728 x 90

FATF لکه ننگ بر دامان نظام یا راه نجات نظام

FATF لکه ننگ بردامان نظام یا راه نجات نظام
FATF لکه ننگ بردامان نظام یا راه نجات نظام

در حالی که بررسی لایحه سی.اف.تی از لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف در مجلس رژیم از روز یکشنبه آغاز شده، جدال باندهای حکومتی بر سر این بحران به خیابانها کشیده شده است.

در همین رابطه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه تجمعاتی در مقابل مجلس رژیم در مخالفت با پیوستن به لوایح اف.ای.تی.اف برگزار شد.

همچنین گروهی از عوامل رژیم در دانشگاهها، موسوم به بسیج دانشجویی، طومار شکایت از اقدام دولت روحانی درباره اف.ای.تی.اف را به کمیسیون اصل۹۰ مجلس رژیم ارائه دادند.

شماری از اعضای مجلس ارتجاع طی نامه‌یی خطاب به پاسدار علی لاریجانی، خواستار برگزاری نشستی برای بررسی ابعاد کامل اف.ای.تی.اف گردیدند.

خوب است به گوشه‌ای از موضع‌گیری سران رژیم در نفی اف.ای.تی.اف نگاهی بیاندازیم:

کریمی قدوسی، عضو مجلس رژیم، در حمایت از تجمع‌کنندگان گفت: مجلس نمی‌گذارد این لکه ننگ بر دامان نظام قرار گیرد.

 

FATF اف.ای.تی.اف مسیر براندازی نظام

آخوند سالک، عضو دیگر مجلس رژیم گفت: اف.ای.تی.اف با هدف کنترل، مهار و تغییر مسیر و براندازی نظام است. مجلس حریت خود را در مقابل این سند اعلام خواهد کرد.

پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی، در جلسه‌یی با عوامل رژیم در دانشگاهها با تصویب اف.ای.تی.اف و لوایح مشابه مخالفت کرد.

کیهان خامنه‌ای نیز با حمله به آخوند روحانی نوشت: چرا اجرای برجام و بخش دیگری از انتظارات غرب نظیر ۲۰۳۰ و اکشن‌پلی مفصل اف.ای.تی.اف، نه تنها حال اقتصاد ما را بهتر نکرد بلکه(نظام)را به چالشهای بی‌سابقه دچار نمود؟ قبلاً که شورای امنیت بارها قطعنامه‌های تحریمی صادر کرده بود وضعیت اقتصادی ما به مراتب بهتر بود.

 

در همین حال سپاه پاسداران در خبرگزاری خود، ادعای باند رقیب در مورد این‌که پذیرش مشروط پالرمو امکان‌پذیر است، نوشت: بررسی تضاد قوانین داخلی و مفاد کنوانسیونهای بین‌المللی، گویای آن است که در صورت نقض مفاد کنوانسیونها توسط کشور عضو، آنچه که مبنای عمل قرار می‌گیرد، مفاد مندرج در کنوانسیون است و نه بیانیه تفسیر و شروط کشور عضو.

سپاه پاسداران همچنین درباره این نظریه که تصویب لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف می‌تواند قیمت ارز را پایین بیاورد، ضمن تحقیر باند رقیب نوشت: این نظریه غیرواقعی و صرفاً نوعی فضاسازی برای تصویب لوایح باقیمانده مرتبط با اف.ای.تی.اف است.

باند دیگر رژیم نیز در فواید اف.ای.تی.اف داد سخن داده است:

از سوی دیگر، روزنامه آرمان از باند روحانی نوشت: حال که با اجرای برجام و حمایت اروپایی‌ها از تجارت، سازوکاری فراهم شده، که نفت بفروشیم، نباید این فرصت را از دست بدهیم. البته لازمه این مسأله تصویب لوایح چهارگانه اف.ای.تی.اف است.

 

نماینده سابق رژیم در دفتر اروپایی سازمان ملل به نام علی خرم نیز گفت: عضویت در اف.ای.تی.اف لازمه نقل و انتقالات مالی است.

 

بیشتر بخوانید

FATF (قانون مبارزه با پولشویی) توسط شورای نگهبان رژیم ایران رد شد

با شکست برجام به‌دلیل خروج آمریکا و برقرار شدن تحریمهای تشدید شونده اولیه و ثانویه و در نتیجه مسابقه شرکتهای خارجی برای ترک معاملات تجاری با رژیم ایران، موضوع شکست برجام و همچنین پیوستن یا نپیوستن به کنوانسیون اف.ای.تی.اف به موضوع جدی جنگ بین باندهای حاکم بر ایران شده است. در همین رابطه سخنگوی شورای نگهبان رژیم ایران ۲۳تیر ۹۷گفت که این شورا اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را که جزو مصوبات چهارگانه موسوم به FATF است را مغایر قانون اساسی این رژیم می‌داند.

دولت روحانی، برای مقابله با نامگذاری مجدد رژیم ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی و تأمین مالی تروریسم، ٤لایحه به مجلس فرستاده بود؛ که مجلس رژیم ایران تا کنون ٣لایحه آن را تصویب کرده است اما به‌اصطلاح شورای نگهبان هنوز آنها را تأیید نکرده است.

باند به‌اصطلاح اصول‌گرا یا دلواپسان نظام با تصویب لایحه چهارم که پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم است مخالفت کرده‌اند و به همین دلیل این لایحه در مجلس رژیم بلاتکلیف مانده است و شخص خامنه‌ای نیز در اظهاراتی دوپهلو ضمن اشکال گرفتن از آن اما تصمیم‌گیری را به گردن مجلس رژیمش انداخت.

 

اوجگیری جنگ باندها بر سر لوایح اف.ای.تی.اف

البته ناگفته نماند در عکسی که رسانه‌های باند خامنه‌ای درج کردند۳تن از سرکرده‌های باند دلواپسان در مجلس ارتجاع، کریمی قدوسی، سالک و پژمان‌فر در جمع این به‌اصطلاح دانشجویان دیده می‌شوند که نشان‌دهنده این است که لشکرکشی از درون مجلس نشات گرفته و باند دلواپسان برای جبران کمبود نفر خود، به این ترفند دست‌زده است!

در همین حال نیروهای دلواپسان اقدام به تظاهرات و شعار دادن کردند و تصویب FATF را خیانت توصیف کردند.

 

روز تاریخ‌ساز آخوندها!

خبرگزاری حکومتی ایسنا در گزارشی تحت عنوان « توپ CFT در زمین مجلس - زورآزمایی موافقان و مخالفان FATF در بهارستان» نوشت:

«احتمالا امروز یکی از روزهای تاریخ‌ساز مجلس است... اگر این لوایح تصویب نشود و ایران نتواند نظر FATF را جلب کند، سازوکار اروپا و کشورهایی هم‌چون چین و روسیه برای تعامل بانکی و مالی با ایران دچار مشکل شده و عملاً بانکهای خارجی نمی‌توانند با ایران ارتباط برقرار کنند، این نظر اکثر کارشناسان پولی و بانکی است».

این گزارش با بیان این‌که «به‌نظر می‌رسد بخش اعظمی از نمایندگان مجلس، موافق تصویب این لایحه باشند» می‌افزاید:

«ابتدای هفته گذشته جلسه‌یی با حضور رئیس مجلس، رؤسای ۳فراکسیون سیاسی مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و وزیر خارجه تشکیل شد تا اجماعی حاصل شود که فراکسیون ولایی آن جلسه را تحریم کرد».

خبرگزاری حکومتی ایسنا در عین‌حال، اظهارنظرهای برخی اعضای ذی‌نفوذ مجلس را نقل کرده است. در همین رابطه نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در توضیح دلایل این فراکسیون برای مخالفت با CFT گفت:

«این فراکسیون با عضویت در CFT مخالف است چون این کنوانسیون نه تنها کمکی به رونق اقتصادی نمی‌کند که دست و پای کشور را می‌بندد».

 

یک بام و دو هوای عضویت در کنوانسیونهای بین‌المللی!

در جلسه امروز مجلس ارتجاع یک نکته دیگر نیز مطرح شد، به این ترتیب که یکی از اعضای باند روحانی روی یک تناقض کلی‌تر رویکرد نظام با کنوانسیون‌ها و تعهدات بین‌المللی دست گذاشت.

عباس عبدی، از مهره‌های اصلاح‌طلبان، طی مقاله‌یی در روزنامه حکومتی اعتماد یکشنبه ۸مهر ۹۷تحت عنوان «FATF بدتره یا NPT؟» روی تناقض ماهوی این رژیم قرون‌وسطایی با ساز و کارهای دنیای معاصر انگشت گذاشته و نوشت:

«ما با بدترین بخش این توافقات بین‌المللی که حضور در سازمان ملل و پذیرش شورای امنیت باشد همراه شده‌ایم و حتی حق عضویت می‌دهیم! چگونه است که نسبت به سایر بخش‌های آن معترضیم و تا این حد لجاجت بیهوده می‌کنیم»؟

بسته اروپا و پیوستن به FATF، شیرینی یا جام‌زهر؟

محمود صادقی: موافقت خامنه‌ای با تصویب لوایح FATF

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47d07fac-fa29-410b-a4da-dd48d0c74f6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات