728 x 90

«اگر FATF استعماری است، سران سه قوه استعماری‌اند»!

FATF
FATF

در سال ۲۰۰۷ میلادی(۱۳۸۶ شمسی) سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن، مشهور به FATF،‌ رژیم آخوندی را به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی در لیست کشورها و نهادهایی قرار داد که از تروریسم حمایت می‌کنند.

به‌دلیل پولشویی در جهت حمایت مالی از تروریسم توسط رژیم، این سازمان به برقراری روابط تجاری با رژیم یا سرمایه‌گذاری در آن هشدار داده بود. بر این اساس حکومت آخوندی تا سال ۱۳۹۵ در لیست سیاه این سازمان قرار داشت و بسیاری از روابط مالی بانکهای آن محدود شده بود.

در اوایل تیر ۱۳۹۵ بانک مرکزی با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که با سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن –FATF- به توافق رسیده است.

بانک مرکزی در این بیانیه هیچ توضحیحی نمی‌دهد و جزئیات این توافق را محرمانه نگه داشته است، اما بسیار واضح است که دولت آخوند حسن روحانی عملاً مفاهیمی نظیر پولشویی، تروریسم، پول کثیف و سایر استانداردهای مورد نظر این سازمان را پذیرفته است. مفهوم این توافق این است که نظام آخوندی و دولت روحانی حمایت از سازمانهای تروریستی و کمک‌رسانی مالی به آنها را متوقف می‌کند تا بتواند از تسهیلات FATF استفاده کند.

توافق دولت روحانی با اف‌ای‌تی‌اف ۲سال است که مورد نزاع دولت و باند او با باند خامنه‌ای است و هرازگاهی هم که موضوع آن در مجلس ارتجاع مطرح می‌شود باعث جنجال در آن می‌شود.

حدود ۳هفته بیشتر به تمدید این توافق باقی نمانده و رژیم در این مدت فرصت دارد که خودش را از قرار گرفتن در لیست سیاه FATF نجات بدهد.

در این رابطه است که دولت روحانی دستپاچه و بی‌قرار است که آن را به تصویب مجلس برساند، در این رابطه نیز هست که دلواپسان حملاتشان را به روحانی و تلاشش برای پیوستن به این کنوانسیون متمرکز کرده‌اند.

در این روزها آنها حملاتشان را به روحانی و دولتش به حداکثر رسانده و به او می‌تازند تا جایی که از زدن مارک خیانت و همدستی با دشمن هم ابایی ندارند.

در این زمینه محمد‌نبی حبیبی، سردسته یکی از دسته‌جات باند خامنه‌ای، به مجلس توصیه می‌کند «لایحه قانونی مبارزه با تأمین مالی تروریسم را برای همیشه از دستور خارج کند» و «مجلس نباید لوایح استعماری مربوط به FATF را به تصویب برساند».

او به تجربه بدفرجام برجام اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد «ما هر چقدر انعطاف به خرج بدهیم دشمن پرروتر و جسورتر می‌شود. موضوع موشک و قدرت هسته‌یی بهانه است. گره زدن مشکلات کشور به برجام اشتباه بود. رئیس‌جمهور نباید برجام را وارد رقابتهای سیاسی می‌کرد. نباید منافع و مصالح ملی را بازیچه رقابتها قرار داد زیرا کشور آسیب می‌بیند».(سایت خبرآنلاین ۶خرداد ۹۷)

۴۶دسته بسیج سرکوبگر وابسته به باند خامنه‌ای در دانشگاهها نیز در نامه‌یی خطاب به نمایندگان مجلس ارتجاع، با اشاره به تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا و موضعگیری اخیر وزیرخارجه این کشور، تصمیم‌گیرندگان عرصه سیاسی حکومت آخوندی را کسانی می‌داند که «جاهلانه یا خائنانه به پیاده‌نظام دشمن تبدیل شده‌اند».

باندهای سیاه وابسته به خامنه‌ای در دانشگاهها با یادآوری تجربه تلخ و دردناک تصویب برجام در مجلس آخوندی یادآور می‌شود که امروز نیز «در برابر لوایحی قرار دارد که بخشی از برنامه دشمن برای در تنگنا قرار دادن ایران است».

توصیه آنها به مجلس آخوندی این است که در جریان بررسی لوایح مربوط به FATF «با افشای رأی خود به این لوایح، اعتماد از دست رفته در خسارت محض برجام را دوباره به‌دست آورید».(خبرگزاری فارس۶خرداد ۹۷)

یاسر جبرائیلی، یکی دیگر از عناصر باند خامنه‌ای، «لوایح چهارگانه دولت آقای روحانی» را «برای بالا‌بردن دقت تسلیحات مالی آمریکا» می‌داند، و به نمایندگان مجلس گوشزد می‌کند که دولت روحانی که «خسارت محض برجام را به کشور تحمیل کرد» امروز نیز «با جسارت تمام و بدون درس گرفتن از گذشته پرخطای خود، به‌دنبال تحمیل برجام دیگری به کشور است که عبارتست از اجرای استانداردهای FATF و آغاز پروژه خودتحریمی» است. (کیهان ۶خرداد ۹۷)

در مقابل حمله‌های عناصر و دسته‌جات باند خامنه‌ای، کواکبیان، از نمایندگان حامی دولت روحانی در مجلس، ضمن دفاع از لوایح می‌گوید: «سران سه قوه موافق تصویب لوایح چهارگانه مرتبط(FATF) هستند».

کواکبیان در پاسخ به این سؤال که چرا برچسب استعماری به این لوایح چسبانده می‌شود و دلیل این مخالفت‌ها چیست، اضافه می‌کند: «چه بحث استعماری؟ سران سه قوه شب گذشته در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه جلسه داشته‌اند و هر سه درخواستشان تصویب این لوایح بوده است. پس بنا‌ به ادعای این آقایان، سران سه قوه هم نعوذبالله استعماری هستند؟».(سایت عصر ایران ۶خرداد ۹۷)

صرف‌نظر از سگ‌دعواهای درونی و یقه‌درانی‌های این روزهای مهره‌ها و سران باند خامنه‌ای، به‌نظر می‌رسد که آنچه به واقعیت نزدیک است حرف کواکبیان است که «سران سه قوه در شوارای عالی هماهنگی اقتصادی درخواستشان تصویب این لوایح است».

علی لاریجانی چند روز پیش مطرح کرد خامنه‌ای در این رابطه شخصاً نمی‌خواهد موضعی بگیرد و تصمیم را به مجلس و دولت سپرده است.

در ورای این جنگ و جدالها آنچه که مشخص است سردرگمی نظام آخوندی در این رابطه است و این‌که تاکنون نتوانسته‌ است موضع روشن و قاطعی بگیرد.

واضح است که اگر بخواهد به شروط FATF گردن بگذارد و با آن به توافق برسد، باید اول موضوع برجام را تعیین‌تکلیف کند و به خواست کشورهای اروپایی مبنی بر دست‌کشیدن از برنامه موشکی و سیاست مداخله‌گرانه منطقه‌‌یی‌اش پاسخ مثبت بدهد.

یعنی در صورت پذیرش جام‌زهرهای دیگر است که می‌تواند با FATF نیز به توافق برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e3d990d-0f64-4b57-8027-1c57c1a679dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات