728 x 90

۲۱عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا قانون باز بینی کاهش تحریم‌های ایران سال ۲۰۲۱ را ارائه کردند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

۲۱ عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا شامل نماینده ارشد کمیته روابط خارجی مایک مک‌کال قانون باز بینی کاهش تحریم‌های ایران سال۲۰۲۱ را ارائه کردند.

این لایحه، کنگره را قادر به باز بینی و در صورت لزوم مسدود کردن هر تلاش دولت بایدن برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران می‌کند.

مک کال گفت: «دولت بایدن شروع به دادن امتیازاتی کرده است که ظاهراً در تلاش برای شروع مذاکرات با رژیم ایران می‌باشد. این لایحه روندی را برای کنگره در انجام نظارت متناسب در هر توافقی با رژیم ایران که شامل کاهش تحریم‌ها باشد، ایجاد می‌کند. این مسئولیت ماست که اطمینان پیدا کنیم مردم آمریکا توافق بهتری از برجام به‌دست آورند».

وی و سایر اعضای کنگره مانند همکارانشان در سنای آمریکا، گفتند که مخالف بازگشت دولت بایدن به استراتژی شکست‌خورده از دست دادن اهرم نفوذ هستند کاری که در زمان اوباما امنیت آمریکا و متحدانش در منطقه را مورد تهدید قرار داده بود. (سایت کنگره آمریکا ۱۹ اسفند۹۹)

۳۱سناتور جمهوریخواه با برداشتن تحریم‌های رژیم ایران توسط بایدن مخالفت کردند

۳۱سناتور آمریکایی قطعنامه شماره ۷۲ را به سنای ایلات متحده ارائه داده‌اند که با لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران مخالفت می‌کند.

این قطعنامه می‌گوید تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم بدون پرداختن به دامنه کامل فعالیت‌های شرورانه آن از جمله برنامه‌های اتمی و موشکهای بالستیک و کروز، تکثیر تسلیحاتی، حمایت از تروریزم، گروگان گیری، نقض حقوق‌بشر و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه، نباید لغو شود. این سیاست ایالات متحده است که رژیم ایران نباید اجازه توسعه یا دستیابی به توانایی تسلیحات هسته‌یی را پیدا کند.

این قطعنامه تصویب می‌کند که لغو یا خاتمه تحریم‌ها در مورد رژیم ایران باید فقط طبق ماده ۴۰۱ (الف) قانون جامع تحریم‌ها در سال۲۰۱۰ انجام شود. قطعنامه هم‌چنین با معافیتهای تحریمی یا حذف اشخاص حقیقی یا حقوقی از لیست تحریم‌ها، یا استفاده از مجوزهای ارائه شده در برجام، مخالف است.

قطعنامه هم‌چنین می‌گوید حکمی که رژیم ایران را منبع اصلی پولشویی معرفی می‌کند نباید معکوس شود و ممنوعیت رژیم ایران از دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده با هدف انجام معاملات دلاری نباید لغو شود.

قطعنامه هم‌چنین با تعلیق یا لغو فراخوان اقدامات متقابل که از سوی اف.ای.تی. اف علیه رژیم ایران صادر شده، مخالف است.(سایت کنگره آمریکا ۱۹ اسفند)

۱۴۰قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب از دولت بایدن خواستند در پی یک توافق «جامع» با رژیم ایران باشد

ای بی‌سی نیوز روز ۱۹اسفند گزارش داد: صد و چهل قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب روز سه‌شنبه از دولت بایدن خواستند برای رسیدن به یک اتحاد دو حزبی در پی یک توافق «جامع» با رژیم ایران باشد که نه تنها به برنامه اتمی بلکه به طیف وسیعی از سایر مسایل بپردازد

این نامه خواستار توافقاتی برای گفتگو جهت بازگرداندن محدودیتهای برنامه اتمی رژیم ایران، محدود کردن برنامه موشکهای بالستیک و رفتار شرورانه این رژیم در سراسر خاورمیانه شده است. از جمله، فعالیت‌های شرورانه منطقه‌یی و حمایت و تسلیح شبه‌نظامیان در لبنان و یمن و عراق که در هفته‌های اخیر به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کردند و هم‌چنین گروگان گرفتن اتباع آمریکا که در زندانهای ایران هستند.

این جدیدترین نامه از کنگره آمریکا به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه در نحوه برخورد با موضوع انباشت مواد انشقاق پذیر برای تولید سلاح اتمی توسط رژیم ایران است. رژیم ایران اکنون اورانیوم را به سطوح بالاتری غنی‌سازی می‌کند که آنها را به تولید سلاح اتمی نزدیکتر می‌کند.

این نامه که روز سه‌شنبه برای آنتونی بلینکن وزیر خارجه ارسال شده توسط ۷۰نماینده جمهوریخواه و ۷۰نماینده دموکرات کنگره امضا شده است

نماینده کنگره مایک والس، جمهوریخواه، از فلوریدا که ابتکارعمل تهیه این نامه را داشت گفت با وجود شواهد موجود، در واشنگتن بر سر موضوعات مناقشه برانگیزی هم‌چون توافق با رژیم ایران، یک اتحاد دو حزبی به‌وجود آمده و ما بالاتفاق از [بایدن] می‌خواهیم که تمامی ‌رفتارهای شرورانه رژیم ایران را مد نظر قرار دهد...

پرزیدنت بایدن گفته است تنها در شرایطی که رژیم ایران به متابعت از تعهدات خود بازگردد و سپس به یک توافق «قوی‌تر و طولانی‌تر» برسیم که علاوه بر برنامه هسته‌یی این رژیم، به موضوع موشک بالستیک و حمایت این رژیم از نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه هم پرداخته شود، حاضر به بازگشت به توافق هسته‌یی است. این موضوع را رژیم ایران رد کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78cd28b7-c1b3-4fee-afa1-cf46f4af7fa2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات