728 x 90

سوريه,قيام هاي خاورميانه,دخالت رژيم در سوريه ,

کمکهای اقتصادی به سوریه

-

کمکهای نقدی و نفتی به دولت سوریه
کمکهای نقدی و نفتی به دولت سوریه
مجلس رژیم اخیراً موافقتنامه تجارت آزاد با سوریه را امضا کرد. این اقدام برای گسترش کمکهای اقتصادی به رژیم بشار اسد است که د رحال حاضر به‌خاطر تحریمهای اتحادیه اروپا، ترکیه و اتحادیه عرب در تنگنا قرار گرفته است.
در شهریور ماه امسال رسانه‌های بین‌المللی به‌نقل از دیپلوماتهای غربی مستقر در دمشق فاش کردند که رژیم شش میلیارد دلار کمک نقدی به رژیم سوریه کرده است.
در همان ماه، هوشنگ کمائی، مدیر شرکت توسعه صنایع پالایشی رژیم از ساخت چهارپالایشگاه برای سوریه در مناطق مختلف این کشور خبر داد.
در آذرماه امسال خبرگزاری رویتر فاش کرد که به‌دنبال تحریم نفتی سوریه، رژیم آخوندی یک محموله نفت خام از سوریه خریداری کرد. پیش از این، کشورهای اروپایی نود‌و پنج درصد از نفت صادراتی سوریه را خریداری می‌کردند. اما پس از تحریم، رژیم برای کمک به بشار اسد تصمیم به خرید نفت از آن کرد. خبرگزاریها نوشتند: «صادرات نفت خام سوریه به ایران درحالی صورت می‌گیرد که ایران خود دومین صادرکننده بزرگ نفت خام در اوپک است».
روز سیزده آذر ماه هم روزنامه الرأی کویت نوشت: «سفیر سابق سوریه در آنکارا نضال قبلان فاش کرد خامنه‌ای فتوا داده که تمامی تولیدات سوریه را با هر کیفیت و کمیت که باشد با ارز خریداری کنند».
اینها تنها گوشه‌یی از کمکهای رژیم به دیکتاتور خونریز سوریه است. آخوندها برای حفظ بقای تنها متحد کلیدی اشان در منطقه، داراییهای مردم ایران را حاتم بخشی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9067e2d2-c9b3-4b86-a2ec-80287bd86a5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات