728 x 90

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم باز هم مسکوت ماند

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم که امروز یکشنبه ۲۰خرداد ۹۷ در جلسه علنی مجلس ارتجاع بررسی شد بر اثر درگیریها و کشمکشهای باندی به مدت دو ماه دیگر مسکوت ماند.

درخواست برای مسکوت ماندن این لایحه با ۱۳۸رأی موافق در مقابل ۱۰۳رأی مخالف و شش رأی ممتنع به تصویب رسیده است.

 

قطع منابع مالی تروریسم

کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، یکی از پیمان‌نامه‌های سازمان ملل‌متحد است که با هدف تشویق دولتها و همکاری بین کشورها برای قطع منابع مالی گروه‌هایی که تروریستی توصیف می‌شود، در سال ۱۹۹۹ میلادی تصویب شد، و تا کنون ۱۸۷کشور جهان به آن پیوسته‌اند.

لایحه الحاق به این کنوانسیون، در هشتم آذرماه سال ۹۶ از سوی دولت روحانی به مجلس ارتجاع ارائه شد و در نهم خرداد ماه امسال مجلس تصویب شد.

 

لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم یکی از چهار لایحه خبرساز مرتبط با اجرای مقررات گروه ویژه اقدام مالی است که در هفته‌های گذشته در مجلس ارتجاع مطرح شده‌ است.

از این چهار لایحه، «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» و «اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» و «لایحه پیوستن به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته» موسوم به پالرمو، نیز که به‌تازگی از تصویب مجلس رژیم گذشت و از سوی شورای نگهبان برای اصلاح، به مجلس بازگردانده شده است.

 

مخالفت با قطع مالی تروریسم

مخالفان این لوایح در رژیم آخوندی، نگران قطع کمکهای مالی به گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان و گروه‌های شبه‌نظامی در سایر کشورها هستند.
حزب‌الله لبنان از سوی آمریکا، هلند و اتحادیه عرب به‌عنوان «گروه تروریستی» شناخته شده و اتحادیه اروپا نیز شاخه نظامی این گروه را «تروریستی» دانسته‌ است.

در راستای همین مخالفتها روز ۱۹خرداد ۹۷ گروهی از طلبه‌های قم در مقابل دفتر علی لاریجانی در قم تجمع کردند و خواستار رأی منفی به لایحه الحاق شدند.

روز یکشنبه هم خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا خبر داد: گروهی از نمایندگان معترض به الحاق ایران به این کنوانسیون، در نشست علنی مجلس طوماری را با امضای مخالفان در مقابل جایگاه هیأت رئیس مجلس به نمایش گذاشتند. این اقدام با اعتراض علی لاریجانی رئیس مجلس روبه‌رو شده و او این اقدام را مغایر با آیین‌نامه داخلی مجلس دانست.

 

 

عباس عراقچی: من تمنا می‌کنم کنوانسیون را تصویب کنیم و به‌دست خودمان تحریمهای جدیدی را تحمیل نکنیم

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه رژیم در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۰خرداد مجلس گفت:‌

ما معتقدیم که الآن صلاح کشور در این هست با تحریمهایی که داره بر میگرده با اقداماتی که آقای ترامپ و آمریکا انجام داده تحریمهای آمریکا که داره بر میگرده ما نباید خودمون به‌دست خودمون تحریمهای جدید رو بر جمهوری اسلامی تحمیل بکنیم اگر نپیوندیم به این کنوانسیونها اگر وارد یک مبارزه جدی با تروریسم نشیم و اگر توسط دشمنان‌مون موضوع حمایت از تروریسم واقع بشیم تحریمهای جدید بر ما بار خواهد شد من تمنا می‌کنم به‌عنوان نماینده دولت در شرایط خطیری که جمهوری اسلامی قرار داره در شرایطی که تحریمهای آمریکا داره بر میگرده ما به‌دست خودمون تحریمهای جدیدی رو تحمیل به خودمون نکنیم.

 

کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم دامی با نیات شوم!

ابطحی عضو مجلس ارتجاع: ما تصورمان این بود که مقرارت اف.ای.تی.اف مربوط به قبل از نقض برجام است، بعد از نقض برجام اصولاً این بحث موضوعیتی ندارد. چرا به‌جای مقابله و فشار بر داخل به فکر چانه‌زنی و شرط گذاشتن و دستورالعمل اف.ای.تی.اف نیستید. اگر بررسی لوایح ۴گانه اف.ای.تی.اف با هدف تمکین به دستورالعمل صادر شده نیست پس این همه تعجیل و فشار برای تصویب آن چیست؟ کاش به‌جای تلاشهای بی‌حاصل برای تمکین به دستورات اف.ای.تی.اف در این مدت به حل ریشه‌ای و فنی مشکلات نظام بانکی می‌پرداختیم. اف.ای.تی.اف دامی با نیات شوم دیگری است.

 

پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم تحریمهای آمریکا را نقطه زن می‌کند

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع: ۸۰درصد تحریمهای علیه جمهوری اسلامی تحریمهای ثانویه آمریکاییها علیه ملت ما است پس ما برای چی داریم به این کنوانسیون ملحق می‌شویم. چرا داریم خودمون رو در شرایطی قرار می‌دهیم که با اطلاعات شفاف و کامل در اختیار دشمن او بتوانه با ما مقابله بکنه و تمام اقدامات ما رو کنترل بکنه.

بر اساس اف.ای.تی.اف نهادها و ارگانهایی که تحریم نیستند نمی‌توانند با نهادها و ارگانهایی که در تحریم هستند همکاری بکنند یعنی داخل خود کشور ما جبهه کشور رو به دو بخش تقسیم می‌کنیم.

تنها نتیجه پیوستن به این کنوانسیون اینه که آمریکاییها رو نقطه‌زن میکنه در تحریمها توجه کنید اینها اصطلاحاتی یه که بین مقامات دیپلوماتیک آمریکا و اروپا مبادله میشه اونها میگند حالا که جمهوری اسلامی ایران موشک نقطه‌زن داره ما باید تحریم نقطه‌زن داشته باشیم اف.ای.تی.اف باید به خدمت تحریم نقطه‌زن آمریکا بیاد... البته ما اخباری داریم که گفتند شورایعالی امنیت ملی هم به جمعبندی نرسیده... بنابراین استناد به شورای عالی امنیت ملی هم نشود...

 

از کره شمالی عبرت بگیرید

مصطفی کواکبیان عضو مجلس ارتجاع: وقتی که بخواهیم به این لایحه نپیوندیم منافقین به‌اصطلاح سازمان مجاهدین خلق را در هیچ کشوری نمی‌تونیم تعقیب بکنیم اما با پیوستن به این لایحه ما می‌توانیم اقداماتی که علیه نظام جمهوری اسلامی بر علیه کشور ما منافع ملی ما در دنیا صورت می‌گیره با پیوستن به این کنوانسیون آنها را پیگیری بکنیم.

کی گفته که اگر ما این رو تصویب بکنیم یعنی قاسم سلیمانی را باید تحویل بدهیم؟ بیجا کردند هر کسی این حرف رو زده کجای این کنوانسیون یک چنین معنایی میده؟

اگر قرار است که عزیزان ما مثل کره شمالی باشیم عیب نداره اما همون کره شمالی با همه هارت و پورتهایش ببینید الآن چه وضعیتی داره

 

مطالب مرتبط

معنی لشکرکشی سپاه بر سر اف.ای.تی.اف

اقدام مالی مبارزه با تروریسم و پولشویی یا جام‌زهر منطقه‌یی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e572540-653e-4c70-a163-956a77693f13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات