728 x 90

اعدام زندانی سیاسی علی مطیری در زندان شیبان اهواز

اعدام زندانی سیاسی علی مطیری در زندان شیبان اهواز
اعدام زندانی سیاسی علی مطیری در زندان شیبان اهواز

دژخیمان خامنه‌ای زندانی سیاسی علی مطیری را سحرگاه روز پنجشنبه ۹بهمن۹۹ در زندان شیبان اهواز اعدام کردند.

زندانی سیاسی علی مطیری ۳۰ساله در ۱۷ اردیبهشت۹۷ بازداشت و توسط بیدادگاه کیفری یک اهواز با اتهام «محاربه» و افساد فی الارض و قتل دو تن از اعضای بسیج رژیم توسط قضاییه جلادان اعدام شد.

شایان ذکر است از علی مطیری و دو نفر دیگر از هم پرونده‌های او، در زیر شکنجه اعتراف اجباری حول اتهام قتل گرفته شده است. بیدادگاه رژیم در اهواز بر اساس همین اعتراف اجباری در زیر شکنجه به آنها حکم محاربه و اعدام داده است.

علی مطیری در سال ۹۷، پیش از دستگیری توسط نیروهای انتظامی هدف قرار گرفت و از ناحیه پهلو و پا آسیب دیده بود. او پس از انتقال به بیمارستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این زندانی در مراحل اولیه پرونده از داشتن وکیل مدافع محروم بوده و در دادگاه نیز وکیل تسخیری وظیفه دفاع از او را برعهده داشته است. این وکیل تسخیری به‌دلیل فشار نهادهای امنیتی اطلاعات دقیقی از وضعیت پرونده به خانواده مطیری نداده بود. به‌گفته یکی از همبندیان علی مطیری در زمان اعتراف به مأموران وزارت اطلاعات گفته بود: «چیزی برای از دست دادن ندارم، چه چیزی بنویسم و کجا را امضا کنم تا اعدامم کنید؟».

بر اساس خبرهای رسیده این زندانی سیاسی روز ۱۵دیماه ۹۹ مجدداً از زندان اهواز به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

خبرگزاریهای حکومتی برای تخریب چهره این زندانی سیاسی این اعدام را تحت عنوان «اعدام یک داعشی» اعلام کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a2e5c08-0d83-41bd-9448-bece58cde1ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات