728 x 90

لایحه FATF - بحران حاد درون رژیم ایران بر سر پیوستن به این کنوانسیون

مسکوت گذاشتن لایحه  FATF در مجلس ارتجاع
مسکوت گذاشتن لایحه FATF در مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع در جلسه پرتشنج روز یکشنبه ۲۰خرداد۹۷، لایحه الحاق رژیم به کنوانسیون مبارزه با تأمین تروریسم (FATF) به مدت دو ماه تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپا به تعویق انداخت.

رسانه‌های حکومت آخوندی هم در رابطه با این لایحه FATF به این بحران اشاره کرده‌اند.

 

لایحه FATF - برخی مقررات FATF برای سیستم بانکی و گروه‌های وابسته به نظام مشکلاتی ایجاد میکند

معاون وزیر اقتصاد دولت روحانی با اعتراف به این‌که برخی مقررات FATF برای سیستم بانکی مشکلاتی ایجاد می‌کند و یکی از این مشکلات درباره گروه‌‌‌هایی است که مورد تأیید (نظام) هستند گفت: نمی‌توانیم FATF را نادیده بگیریم و بگوییم عضو آن نمی‌شویم زیرا FATF یک ساز‌وکار بین‌المللی است و اگر می‌خواهیم با بانکهای دنیا کار کنیم، ناگزیر هستیم خود را با شرایط آن تطبیق دهیم. (روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۰خرداد۹۷)

 

لایحه FATF - تحریم‌های فزاینده علیه برخی از نهادهای حاکمیتی کشور هم‌چون سپاه پاسداران خواهد شد

کیهان خامنه‌ای نوشت: پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (لایحه FATF) منجر به گذاشتن ابزارهای حقوقی جدید در اختیار دشمنان، ایجاد اجماع جهانی علیه (نظام) و تحریم‌های فزاینده علیه برخی از نهادهای حاکمیتی کشور هم‌چون سپاه پاسداران خواهد شد.

این روزنامه می‌افزاید: در حالی‌که کنوانسیون جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو در گزارش ۲۰۰۴خود (۱۳۸۳) حزب‌الله در ردیف گروه‌های تروریستی قرار داده است و در گزارش سال ۲۰۱۲(۱۳۹۱) به‌عنوان قاچاقچی مواد مخدر معرفی نموده است؛ آیا در چنین بازی در زمین دشمن و ضربه به حزب‌الله قهرمان و عمق راهبردی (نظام) نخواهد بود!؟

تأسف‌آور است در جایی که (خامنه‌ای) طرح برجام‌های ۲و ۳و … را مردود دانسته در کمال تعجب برجام‌های بین‌المللی زنجیره‌یی دیگری، این بار بدون شماره در قالب کنوانسیون‌ها به امید سراب رفع تحریم‌ها مطرح می‌شود... آمریکا به‌دنبال براندازی نظام، اروپا به‌دنبال منافع اقتصادی و توقف قدرت موشکی و منطقه‌ای، FATF و کنوانسیونهای جرایم سازمان‌یافته فراملی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم به‌عنوان ابزاری در دست قدرتها به‌دنبال تسلط بر امنیت اقتصادی سیاسی و منطقه‌یی (نظام) هستند. (کیهان خامنه‌ای – ۲۰خرداد ۹۷)

 

لایحه FATF - ارسال مجدد پرونده رژیم ایران به دادگاه بین‌المللی لاهه و شورای امنیت

فراکسیون باند خامنه‌ای در مجلس رژیم نیز با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: از آنجا که قدرتهای بزرگ دنیا حزب ا... لبنان، حماس فلسطین، انصارا... یمن، حشدالشعبی عراق و سایر گروه‌های (مشابه) را تروریست تلقی و برعکس از (مجاهدین) حداقل در پنهان حمایت می‌کنند، لذا پیوستن به این کنوانسیون(FATF) منجر به گذاشتن ابزارهای حقوقی جدید در اختیار دشمنان و ایجاد اجماع جهانی علیه این (نظام) و جنجال‌آفرینی‌های بین‌المللی بی‌منتها و تحریم‌های فزاینده علیه برخی از نهادهای حاکمیتی کشور هم‌چون سپاه پاسداران و تفکیک نهادها و شخصیت‌های جمهوری اسلامی به دو بخش تحریمی و غیرتحریمی و عملاً خود تحریمی در داخل شده و در نهایت منجر به ارسال مجدد پرونده ایران به دادگاه بین‌المللی لاهه و شورای امنیت سازمان ملل برای فشار بر ایران خواهد شد.

 

لایحه FATF – می‌تواند شفافیت مالی در خصوص نحوه تولید موشک و سایر فعالیت‌های نظامی را مطالبه کند

این بیانیه می‌افزاید: آنچه روشن است پیوستن به کنوانسیون (FATF) منجر به این می‌شود که ما با دست خود (نظام) را در معرض تشدید خطرات تحریمی قرار دهیم... (در صورت اجرای همه خواسته‌ها، باز هم) FATF می‌تواند خواسته‌های جدیدی از جمله شفافیت مالی در خصوص نحوه تولید موشک و سایر فعالیت‌های نظامی را مطالبه کند. (کیهان خامنه‌ای – ۲۰خرداد ۹۷)

 

لایحه FATF تشنج در مجلس ارتجاع و مسکوت گذاشتن لایحه الحاق رژیم به کنوانسیون (FATF)

جلسه پرتشنج مجلس آخوندی: مسکوت‌گذاشتن لایحه FATF  - الحاق رژیم به کنوانسیون ضد پولشویی و تأمین مالی تروریسم تا دو ماه دیگر و روشن شدن مذاکره رژیم با اروپا.

مجلس ارتجاع در جلسه پرتشنج روز یکشنبه ۲۰خرداد۹۷خود، لایحه FATF - الحاق رژیم به کنوانسیون مبارزه با تأمین تروریسم  به مدت دو ماه تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپا به تعویق انداخت.

در این جلسه شماری از اعضای مجلس رژیم طومار را در جایگاه هیأت‌رئیسه مجلس رژیم پهن کردند. لاریجانی یکی از طومارها را پایین انداخت و گفت مجلس جای این کارها نیست.

 

لایحه FATF – عباس عراقچی: اگر این لایحه تصویب نشود تحریمهای جدیدی علیه رژیم اعمال می‌شود

عباس عراقچی معاون وزرات خارجه رژیم نیز با التماس خواهان تصویب این لایحه شد و هشدار داد که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد تحریمهای جدیدتری علیه حکومت آخوندی اعمال می‌شود.

در این جلسه هم‌چنین کواکبیان از اعضای مجلس رژیم از باند روحانی در سخنرانی خود با گوشزد کردن خطر مجاهدین، تصویب این لایحه را برای امنیت نظام ضروری دانست.

 

لایحه FATF کواکبیان: اگر به این لایحه نپیوندیم نمی‌توانیم سازمان مجاهدین خلق را در کشورها تعقیب کنیم

کواکبیان: دبیر شورایعالی امنیت ملی که از همه اشخاص ما حتماً امنیتی‌تر و دلسوزتر است برگشت گفت تصویب این لایحه الحاق به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم نوعی مقابله با آمریکاست ایشون مطرح کرد که ما نظرمون این هست که حتماً این باید تصویب بشود...

مقام معظم رهبری در ۱۴خرداد سخنرانی فرمودند... یک کلمه در مورد این چهار تا لایحه نفرمودند میتوانستند به ما رهنمود بدهند اما شما شنیدید که ایشان به دولت و مجلس این مسأله رو واگذار کردند...

وقتی که بخواهیم به این لایحه نپیوندیم منافقین به‌اصطلاح سازمان مجاهدین خلق را در هیچ کشوری نمی‌تونیم تعقیب بکنیم اما با پیوستن به این لایحه ما می‌توانیم اقداماتی که علیه نظام جمهوری اسلامی بر علیه کشور ما منافع ملی ما در دنیا صورت می‌گیره با پیوستن به این کنوانسیون آنها را پیگیری بکنیم لذا دوستان توجه بکنند این‌که بعضی از عزیزان می‌ترسند از عرض شود خدمت تون که به هر حال تبی که بگیرند به خودکشی رو می‌آورند من بهشون نگرانی‌هایی که دارند دلواپسی‌هایی که دارند می‌خواهیم بگم هیچ ربطی به برجام نداره تازه برجام هم ما هنوز معتقدیم برجام هم دستاوردهای خودش را داشته.

 

لایحه FATF – گودرزی: اینقدر برابر دشمن خود باختگی و عقب‌نشینی؟

گودرزی: همگان شاهد بودند که مشاور ترامپ برجام را وقیحانه در مقابل چشم جهانیان پاره کرد و آمریکا پزش رو داد خب امروز این لوایحی که به مجلس داده شده که امروز دو تایش هم در دستور کار قرار دادیم آیا شایسته هست این‌قدر برابر دشمن خود باختگی و عقب‌نشینی؟ یعنی ما هر چی بوده دادیم در برجام به تمام تعهدات عمل کردیم این لوایح در واقع آمد تا پسا برجام رو تسهیل بکنه برای مبادلات بانکی برای این‌که بتوانیم به تعبیری از اون میوه‌های برجام برای کشورمون بچینیم امروز که از برجام چیزی باقی نمانده برجام با آمریکا نتیجه‌ای نداد چطور اروپا بدون آمریکا میخواد کاری بکنه.

 

لایحه FATF – عباس عراقچی: اگر به FATF نپیوندیم تحریمهای جدید بر ما بار خواهد شد

عباس عراقچی: ما معتقدیم که الآن صلاح کشور در این هست با تحریمهایی که داره بر میگرده با اقداماتی که آقای ترامپ و آمریکا انجام داده تحریمهای آمریکا که داره بر میگرده ما نباید خودمون به‌دست خودمون تحریمهای جدید رو بر جمهوری اسلامی تحمیل بکنیم اگر نپیوندیم به این کنوانسیونها اگر وارد یک مبارزه جدی با تروریسم نشیم و اگر توسط دشمنان‌مون موضوع حمایت از تروریسم واقع بشیم تحریمهای جدید بر ما بار خواهد شد من تمنا می‌کنم به‌عنوان نماینده دولت در شرایط خطیری که جمهوری اسلامی قرار داره در شرایطی که تحریمهای آمریکا داره بر میگرده ما به‌دست خودمون تحریمهای جدیدی رو تحمیل به خودمون نکنیم...

 

لایحه FATF – نقوی حسینی: به FATF بپیوندید یا نپیوندید چه تاثیری در جلوگیری از این تحریمها دارد

نقوی حسینی: خب ۸۰درصد تحریمهای علیه جمهوری اسلامی تحریمهای ثانویه آمریکاییها علیه ملت ما است پس ما برای چی داریم به این کنوانسیون ملحق می‌شویم وقتی که اثر حقوقی نداره، بیانیه‌های تفصیلی به‌هیچ‌وجه قابل اعمال حقوقی در حقوق بین‌الملل نیست شرایط درست نیست...

 

الان تحریمها علیه کشور ما داره اعمال میشه من مواردش رو عرض می‌کنم:

قانون داماتو / برجام / FATF / تحریمهای حقوق‌بشر / تحریمهای تسلیحاتی نظام موشکی / تحریمهای کاتسا

اینها داره علیه ما اعمال میشه شما به اف.ای.تی.اف بپیوندید یا نپیوندید چه تاثیری در جلوگیری از این تحریمها یا تسهیلات علیه ما داره؟

 

لایحه FATF – نقوی حسینی: با پیوستن به این کنوانسیون، نهادها و ارگانها و ارکان این نظام به دو بخش تقسیم می‌شوند

با پیوستن به کنوانسیون اف.ای.تی.اف کشور به دو دسته تقسیم میشه، نهادها و ارگانها و ارکان این نظام به دو بخش تقسیم می‌شوند، بخشی که در تحریم اند بخشی که در تحریم نیستند بر اساس اف.ای.تی.اف نهادها و ارگانهایی که تحریم نیستند نمی‌توانند با نهادها و ارگانهایی که در تحریم هستند همکاری بکنند یعنی داخل خود کشور ما جبهه کشور رو به دو بخش تقسیم می‌کنیم.

 

لایحه FATF – نقوی حسینی: پیوستن به این کنوانسیون آمریکاییها را در تحریمها نقطه زن میکنه

نقوی حسینی: تنها نتیجه پیوستن به این کنوانسیون اینه که آمریکاییها رو نقطه زن میکنه در تحریمها توجه کنید اینها اصطلاحاتی یه که بین مقامات دیپلوماتیک آمریکا و اروپا مبادله میشه اونها میگند حالا که جمهوری اسلامی ایران موشک نقطه زن داره ما باید تحریم نقطه زن داشته باشیم اف.ای.تی.اف باید به خدمت تحریم نقطه زن آمریکا بیاد...

از همکاران عزیز خودم یکبار دیگر درخواست می‌کنم این طومارهایی که اینجا مورد نمایش گذاشته شده امضاهای ملت ایرانه بیش از ۵۰هزار امضا از مردم موکل‌های ما اینجا آمده و امضا کردند که به این کنوانسیون(FATF) نپیوندید عضو این کنوانسیون نشوید.

 

تاجگردون نماینده مجلس: تعداد ۵۰نفر امضا کردند تقدیم هیأت‌رئیسه شده برای تعویق دو ماهه.

 

علی لاریجانی: ۲۵۱نفر حضور دارند مسکوت ماندن را بفرمائید.

عضو هیأت رئیسه: حداقل بررسی این لایحه (FATF) به‌مدت دو ماه تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپا در زمینه برجام به تعویق بیفتد.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6639878-625c-4386-8330-2893daa10eb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات