728 x 90

بحران اقتصادي جهاني,

تزریق پول به بازارهای مالی اروپا

-

شمارش پول
شمارش پول
تصمیم ۶بانک مرکزی کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه و آلمان به تزریق پول بیشتر، به افزایش شاخص بازارهای مالی اروپا و آمریکا منجر شد. همزمان وزیران دارایی حوزه یورو نیز در آخرین اجلاس خود موضوع افزایش اعتبار صندوق بین‌المللی پول و هم‌چنین صندوق ثبات مالی اروپا را مورد بحث قرار دادند. هرمان ون رامپوی رئیس شورای اروپا در این اجلاس گفت: اتحادیه اروپا روزهای سختی را می‌گذراند، حتی می‌توانم بگویم در برهه خطرناکی قرار داریم. هیچ شکی در این نیست، از تابستان گذشته به این سو دیگر مشکل این یا آن کشور نیست، این امر به یک مشکل سیستماتیک تبدیل شده است».
آلمان در میان کشورهای اتحادیه اروپا با افزایش این اعتبار به‌منظور خرید اوراق قرضه دولتی در مقابل پرداخت وام به کشورهای بحران‌زده هم‌چنان مخالفت می‌کند. نهادهای وام دهنده به کشورهایی نظیر یونان و پرتغال از این کشورها در مقابل بسته کمکهای مالی می‌خواهند باصرفه جویی کسری بودجه خود را کاهش دهند. این امر اعتصابات عمومی بسیاری را در این کشورها به‌دنبال داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ead86d1-1df5-471e-9e34-9038450509d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات