728 x 90

FATF و CFT موضوع جنگ و جدالها درون رژیم ایران

FATF و CFT موضوع جنگ و جدالها درون رژیم ایران پیش نویس
FATF و CFT موضوع جنگ و جدالها درون رژیم ایران پیش نویس

مهلتی که FATF به رژیم داد، تنها به‌معنی ادامه و تشدید جنگ و جدال بین باندهای رژیم به مدت ۴ماه بود و می‌شد پیش‌بینی کرد که شکافهای رژیم در هفته‌ها و ماههای آینده بیش‌از‌ پیش تشدید و تعمیق خواهد شد.

عباس گودرزی عضو مجلس ارتجاع: پیوستن به این کنوانسیون‌ها به منافع ملی کشور لطمه می‌زند و آسیب‌های الحاق به این کنوانسیون‌ها غیرقابل جبران است.

زمانی که ما به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ««CFT» بپیوندیم، با دست خودمان گروه‌های مقاومت منطقه و حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهیم.

مسئولان دولتی عنوان می‌کنند که با پیوستن این کنوانسیون‌ها، بهانه را از دست دشمنان می‌گیریم، با این طرز فکر و تفکر نمی‌توان مملکت‌داری کرد.

این مسئولان باید پاسخ دهند که توافقات قبلی چه مشکلی از ما حل کرده که پیوستن به این کنوانسیون‌ها بخواهد گره‌ای از مشکلات کشور باز کند.

دشمنان با تحریم و فشارهای اقتصادی به‌دنبال بر هم زدن محاسبات ذهن مسئولان ما هستند تا به آن صورت که آنها دوست دارند فکر کنیم، تصمیم بگیریم و اقدام کنیم.

قطعا پیوستن به این کنوانسیون‌ها به‌معنی خود تحریمی است و عضویت در آنها چیزی جز ندامت و پشیمانی غیرقابل جبران برای ما در برندارد.

 

کیهان خامنه‌ای: نمایندگان مجلس و کارشناسان تأکید کردند؛ لوایح مرتبط با FATF تکمیل‌کننده پازل تحریم است.

طلاب حوزه علمیه تهران طی نامه‌یی به رئیس‌ و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی خواستار عدم تأیید لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) شدند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده رژیم از شاهین‌شهر: با تصویب این دو لایحه، حجم و دقت هوشمندانه برای فشار به ایران زیادتر خواهد شد و همه روزنه‌هایی که برای تنفس اقتصاد ایران وجود دارد، مسدود خواهد شد و بار اقتصادی و روانی آن باز بر ملت ایران تحمیل شود.

حاجی دلیگانی افزود: یک جریانی در مجلس تلاش کرد تا عوارض پیوستن به این دو کنوانسیون (CFT و پالرمو) را از ذهن و نگاه نمایندگان پنهان کند و این جریان اجازه نداد تا اطلاعات صحیح به برخی نمایندگان برسد و با این کار خود با روشنگری در این خصوص مخالفت کردند.

وی در ادامه گفت: این جریان همان جریانی است که اکثریت را در مجلس در اختیار دارد و به‌دنبال دیکتاتوری در مجلس است و اقلیتی را که در مجلس انقلابی هستند، روزبه‌روز در تنگنا قرار دهند.

آخوند محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم: با توجه به مطالعات فراوانی که بنده و سایر اعضای مجمع درباره این لایحه انجام دادیم مصالح پیوستن به پالرمو را بسیار کم و مضر آن را زیاد می‌بینیم.

وی افزود: در نتیجه الحاق به کنوانسیونهای مرتبط با FAFT ما همین میزان نفتی را هم که به‌صورت غیررسمی می‌فروشیم نخواهیم توانست به فروش برسانیم و مرتکب خودتحریمی می‌شویم.

کانال مالی تعریف شده از سوی اروپا بسیار ضعیف و عواید آن برای ایران ناچیز است چرا که فقط غذا و دارو از طریق آن به ایران می‌دهند، در حالی که ما امروز در تولید گندم خودکفا هستیم و در حوزه دارو نیز نیازهای جزیی داریم.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رژیم: دوستان ما نگاه کنند و بر اساس واقعیات تصمیم بگیرند، تاکنون می‌گفتند که اتفاقی نمی‌افتد حالا واقعیات را می‌بینند.

وی افزود: دو سال است فرصتی که از اول با آنها توافق کرده بودیم تمام شده است. این‌که آنها چه چیزی گفتند ما خیلی به حرف آنها کاری نداریم ما به ارتباطات کشور خودمان کار داریم.

 

مهرداد لاهوتی نماینده رژیم از لنگرود: مقامات ارشد دولت پیش از این تأکید داشتند که تمامی تحریم‌های ضدایرانی از جمله تحریم‌های بانکی و مالی با امضا و اجرای برجام، به یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق. حالا دولتمردان مدعی هستند که برای رفع تحریم‌ها باید FATF تصویب شود! دولتمردان به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که چه تضمینی است که پس از تصویب لوایح مرتبط با FATF بهانه‌های آمریکا تمام شود؟! و چه تضمینی هست که لغو تحریم‌ها به موارد دیگری موکول نشود؟!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/685b39eb-b7db-4fab-9dd8-f0dcc6686356"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات