728 x 90

یمن، شریان حیاتی شبه‌‌نظامیان وابسته به ایران در حال قطع شدن است

یمن، شریان حیاتی شبه‌‌نظامیان وابسته به ایران در حال قطع شدن است
یمن، شریان حیاتی شبه‌‌نظامیان وابسته به ایران در حال قطع شدن است

به گزارش اسکای نیوز شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران ضربه‌های سنگینی را از نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن دریافت کرده به سوی کوههای منطقه فرار کرده‌اند. به‌گفته سرهنگ ستاد صادق الدوید سخنگوی مقاومت مردمی یمن،با پیشرویهای ارتش ملی و مقاومت مردمی به سوی این بندر ساحلی شریان حیاتی حوثی‌ها که توسط آن سلاح قاچاق رژیم ایران را دریافت می‌کنند در حال قطع شدن است.

سخنگوی مقاومت مردمی یمن در گفتگویی که با خبرگزاری امارات داشت گفت بعد از فروپاشی مواضع دفاعی و استحکامات و مراکز اصلی دفاعی حوثی‌ها که در ساحل غربی یمن بر آنها تکیه می‌کردند، عملیات آزادسازی بندر حدیده توسط یک عملیات ویژه نظامی که تعیین‌کننده و غیرقابل انتظار است درس سختی را به این شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران خواهد داد

 

تلفات سنگین نیروهای نیابتی رژیم ایران

سخنگوی مقاومت مردمی یمن فاش ساخت طی ساعتهای گذشته بیش از ۹۳تن از شبه‌‌نظامیان حوثی در پیشروی نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن بسوی شهر حدیده و بندر استراتژیکی آن کشته شده و دهها تن از آنها پس از محاصره به اسارت در آمده‌اند.

او اضافه کرد که همزمان با پیشروی رزمندگان ائتلاف عربی و مقاومت مردمی یمن که برای آزادسازی شهر حدیده و بندر آن طراحی شده، ساختار نظامی حوثیهای وابسته به رژیم ایران بشکل بی‌سابقه‌یی در هم می‌شکند.

نیروهای یمنی طی پیشرویهای اخیر خود به سوی بندر استراتژیکی حدیده و شهر ساحلی آن به میزان بسیار زیادی مینهای ساخت رژیم ایران و سلاح و مهمات به‌جا گذاشته توسط شبه‌‌نظامیان دست یافته‌اند. مناطق آزاد شده نیز توسط رزمندگان ائتلاف عربی پاکسازی شده است.

 

خارج کردن کارشناسان رژیم ایران از الحدیده

العربیه  به‌نقل از یک مسئول یمنی نوشت: حوثی‌ها ۵۰کارشناس ایرانی را از الحدیده خارج کردند.

ولید القدیمی مدیرکل استانداری الحدیده یمن اعلام کرد هم‌زمان با پیشروی نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی به سوی استان الحدیده، شبه‌نظامیان حوثی دهها تن از کارشناسان ایرانی و فرماندهان رده بالای خود را از این منطقه خارج کرده تا بتوانند جانشان را حفظ کنند.

به نوشته االشرق‌الأوسط فرامنطقه‌ای، ولید القدیمی گفته است حوثی‌ها حدود ۵۰کارشناس ایرانی را از شهر الحدیده به استانهای صنعا و حجه منتقل کردند. او افزود که عملیات انتقال این کارشناسان ایرانی، با استفاده از خودروهای آمبولانس صورت گرفته است.

القدیمی گفته است که شبه‌نظامیان حوثی همواره برای انتقال سران رده بالای خود از وسایلی مانند آمبولانس استفاده می‌کنند.

بنا بر این گزارش، شماری از کارشناسان ایرانی هم در حدیده و به‌طور مشخص در بلندی‌های کوهستانی نزدیک به شهر باقی ماندند تا بر عملیات نظامی نظارت کنند.

القدیمی گفت کسانی که باقی ماندند، به بلندی‌های کوهستانی پناه بردند تا از حملات نیروهای ارتش یمن و ائتلاف عربی در امان بمانند او تأکید کرد که ارتش، تحرکات آنها را رصد می‌کند.

مدیرکل استانداری الحدیده ابراز عقیده کرد که کارشناسان ایرانی، تلاش خواهند کرد با استفاده از راههای مختلف، از جمله دریا، از یمن فرار کنند.

به گزارش رسانه‌های عربی تا این ساعت نیروهای ائتلاف عربی به ۶کیلومتری شهر الحدیده رسیده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b813fd3f-03ff-431d-8537-235e0d404578"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات