728 x 90

گفتگوهای آمریکا و هند برای متوقف کردن واردات نفت ایران

گفتگوهای آمریکا و هند برای متوقف کردن واردات نفت ایران
گفتگوهای آمریکا و هند برای متوقف کردن واردات نفت ایران

یک مقام ارشد وزارت‌خارجه، روز پنجشنبه ۱۵شهریورماه به خبرنگاران گفت آمریکا و هند گفتگوی مفصلی در رابطه با درخواست واشنگتن برای متوقف‌ساختن کامل واردات نفت ایران توسط هند برگزار کردند.

وی قبل از گفتگوهایی که قرار بود بین وزیران خارجه و دفاع هند و آمریکا انجام شود گفت ما از همه دوستانمان و نه فقط از هند خواسته‌ایم واردات نفت از ایران را به صفر برسانند و بنا بر این من مطمئن هستم این بخشی از گفتگو با هند خواهد بود.

لازم به یادآوری است که آمریکا ۱۸اردیبهشت سال جاری از توافق هسته‌یی خارج شد و سپس دور اول تحریم‌های خود علیه رژیم ایران را از ۱۵مرداد آغاز کرد.

ایالات متحده قصد دارد تا ۱۴آبان مصادف با ۵نوامبر که تحریم‌های نفتی ایران آغاز می‌شود صادرات نفتی ایران را به صفر برساند.

دوشنبه گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که هند به پالایشگاههای این کشور اجازه داده که از نفت ایران استفاده کنند. بر اساس توافق بین جمهوری اسلامی و هند، ایران انتقال رایگان نفت با نفت‌کش‌هایش به هند و بیمه این نفت‌کش‌ها را به عهده گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

تحریم ایران، صادرات نفت ایران به هند ۱۶٪ کاهش یافت

بر اساس داده‌های منابع کشتیرانی و صنعتی، واردات روزانه نفت هند از ایران در ماه ژوئن سال جاری به معادل ۵۹۲۸۰۰بشکه است. در حالیکه که این رقم در ماه مه ۷۰۵۲۰۰بشکه در روز بود. که نشان از کاهش حدوداًً ۱۶درصدی واردات نفت از ایران دارد.

هند بعد از چین مهمترین واردکننده نفت ایران محسوب می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از هم‌پیمانان خود و خریداران نفت ایران خواست که واردات خود از ایران را به صفر برسانند.

پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ایران. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد اواخر خرداد ماه ضمن سفر به هند با نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد. او در این ملاقات از نخست‌وزیر هند خواست تا واردات نفت از ایران را متوقف سازند.

پس از دیدار نیکی هیلی و نارندرا مودی گزارشهایی مبنی بر این‌که هند از پالایشگاهها و تولیدکنندگان محصولات نفتی خود خواسته است تا از ماه نوامبر برای «کاهش شدید و حتی در حد صفر» واردات نفت از ایران آماده شوند منتشر شد.

 

قصد شرکت صنایع ریلاینس هند، برای توقف واردات نفت رژیم

در تاریخ ۱۰خرداد۹۷ اعلام شد، شرکت صنایع ریلاینس هند مالک بزرگ‌ترین مجتمع پالایش جهان، در نظر دارد تا واردات نفت خود را از ایران متوقف کند، شرکت ریلاینس، یک شرکت مختلط هندی است که توسط یک میلیادر به‌نام موکش امبانی کنترل می‌شود. در حالی‌که برخی از شرکتهای تابعه آن که با شرکتهای نفتی و مخابراتی و سایر ارگانها ارتباط دارند، به‌شدت در معرض مراودات سیستم مالی ایالات‌متحده قرار دارد.

خبرگزاری رویتر با مخابره این خبر افزود:‌ دو منبع آشنا با این موضوع، گفتند تحریم‌های جدید آمریکا، خریداران را وادار به خودداری از خرید نفت از تهران می‌کند.

پیش از این رئیس شرکت ایندین اویل هند گفت:

ما در حال کار بر روی طرح‌های جایگزین برای زمانی‌ هستیم که واردات از ایران کاهش یابد تا بدانیم چگونه این وضعیت را مدیرت کنیم».

خبرگزاری سپاه پاسداران نیز نسبت به تحریم نفت رژیم از طرف هند ابراز نگرانی کرد و نوشت:‌ »هند هم به فکر جایگزینی نفت ایران افتاده است».

تحریم ایران، هدف به صفر رساندن درآمد نفت

شکست نشست وین

 

خرید نفت از ایران باید به صفر برسد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd8aafc2-2c93-4ffc-a3c5-65ac421b8ad2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات