728 x 90

یمن، فرار کارشناسان رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان حوثی از الحدیده

شبه نظامیان حوثی
شبه نظامیان حوثی

با پیشروی نیروهای ارتش ملی یمن در استان الحدیده، شبه‌نظامیان حوثی دهها تن از کارشناسان رژیم ایران و فرماندهان رده بالای خود را از این منطقه خارج کردند تا بتوانند جانشان را حفظ کنند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌یی الشرق‌الأوسط ۹خرداد ۹۷، ولید القدیمی، مدیرکل استانداری الحدیده یمن گفت که حوثی‌ها حدود ۵۰کارشناس ایرانی را از استان الحدیده به استانهای صنعا و حجه منتقل کردند. او افزود که عملیات انتقال این کارشناسان ایرانی، با استفاده از خودروهای آمبولانس صورت گرفت.

القدیمی تأکید کرد که شبه‌نظامیان حوثی همواره برای انتقال فرماندهان خود از وسایل تحریم شده در سطح جهان از جمله آمبولانس استفاده می‌کنند.

بنا بر این گزارش، هنوز شماری از کارشناسان رژیم ایران برای نظارت بر عملیات نظامی در بلندی‌های کوهستانی نزدیک به شهر حدیده باقی مانده‌اند.

القدیمی گفت کارشناسان و سرکردگان باقی مانده حوثی، به بلندی‌های کوهستانی پناه بردند تا از حملات نیروهای ارتش یمن و ائتلاف عربی در امان بمانند. او تأکید کرد که ارتش ملی یمن، تحرکات آنها را رصد می‌کند.

مدیرکل استانداری الحدیده ابراز عقیده کرد،کارشناسان رژیم ایران، تلاش خواهند کرد از راههای مختلف، از جمله دریا، از یمن فرار کنند.

اکنون نیروهای ارتش یمن با عقب راندن شبه‌‌نظامیان حوثی به حدود ۱۵کیلومتری شهر بندری الحدیده رسیده‌ند.

شهر بندری حدیده به‌عنوان گلوگاه عمده کمک‌رسانی تسلیحاتی رژیم ایران به شبه‌‌نظامیان حوثی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید

آخوند مهدی طائب،رئیس قرارگاه موسوم به عمار، وابسته به بیت خامنه‌ای، در جمع بسیجیان و پاسداران، درباره حضور نظامی و هدفها و ابعاد دخالت خامنه‌ای در یمن گفت: «خدا یک نعمتی را برایتان فرستاده به نام یمن… می‌دانید یمنیها کجا می‌خواهند بروند؟ می‌خواهند خانه خدا را بگیرند. یک میلیون هم رزمنده دارند… یک رهبر دارند، آقا [خامنه‌ای] در روز عید فطر از رهبر اینها تعریف کرد… فرمود رهبر حکیم و شجاع یمنی ها؛ آن روزی که عربستان به یمن حمله کرد، آقای سید عبدالملک گفت ما انشاءالله نماز پیروزی را در کنار خانه خدا اقامه خواهیم کرد. یعنی می‌رود تا آنجا، اما همه اینها را بدانید، تمام آن سوریه، آن یمن، آن بحرین، تمام اینها نفسشان به شماها [پاسداران] است» (تلویزیون حکومتی افق ۱۷آبان ۱۳۹۵).

ده سال پیش، شورای ملی مقاومت در بیانیهٔ سالانه خود اعلام کرد: «بقای رژیم استبدادی- مذهبی ولایت فقیه به سرکوب در داخل و صدور انقلاب به خارج گره خورده است. اگر توسعه‌طلبی ارتجاعی این حکومت مهار شود، تیغ سرکوب کند می‌شود و اگر سرکوب مردم به سستی رو کند، صدور بنیادگرایی از حرکت باز می‌ماند. موجودیت سپاه پاسداران به‌عنوان مهمترین نهاد پاسدار امنیت نظام، به گسترش سرکوب داخلی و صدور بنیادگرایی تحت نام اسلام بستگی دارد. عصاره قانون اساسی ولایت فقیه بر انکار حق حاکمیت مردم و تئوری صدور انقلاب اسلامی بنا شده است. دست برداشتن از سرکوب مردم و صدور بنیادگرایی به عراق به‌عنوان جبهه مقدم، به‌معنای گام برداشتن در جهت استحاله و فروپاشی ولایت فقیه است» (بیانیه شورا، مرداد ۱۳۸۶).
سال گذشته نیز شورا ملی مقاومت ایران در بیانیهٔ خود تأکید کرد: «رژیم ولایت فقیه نیازی حیاتی به صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم برای حفظ موجودیت خود دارد و قلب اختاپوس بنیادگرایی و تروریسم برخاسته از آن، در تهران و در بیت ولی‌فقیه می‌تپد» (بیانیه شورا، مرداد ۱۳۹۵).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0da1fbbd-9f54-4df9-91eb-57498d37ca80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات