکر ابو المجد در سخنان خود اظهار داشت مجاهدین خلق بر اساس معاهده چهارم ژنو و قانون حفاظت از پناهندگان، حفاظت‌شده محسوب می‌شوند و این بهار عربی که خود را به‌صورت یک واقعیت تحمیل کرده است، باید در حفاظت از مظلومان در همه جا نقش خود را ایفا کند کما این‌که سازمانها و ارگانهای بین‌المللی از سراسر جهان حمایت خود از ساکنان اشرف را ابراز می‌کنند.

سپس شعبان محمد از مرکز ابن خلدون، بر حمایت مرکز ابن خلدون از مجاهدین خلق و ساکنان اشرف تأکید کرد.

در ادامه برنامه، علی الکلیدار وکیل و حقوقدان عراقی اظهار داشت،
مجاهدین خلق که می‌خواستند مسیر حرکتی را که آخوندها آغاز کرده بودند به نفع مردم ایران تغییر دهند در معرض تهدید قرار گرفتند و در مسیر سرنگونی رژیم آخوندها بود که به عراق آمدند. علت فشارهای دولت مالکی به مجاهدین این است که وی و حزبش تحت نفوذ کامل رژیم ایران هستند.

سپس دکتر محمد الموسوی رئیس جبهه ملی عراق بیانیه ۳۳۰ حزب و ارگان و مرکز و ۱۲۳۰۰ شخصیت شامل پارلمانترها و حقوقدانان از ۱۴کشور عربی در حمایت از اشرف را قرائت کرد

امضا کنندگان که از کشورهای مصر، عربستان سعودی، کویت، اردن، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، بحرین، تونس، لیبی، مراکش و الجزایر می‌باشند اعلام کردند: «مالکی حق تک روی در تصمیم‌گیری و صدور احکام ظالمانه علیه پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف را ندارد زیرا که این افراد تحت حفاظت قوانین بین‌المللی هستند و از قوانین بین‌المللی حافظ حقوق پناهندگان برخوردار هستند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/593f795f-8e0a-41e4-802a-2117a64deb7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات