728 x 90

ايران اشرف آزادي,تظاهرات واشنگتن,

تظاهرات ایرانیان در مقابل کاخ سفید برای حفاظت از اشرف

-

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن علیه حضور مالکی در کاخ سفید
تظاهرات ایرانیان در واشنگتن علیه حضور مالکی در کاخ سفید
... .. تاریخ در مورد تصمیم رفتن به عراق قضاوت خواهد کرد. ایالات متحده با سر بلند خارج می‌شود، اینها سخنانی مهمی بود که دیروز باراک اوباما به‌مناسبت دیدار نخست‌وزیر عراق نوری المالکی ایراد کرد.

تا پایان ماه، سربازان آمریکایی کشور را ترک خواهند کرد. اما باراک اوباما اطمینان خاطر می‌دهد که عراق هم‌چنان شریکی مستحکم و قابل تکیه است احتمالاً به همین دلیل است که کاخ سفید نیت خود را نشان داد که به عراق 18 هواپیمای شکاری اف 13 میفروشد. اما این دیدار هم‌چنین فرصتی بود برای هشدار بی‌سر و صدای آمریکا به نیت تهران با گفتن این‌که به حاکمیت عراق باید احترام گذاشته شود... .

و دیروز در مقابل کاخ سفید ایرانیان تظاهرات کردند. آنها از رئیس دولت عراق خواهان حفاظت کمپ اشرف شدند. این کمپ که در عراق قرار دارد و در خود ۳۴۰۰ مخالف ایرانی را جای داده است کمپی که مقامات بغداد می‌خواهند آن را تا پایان سال منحل کنند ما به افشین علوی وصل شدیم از سازمان مجاهدین خلق:
بایستی قاطعانه بستن کمپ که توسط دولت مالکی برای 31دسامبر حکم داده شده متوقف شود و باید با این اراده جابه‌جایی اجباری به سایر اماکن در عراق مخالفت شود. درحالی‌که کمیسر عالی پناهندگی این ساکنان را به‌عنوان پناهجو به‌رسمیت شناخته است و می‌خواهند با آنها مصاحبه کنند و آنها را تعیین هویت کنند ولی عراق مانع می‌شود که کمیساریای پناهندگی وارد اشرف بشود تا بتواند کارش را انجام بدهد. آنها می‌خواهند حتماً ساکنان را جابجا کنند و ما بیم وضعیت بدتری را داریم چرا که دو دفعه قبل که نیروهای عراقی وارد اشرف شدند آنها کشتار کردند 46نفر در مجموع کشته شدند و هزار نفر مجروح شدند و ما می‌خواهیم که این حتماً متوقف شود. نماینده سازمان ملل به‌تازگی از کشورهای اروپایی درخواست کرده است ساکنان کمپ اشرف را بپذیرند باید قبل از این‌که این عملی شود ساکنان اشرف را حفاظت کرد، این مسأله مهم است یعنی حفاظت آنها در برابر حمله نیروهای عراقی و جلوگیری کامل از جابه‌جایی و جلوگیری از بسته شدن اشرف در روز 31دسامبر برای این‌که سازمان ملل بتواند کارش را بکند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/387f2c3d-2447-4e5a-9949-f5921e4760aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات