728 x 90

هکرها و مجرمین سایبری

هکرها و مجرمین سایبری
هکرها و مجرمین سایبری
هکرها و مجرمین سایبری، تهدیدی بزرگ برای همه ما هستند. چالش اصلی این است که چگونه می‌توان در عین امنیت دسترسی به اینترنت را هر چه گسترده‌تر کرد.
 
گزارشی از سی.ان.ان 4مرداد 96:
ما در دوران ویژه‌یی زندگی می‌کنیم که در آن، تقریباً هر چیزی در اطراف ما به اینترنت وصل است یا به‌زودی وصل خواهد شد. تحقیقات همایش جهانی اقتصاد حاکی از آن است که تا اوایل سالهای 2020، اشیای اینترنتی از 50میلیارد شیی خواهد بود که از یک تریلیون سنسور برای جمع‌آوری هر ذره اطلاعاتی که بشود تصورش را کرد، در هر ثانیه از روز استفاده خواهند کرد. از اتوموبیل‌های ما گرفته تا یخچالها، از زنگ در خانه تا تجهیزاتی که در داخل بدن ما کار گذاشته شده‌اند. از کفشهایی که بر پای برخی مردم است تا لامپ های روشنایی. هر کدام از آنها می‌توانند اطلاعات را به سوپرکامپیوترهایی در جیبهای ما، به یکدیگر و به ابر اینترنتی به‌صورت رفت و برگشت ارسال کنند.
اما خبر بد این است، حالا که همه این تجهیزات کامپیوتریزه، در همه جا هستند و از داخل به یکدیگر متصل می‌باشند، ما خیلی آسیب‌پذیرتر شده‌ایم و خطرات ناشی از سوءاستفاده، به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند.
این اشیای اینترنتی، اکنون می‌توانند بر حریم خصوصی ما سایه افکنده، از کیف پول ما دزدی کنند و حتی جان ما را مورد تهدید قرار دهند. اگر کشوری مانند آمریکا نتواند از مراکز عمده تجاری خود و امور زیربنایی‌اش در برابر حملات هکرها حفاظت کند، شما چطور می‌توانید از یخچال خود که به اینترنت وصل است، در برابر هکرهایی که می‌توانند به حسابهای بانکی شما وارد شوند، حفاظت کنید؟
اخیراً چه اتفاقی افتاد وقتی که یک بدافزار به‌نام واناکرای، امکان دسترسی به صدها هزار کامپیوتر در سراسر جهان را محدود کرد و برای آزاد کردن آنها، درخواست باج کرد.
بیمارستانها، سیستمهای راه‌آهن و کارخانه‌ها، همگی توسط هکرهایی که از آسیب پذیری سیستم ماکروسافت بهره‌برداری می‌کردند، فلج شدند.
اکنون به‌طور غیرمترقبه‌ای، بانکها در اغلب اوقات هدف اصلی مجرمین سایبری هستند. بر اساس برآوردی در سال 2014، بهای سالانه جرایم سایبری در جهان حداقل 375میلیارد دلار بود و این بها می‌تواند تا سال 2019 به بیش از 2تریلیون دلار برسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f56c502f-6ceb-49a5-afd2-fe3ee3ebee27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات