728 x 90

گشت هوایی در منطقه خاورمیانه توسط B-۵۲ آمریکا

گشت هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه
گشت هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه

نیروی هوایی نهم (نیروی هوایی فرماندهی مرکزی AFCENT) آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که خدمه هوایی آمریکا و شرکا "گشت حضور" در خاورمیانه انجام می‌دهند.

این بیانیه در سایت فرماندهی مرکزی ایالات متحده [سنتکام] به‌تاریخ ۱۹خرداد منتشر شده است آمده است:

نیروهای هوایی ائتلاف و شرکای منطقه‌ای در تاریخ ۱۸خرداد۱۴۰۱، در یک مأموریت گشت‌زنی حضور در سراسر منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به دو فروند B-۵۲ Stratofortresses نیروی هوایی آمریکا، دو فروند هواپیمای KC-۱۰ Extender، سه فروند KC-۱۳۵s Stratotanker[هواپیماهای سوخت‌گیری در هوا] پیوستند.

پرواز این بمب‌افکن از پایگاه نیروی هوایی مینوت (AFB)، در ایالت داکوتای شمالی آغاز شد و قبل از این‌که منطقه را ترک کند، بر فراز مدیترانه شرقی، شبه جزیره عربستان و دریای سرخ پرواز کرد.

سپهبد گرگ گیوت، فرمانده نیروی هوایی نهم (AFCENT) گفت: «گشتهای حضوری، مانند امروز، تعهد ادامه‌دار و قابلیت عملیات مشترک ایالات متحده با شرکای ما در منطقه را نشان می‌دهد. این تلاش‌های بسیار هماهنگ توانایی ترکیبی ما برای تأمین دسترسی به سراسر جهان و امنیت مشترک در این منطقه را نشان می‌دهد».

پرواز نیروی هوایی در سراسر منطقه عملیاتی در خلال این گشت حضوری به‌دلیل تعداد شرکای مشترک و منطقه‌ای شرکت‌کننده و مدت طولانی مأموریت نیروی مستقر در ایالات متحده قابل توجه بود که توانایی ایالات متحده را برای پاسخ سریع به تهدیدات در سراسر جهان به نمایش گذاشت. گشت حضوری ۹ساعته در منطقه عملیاتی سنتکام بر فراز دریای سرخ پرواز کرد و قبل از ترک منطقه، در طول مسیر پرواز به کشورهای شریک ملحق شد... .

آخرین مأموریت بمب‌افکن در سراسر منطقه مرکزی شامل یک B-۵۲ بود و در ۲۹مارس ۲۰۲۲ انجام شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8ea6a57-ee4f-436e-9273-6edb07da3eac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات