728 x 90

ايران اشرف آزادي,كميسارياي پناهندگان,اقدامات مالكي

ژنرال هیو شلتون: اشرف هدف اصلی رژیم ایران و تنها نیروی واقعی مردم ایران برای کنار زدن ملاهاست

-

ژنرال هیو شلتون
ژنرال هیو شلتون
ژنرال هیو شلتون رئیس ستاد ارتش آمریکا بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱، می گوید، کشورمن در مقابل تحویل گرفتن سلاحهای کمپ در سال ۲۰۰۳، روی شرف و اعتبارش متعهد شده است که حفاظت اشرف را تأمین کند. ساکنان اشرف به‌طور داوطلبانه تحویل دادن سلاحهایشان را قبول کردند. در مقابل، ایالات متحده به‌طور مکتوب به تک‌تک آنها قول حفاظت داد. سپس ما این حفاظت را در سال ۲۰۰۹ به عراقیها سپردیم، این کار به‌رغم مخالفت سازمان مجاهدین خلق ایران صورت گرفت. اکنون ما نمی‌توانیم نگاهمان را برگردانیم و بگوییم این مسئولیت ما نیست.
آنها افراد «حفاظت‌شده» تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند. این به این معنی است که هر حمله‌یی علیه آنها جنایت جنگی محسوب می‌شود. ساکنان اشرف به قول خود عمل کردند، ما هم باید همین کار را بکنیم. این یک موضوع بین‌المللی است که اجازه نمی‌دهد بی‌حرکت بمانیم چرا که می‌دانیم که رژیم ایران در پی از میان برداشتن اشرفیان است. چون آنها اپوزیسیون اصلی این رژیم و تنها نیروی واقعی برای مردم ایران در کنار زدن رژیم ملاها هستند.. از همین رو است که اشرف هدف اصلی رژیم است.
نخست‌وزیر عراق نوری المالکی و بسیاری از وزرایش روابط نزدیکی با رژیم تهران دارند. این حمایت رژیم ایران از مالکی بود که به او اجازه داد قدرت را در بغداد حفظ کند، آن هم به‌رغم این‌که در انتخابات شکست خورد. او برای حفظ منصب خود، نیاز دارد علیه اشرف به رژیم ایران امتیاز بدهد.
ایالات متحده باید بلادرنگ سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست وزارت‌خارجه خارج کند چرا که آنها تروریست نیستند. این کار باید مدتها پیش صورت می‌گرفت. این یک اشتباه حقوقی و یک خطای اخلاقی است.
یک اکیپ ناظر دائم سازمان ملل و کلاه آبیهای سازمان ملل باید مستقر شوند تا کمیساریای عالی پناهندگان بتواند پروسه تأیید پناهندگی ساکنان اشرف را تکمیل کند.
باید دولت عراق را وادار کرد اولتیماتوم ۳۱دسامبر را لغو کند. این یک زمانبندی غیرعملی است و هیچ مسأله‌ای را حل نمی‌کند و فقط به تنشها می‌افزاید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5b08c40-9440-425a-b419-0d965193babd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات