728 x 90

۱۱۱روز از جنگ غزه گذشت - تاکنون دست‌کم ۲۵۷۰۰نفر بر اثر بمبارانهای اسراییل در غزه کشته و ۶۳۷۴۰تن زخمی شده‌اند

حمله نیروهای اسراییلی به خان یونس
حمله نیروهای اسراییلی به خان یونس

با آغاز صد و دهمین روز جنگ غزه، جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد به‌دنبال حمله اسراییل به دروازه شمالی مقر این سازمان در خان یونس، سه پناهجوی فلسطینی کشته و چند نفر زخمی شدند.

خبرگزاری وفا ضمن انتشار این گزارش به‌نقل از منابع پزشکی در غزه از کشته شدن ۵۰نفر و زخمی شدن ۱۲۰تن بر اثر بمبارانهای اسرائیل، تنها در ساعتهای اولیه بامداد چهارشنبه خبر داد. این منبع هم‌چنین نوشت به‌دلیل بمبارانهای شدید، انتقال بیماران به بیمارستان ناصر، تنها بیمارستان بزرگ در خان یونس غیرممکن شده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تاکنون دست کم ۲۵۷۰۰نفر بر اثر بمبارانها اسراییل در غزه کشته و ۶۳۷۴۰تن زخمی شده‌اند.

 

ارتش اسراییل در گزارش روزانه خود نوشت جنگنده‌های آن عصر روز سه‌شنبه طی یک رشته عملیات، سایتهای نظامی حزب‌الله را که توسط نیروهای رژیم ایران اداره می‌شدند، به‌علاوه چند مقر دیگر این گروه را در جنوب رودخانه لیتانی در خاک لبنان هدف قرار داد.

 

رویترز روز چهارشنبه با انتشار گزارشی نوشت: سه منبع مطلع گفتند اسراییل و حماس به‌طور کلی در این اصل به توافق رسیده‌اند که مبادله گروگانهای اسراییلی با اسرای فلسطینی می‌تواند طی یک آتش‌بس یک ماهه انجام شود، اما اختلاف بر سر چگونگی پایان دائمی جنگ غزه هم‌چنان ادامه دارد.

رویترز به‌نقل از منابع دست‌اندرکار مذاکرات افزود: حماس پیشبرد این طرح را مشروط به برقراری آتش‌بس دائمی کرده است.

از سوی دیگر تلویزیون العربیه به‌نقل از یک مقام ارشد اسراییلی گفت: همه آنچه در مورد دستیابی قریب الوقوع به توافق اولیه بین اسراییل و حماس گفته شده نادرست است. شکافهای بسیار بزرگی وجود دارد و این مذاکرات بسیار پیچیده است و زمان زیادی می‌برد.

 

سازمان ملل گفت که تانکهای اسراییلی روز چهارشنبه به یک مجتمع بزرگ سازمان ملل که به فلسطینی‌های آواره پناه می‌داد حمله کردند و باعث تلفات گسترده شدند، باین‌حال نیروهای اسراییلی بدون اجازه دادن به مردم در مناطق شلوغ غزه در حال نبرد بودند.
- این حمله که به‌گفته سازمان ملل به یک مجتمع آموزش حرفه‌یی که ۳۰۰۰۰ آواره در خان یونس، شهر اصلی جنوب غزه را در خود جای داده بود، باعث محکومیت نادری از سوی ایالات متحده نسبت به اقدام نظامی آشکار اسراییل شد.

 

رویترز: ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت‌خارجه، با تکرار درخواستهای واشنگتن برای حفاظت از غیرنظامیان، کارکنان بشردوستانه و تأسیسات امدادی، گفت که ایالات متحده از حمله اسراییل به یک مرکز آموزشی سازمان ملل در پناه دادن به آوارگان در خان یونس غزه در روز چهارشنبه نگران است.
- پاتل در یک نشست خبری گفت: ما از حمله امروز به مرکز آموزشی‌ خان یونس سازمان ملل ابراز تأسف می‌کنیم و آن را فوق‌العاده نگران کننده خواند.
- مدیر امور آن‌روا در غزه گفت: بر اثر اصابت دو گلوله تانک به ساختمانی که حدود ۸۰۰نفر را در جنوب نوار غزه پناه داده بود، ۹فلسطینی کشته و ۷۵نفر مجروح شدند.
پاتل گفت: غیر نظامیان باید محافظت شوند، و ماهیت حفاظت‌شده تأسیسات سازمان ملل باید مورد احترام قرار گیرد، و از کارکنان بشردوستانه باید محافظت شود تا بتوانند به ارائه کمکهای بشردوستانه نجات بخش غیرنظامیان ادامه دهند. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2202e4a1-4782-40c6-ae28-fbfe40e17456"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات