728 x 90

ژنو - شورای حقوق‌ بشر ملل متحد؛ فراخوان به حسابرسی از رژیم ایران

۱۱ سپتامبر ۲۰۱۸

سی‌ونهمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد
سی‌ونهمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد

محکومیت اعدام سه زندانی سیاسی کرد توسط رژیم آخوندی، فراخوان به حسابرسی از رژیم به‌خاطر موج اعدامها و قتل‌عام ۶۷

سی ونهمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد از روز دهم سپتامبر، نوزدهم شهریور در مقر اروپایی ملل ‌متحد در ژنو با سخنرانی خانم میشل باشله، کمیسر عالی جدید حقوق‌بشر سازمان ملل و رئیس‌جمهور پیشین شیلی آغاز شد.

خانم میشل باشله در سخنرانی خود گزارشی پیرامون وضعیت حقوق‌بشر در جهان ارائه کرد. کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در این سخنرانی، به وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها پرداخت و ضمن آن، دستگیریها و بدرفتاریها با زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر در زندانهای دیکتاتوری آخوندی را محکوم کرد.

میشل باشله اعدام جنایتکارانه سه زندانی سیاسی کرد را محکوم کرد

وی خواستار توقف اعدام نوجوانان زیر ۱۸سال توسط رژیم آخوندی شد. خانم میشل باشله همچنین خواستار آزادی همه کسانی شد که به‌خاطر استفاده از حق آزادی بیان به زندان افتاده‌اند.

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در این سخنرانی، که در سایت سازمان اعدام جنایتکارانه سه زندانی سیاسی کرد را محکوم کرد و گفت: « من عمیقاً نسبت به اعدام سه زندانی کرد ایرانی در هفته گذشته متأسفم؛ (این اعدام‌ها) به‌رغم نگرانی‌های جدی مطرح‌شده توسط گزارشگران ویژه... به اجرا درآمد که (گفته بودند آنها) از محاکمه عادلانه برخوردار نشده‌ و مورد شکنجه قرار گرفته‌اند».

 

فراخوان به حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷

در دومین روز اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد در ژنو در روز سه‌شنبه ۱۱سپتامبر، نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان طی سخنانی در حضور کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، اعدام سه زندانی سیاسی کرد توسط دژخیمان خامنه‌ای را محکوم کرد و به حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷ فراخوان داد.

سخنرانی نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان

متشکرم آقای رئیس، تشکر از خانم باشله به‌خاطر حضورتان. انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان، به کمیسر عالی جدید حقوق‌بشر سازمان ملل خانم میشل باشله خوشآمد می‌گوید و از او تشکر می‌کند بابت اظهار تأسف عمیقش در سخنرانی افتتاحیه سی ونهمین اجلاس شورای حقوق‌بشر به‌خاطر اعدام سه زندانی سیاسی جوان کرد در ۸سپتامبر در ایران، رامین حسین پناهی ۲۴ساله، لقمان مرادی ۳۲ساله و زانیار مرادی ۳۰ساله که پیکرهایشان هنوز به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده و در یک مکان نامعلوم دفن شد.

این حلق‌آویزها که به‌شدت مردم ایران را به خشم آورد، بار دیگر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی هیچ توجهی برای بالاترین ارگانها و سازمانهای بین‌المللی قائل نیست و فراخوانهای آنها را برای لغو این اعدامها نادیده گرفته است.

 

اعدام سه زندانی سیاسی کرد همزمان با سی‌امین سالگرد قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷

این اعدامها دقیقاً در سی‌امین سالگرد قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷ در ایران صورت گرفت که فقدان واکنش جامعه جهانی در برابر آن، مصونیت مقامات (رژیم) را تقویت کرد و سبب ترغیب آنها به ادامهٔ جنایات خود به‌مدت ۴۰سال در ایران شد، بدون آن‌که به ارگانهای بین‌المللی حساب پس بدهند.

 

با تشکر مجدد از خانم باشله به‌خاطر توجه وی به این موضوع تأسف‌بار، انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان وی را فرامی‌خواند که اقدامات جدی جهت پایان دادن به مصونیت مسئولان این قتل‌عام‌ها در ایران به‌عمل آورد. از شما متشکرم.

 

مطالب مرتبط: 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfcd4319-4b85-4569-841f-0f5990ccea89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات