728 x 90

یک‌بار دیگر مردم قهرمان سوریه

تظاهرات مردم سوریه
تظاهرات مردم سوریه

از روز یک‌شنبه ۲۹مرداد که دور جدید قیام مردم سوریه علیه دیکتاتوری وابسته اسد آغاز شده تا امروز، این قیام هم‌چنان رو به گسترش بوده، اکنون قیامی که از مناطق و شهرهای تحت‌کنترل اسد آغاز شده بود یعنی از شهر سویدا و از منطقه‌یی که پایگاه علوی‌هاست، به حلب هم (در مناطق خارج از کنترل اسد) گسترش یافته است.

اکنون دروزیهای سوری هم که حتی در قیام قبلی این کشور سکوت و بی‌طرفی اختیار کرده بودند، به قیام پیوسته‌اند، حرکتی که همراه با علوی‌ها، پدیده نوظهور قیام در سوریه تلقی می‌شود.

این‌بار بشار اسد و رژیمش و خامنه‌ای ضربه را از جایی خوردند که حتی تصورش را هم نمی‌کردند!

اکنون تظاهرات مردم سوریه در سویدا با خواست سرنگونی بشار اسد در حالی ادامه دارد که تظاهر کنندگان شعار می‌دهند: «بشار برو گم شو» و «سوریه از آن ما است و به‌رژیم اسد تعلق ندارد».

مردم سویدا در تظاهرات خود هم‌چنین شعارهایی علیه اشغالگری دیکتاتوری آخوندها سر داده‌اند که این هم از آن نکات برجسته قیام در سوریه است.

از سوی دیگر اورینت‌نیوز گزارش داد: «زنان سویدا در صفوف مقدم میدان کرامه هستند».

نیویورک‌تایمز هم در گزارشی زیر عنوان «تظاهرات نادر در سوریه بازتاب طنین بهار عربی»، گزارش داد: «پس از ۱۲سال درگیری، خشم و خروش از مشکلات اقتصادی فزاینده به‌جوش آمده است. معترضان خواستار برکناری بشار اسد رئیس‌جمهور مستبد این کشور و پایان دادن به‌جنگ هستند».

سی.ان.ان هم گزارش داد: «اعتراضات در (مناطق) تحت کنترل رژیم در سوریه شعله‌ور شده است... این اعتراضات نشانه‌یی از کاهش از خود بروز نداده است».

و اکنون خامنه‌ای گماشته‌اش در وزارت‌خارجه را به سوریه فرستاده تا شاید با دلگرمی دادن به او، بتواند باز هم اسد را به استمرار کشتار مردمش ترغیب کند! غافل از آن‌که اگر کشتار مردم حلال مسأله بود باید اکنون دیگر هیچ خبری از قیام و انقلاب در سوریه بر نمی‌خاست.

قیام فعلی مردم سوریه نشان داد که باز هم آن‌که حرف آخر را می‌زند مردم هستند نه دیکتاتورها و حامیان مزدورشان.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47453066-2109-4832-9d18-e74fdd06c2a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات