728 x 90

«FATF»: رژیم ایران در لیست سیاه باقی خواهد ماند

اف‌.ای‌.تی‌.اف
اف‌.ای‌.تی‌.اف

سایت اف.ای.تی.اف روز جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ در بیانیه‌ای با عنوان «حوزه‌های قضایی پرخطر مشمول فراخوان اقدام» اعلام کرد رژیم ایران در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی خواهد ماند.

در گزارش اف.ای.تی.اف آمده است: با توجه به ناکامی ایران در تصویب کنوانسیونهای پالرمو و تأمین مالی تروریسم در راستای استانداردهای FATF، FATF تعلیق اقدامات متقابل را به‌طور کامل لغو می‌کند و از اعضای خود و از همه حوزه‌های قضایی می‌خواهد تا اقدامات متقابل مؤثر را مطابق با این توصیه نامه اعمال کنند.
ایران در بیانیه FATF در مورد [حوزه‌های قضایی پرخطر مشروط به فراخوان برای اقدام] تا زمانی که برنامه اقدام، کامل نشود، باقی خواهد ماند. اگر ایران کنوانسیون پالرمو و تأمین مالی تروریسم را مطابق با استانداردهای FATF تصویب کند، FATF در مورد اقدامات بعدی از جمله تعلیق اقدامات متقابل تصمیم‌گیری خواهد کرد. تا زمانی که ایران اقدامات لازم برای رفع نواقص شناسایی شده در رابطه با مقابله با تأمین مالی تروریسم در برنامه اقدام را اجرا نکند، FATF هم‌چنان نگران خطر تأمین مالی تروریسم ناشی از ایران و تهدیدی که این امر برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، باقی خواهد ماند.


در بخشهایی از این بیانیه آمده است:
در ژوئن ۲۰۱۶، ایران متعهد شد که کمبودهای استراتژیک خود را برطرف کند. برنامه اقدام ایران در ژانویه ۲۰۱۸ منقضی شد. در فوریه ۲۰۲۰، FATF خاطرنشان کرد که ایران برنامه اقدام را تکمیل نکرده است.
در اکتبر ۲۰۱۹، FATF از اعضای خود خواست و از همه حوزه‌های قضایی خواست: افزایش بررسی نظارتی برای شعب و شرکت‌های تابعه مؤسسات مالی مستقر در ایران را ضروری کنند. معرفی مکانیسم های گزارش‌دهی مرتبط یا گزارش دهی سیستماتیک تراکنشهای مالی؛ و نیازمند افزایش الزامات حسابرسی خارجی برای گروه‌های مالی با توجه به هر یک از شعب و شرکت‌های تابعه آنها در ایران است.

 

دیلی استار بنگلادش روز جمعه ۵اسفند نوشت: سازمان نظارت بر تأمین مالی تروریسم عضویت روسیه را تعلیق کرد.
یک ناظر جهانی در زمینه تأمین مالی تروریسم و ​​پولشویی امروز عضویت روسیه را به‌دلیل تهاجم نظامی تمام‌عیار «غیرقانونی و غیرموجه» این کشور به اوکراین به‌حالت تعلیق درآورد و درعین‌حال میانمار، ایران و کره شمالی در «لیست سیاه» خود حفظ کرد.
در بیانیه‌یی که پس از دومین جلسه عمومی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در پاریس به ریاست تی راجا کومار از سنگاپور صادر شد، گروه ویژه اقدام مالی هم‌چنین اعلام کرد: امارات متحده عربی، ترکیه، اردن، جنوب آفریقا و ۲۰کشور دیگر در «فهرست خاکستری» آن باقی خواهند ماند و آنها تحت نظارت گسترده خواهند بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc635212-e5e4-4790-9abd-e057e2fc4b31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات