728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲- سخنرانیهای احمد مسیبلی، عبدالوهاب معاوضه و دکتر عبده مغلس از یمن

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲- سخنرانیهای احمد مسیبلی، عبدالوهاب معاوضه و دکتر عبده مفلس از یمن
کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲- سخنرانیهای احمد مسیبلی، عبدالوهاب معاوضه و دکتر عبده مفلس از یمن

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲

سخنرانیهای

احمد مسیبلی مشاور وزیر تبلیغات یمن

عبدالوهاب معاوضه نمایندهٔ پارلمان یمن

دکتر عبده مغلس دبیرکل مجلس شورای یمن

 

احمد مسیبلی مشاور وزیر تبلیغات یمن

ما آنها را که از مقاومت حمایت می‌کنند در تظاهرات پاریس دیدیم

خانم مریم رجوی، نه‌تنها آنها با شما هستند

بلکه مردم یمن در کنار شما ایستاده‌اند

مردم لبنان و سوریه و عراق و هرکجا که تیغ و گلوله و موشک خامنه‌ای وارد شد

مردم با شما هستند و شما پیروز خواهید شد

 

احمد مسیبلی - مشاور وزیر تبلیغات یمن:

سلام و برکت و رحمت خداوند بر شما باد. بانوی مبارز آزاده رئیس‌جمهور مریم رجوی. برادران، نمایندگان شورای ملی مقاومت، برادران و خواهران آزاده و مبارز در ایران، خواهران و برادران آزاده و مبارز که هم‌اکنون در اشرف۳ حضور دارند. همهٔ انسانهای آزاده در همه‌جای این دنیا. از یمن به‌اینجا آمده‌ایم به‌همراه رفقای آزاده، نمایندگان مجلس، اعضای مجلس شورا، اصحاب رسانه، سیاستمداران و دیپلمات‌ها، ما فقط خودمان را نمایندگی نمی‌کنیم، بلکه نمایندهٔ میلیون‌ها یمنی هستیم که توسط رژیم خامنه‌ای و رژیم رئیسی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

خانم مریم رجوی، من همیشه می‌گویم که شما نه‌تنها برای مردم ایران می‌جنگید، بلکه برای مردم مظلوم جهان عرب، در لبنان، در سوریه، در یمن، در عراق و هم‌چنین در کشورهای مختلف دیگر مبارزه می‌کنید. مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند. مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند. شما از «شابی» (ابوالقاسم الشابی) یاد کردید. من نیز از اولین انقلابی در یمن، شاعر بزرگ فقید الزبیری یاد می‌کنم که جرقهٔ انقلاب ۲۶سپتامبر سال۶۲ را روشن کرد؛ رودرروی پدران و اجداد حوثی‌هایی که الآن برای رژیم خامنه‌ای کار می‌کنند. او آن روز این شعر را گفت:

ای قلم، جایگاه خود را در تاریخ به‌ثبت برسان، اینجا نسل‌ها و ملتها برمی‌خیزند

این‌جا آتش‌فشانها از بستر خود فوران می‌کنند و ظالم را جارو کرده و می‌بلعند

نالهٔ ی که ما آن‌را پنهانی تکرار می‌کردیم، فردا فریادی است که ملتها به‌آن گوش می‌دهند

غل و زنجیرهایی که بر پاهای من بود، به‌تیرهایی تبدیل شدند که از زندانبانها انتقام می‌گیرند

ظالمان حتی اگر با جبروت هم باشند، قلب‌هایی دارند که از کودکان نیز شکست می‌خورند.

خانم مریم رجوی، خواهران و برادران مبارز و آزاده، شما همه آزاده‌اید و همه آزاده‌اید حتی کسانی که ما آنها را که از مقاومت حمایت می‌کنند در راهپیمایی‌ها و تظاهرات در پاریس دیدیم، درود فراوان بر ایشان و نه‌تنها آنها فقط خانم مریم رجوی، بلکه همهٔ مردم جهان با شما هستند، مردم یمن در کنار شما ایستاده‌اند، مردم لبنان و مردم سوریه و مردم عراق و هرکجا که تیغ و گلوله و موشک و هواپیماهای خامنه‌ای وارد شد، همهٔ مردم با شما هستند و شما پیروز خواهید شد به‌یاری خداوند سبحان و متعال. من نمی‌گویم که پیروز خواهید شد بلکه شما پیروز شده‌اید شما از لحظهٔ اول پیروز شده‌اید، شما از زمانی که پرچم مبارزه را برای برقراری عدالت و دموکراسی و آزادی برافراشته‌اید پیروز هستید. امروز دنیا تغییر کرده است و بهمن به‌حرکت در آمده است. من از همین‌جا می‌گویم و همیشه تکرار می‌کنم که سر مار در تهران است و باید سر مار را قطع کرد تا ملت زنده بماند و زندگی در دنیا جریان پیدا کند. خامنه‌ای یمن را ویران کرد. رژیم خامنه‌ای و رئیسی و (قاسم سلیمانی) یمن را ویران کردند. کسی که از آن اطلاع نداشته باشد ما می‌خواهیم در یک دقیقه او را آشنا کنیم: صدها هزار یمنی را کشتند، یمن را ویران کردند، راهها را تخریب کردند، مساجد را منفجر کردند، تاکنون دهها هزار زندانی را در زندانهایشان کشتند، نابود کردند، منفجر کردند، مین‌گذاری کردند و این تا به‌امروز ادامه دارد. چه کسی این کارها را کرد؟ رژیم خامنه‌ای. بله از طریق بازوهایش، از طریق سلاحهایش و از طریق کارشناسانش. این رژیم حمایت می‌کند، تغذیه می‌کند و طراحی می‌کند. پروژهٔ رژیم ایران در یمن سقوط کرد. پروژه خامنه‌ای در یمن ناکام ماند. اما آرمان ما با مردم ایران ادامه دارد. آرمان و سرنوشت ما و مردم ایران، آرمان یک ملت است. ما و مردم ایران یک ملت هستیم، هیچ‌چیز ما را از هم جدا نمی‌کند، ما و شما نمی‌توانیم فجایع، ظلم و جنایت‌های نظام خامنه‌ای را تحمل کنیم. آری ما با خامنه‌ای مخالفیم، ولی با شما مخالف نیستیم، بله با ظلم و جنایات خامنه‌ای مخالفیم، اما شما و ما، یمن و ایران یک خلق هستند که اسلام ما را گردهم آورده است و هم‌چنین زبان و آداب و رسوم و هر چیزی که ما را به‌هم نزدیک می‌کند؛ محبت، عدالت، صلح و رحمت ما را به‌یکدیگر نزدیک می‌کند. نمی‌خواهم جملات را تکرار کنم، اما در حقیقت به‌خدا سوگند، وقتی نزد شما می‌آیم و دوستانم و بسیاری که آنها هم می‌خواهند از یمن نزد شما بیایند، ما نزد شما می‌آییم تا از شما جرأت و جسارت بیشتر برای آزادی کسب کنیم. جسارت بیشتر در مبارزه. با شما آرزو می‌کنیم. احساس می‌کنیم ما و شما پیروزی بزرگ را محقق خواهیم کرد. من در میان شما احساس می‌کنم صنعا به‌زودی آزاد خواهد شد، احساس می‌کنم بغداد به‌زودی آزاد خواهد شد، احساس می‌کنم دمشق به‌زودی آزاد خواهد شد و احساس می‌کنم بیروت به‌زودی آزاد خواهد شد.

من خیلی مطمئن هستم که ما زیاد منتظر نخواهیم بود و این تصمیم برای رژیم اتخاذ شده است؛ نه تصمیم آمریکا، نه تصمیم انگلیس و نه تصمیم جهانی برای تغییر آن، بلکه این تصمیم خداوند بر روی زمین و در آسمان است. این تصمیم گرفته شده است تا آن ظلم و آن ظلمت و جهل و آن خون‌ریزی در ایران به‌پایان برسد و ایرانی بیاید که همه منتظرش هستند. مگر ایران حق زندگی ندارد؟ بله ایران حق زندگی دارد. آیا این ملت بزرگ ایران حق زندگی ندارد؟ این ملت بزرگ ایران حق زندگی دارد. ما اینجا آمدیم تا به‌همراه یکدیگر صدایمان را به‌گوش جهان برسانیم و بگوییم آرمان ما و شما مشترک است.

امروز من پیروزی بزرگ را با شما احساس می‌کنم و همیشه این پیروزی را احساس خواهم کرد و بسیار مطمئن هستم که ما به‌زودی در تهران خواهیم بود.

درود بر شما. سلام و رحمت و برکت خداوند بر شما باد.

 

عبدالوهاب معاوضه نمایندهٔ پارلمان یمن

ما از جامعهٔ بین‌المللی می‌خواهیم از مردم ایران پشتیبانی کنند

تا بتواند سرنوشتش را خودش تعیین کند و به‌دوران ترور و جنایت پایان بدهند

ما منشور ۱۰ماده‌یی خانم رجوی را به‌عنوان یک نظرگاه سیاسی و میهن‌پرستانه

برای پیدا کردن راه‌حل به‌شمار می‌آوریم

 

عبدالوهاب معاوضه – نمایندهٔ پارلمان یمن، نایب‌رئیس کمیتهٔ خارجی پارلمان عربی

به‌نام خداوند رحیم و مهربان، الحمدالله و صلوات و درود بر رسول خدا. بانوی مبارز، الگوی الهام‌بخش مبارزه خانم مریم رجوی و همهٔ برادران با نام‌ها و مناصبی که دارند. امروز خوشحالم که در برابر شما می‌ایستم تا به‌شما سلام‌های برادران اعضای مجلس یمن و به‌طور کلی مردم یمن را به‌شما برسانم.

برایمان مایهٔ سرافرازی است که در این اجلاس شرکت می‌کنیم تا تأکید کنیم بر همبستگی خلق یمنی‌مان با خلق برادر ایران به‌منظور به‌دست‌آوردن حقوق قانونی‌اش و آزادی مصادره‌شده‌اش، با این هدف که ارزش‌های دموکراتیک برای این خلق باستانی تثبیت شود، خلقی که ۴۴سال است از حاکمیت ارتجاع دینی رنج می‌برد که در ایران به‌قدرت رسیده، رژیمی بنیادگرا که بافت اجتماعی ملی مردم ایران را از هم‌گسیخته و دارایی‌ها و ثروتهای این خلق را دستخوش غارت گروه اندکی از بنیادگرایانی قرار داده که فقط به‌خشونت و تروریسم به‌عنوان راهی برای تحمیل افکار و اعتقادات خود باور دارند و پول‌های مردم ایران را برای پشتیبانی از شبه‌نظامیان بنیادگرا در بسیاری از کشورهای منطقه به‌کار گرفته است.

برادران حاضر در اجلاس، در تیرماه سال۱۴۰۲، مشتاقانه منتظر این هستیم که چرخ‌های خیر و بهبودی مردم ایران از پاریس به‌حرکت درآید،

دیروز وقتی به‌سخنان بسیاری از مقامات پیشین آمریکا و برخی کشورهای اتحادیهٔ اروپا گوش می‌دادیم، خوشحال بودیم. ما از آنچه از محکومیت‌های رژیم ایران شنیدیم خرسند بودیم، اما امیدواریم مسئولان فعلی این کشورها آن‌را درک کنند.

البته خانم مریم رجوی ابیاتی از ابوالقاسم الشابی را ذکر کردند که می‌گفت: «اگر روزی مردمی زندگی را اراده کنند. . ». ، من بیت سوم شاعر الشابی را هم اضافه می‌کنم که می‌گوید: آن‌کس که از صعود به‌قلهٔ کوه‌ها هراسناک باشد، برای همیشه در میان درز و شکافها خواهد زیست.

این باعث می‌شود همهٔ ما، چه در اپوزیسیون ایران و چه در نیروی انقلابی در عراق، در سوریه، در یمن، در لبنان، در اکثر مناطق یا کشورهایی که از جنایات رژیم ایران رنج می‌برند، در برابر مسئولیت بزرگی قرار بگیریم که نشان‌دهندهٔ آن است که باید خود را آماده کنیم و خود را برای تحمل همهٔ مشکلات آماده کنیم تا مردم را از این سرطان بدخیم برهانیم.

امروز با وجود سلاحهای (رژیم) ایران دیگر نمی‌توانیم بین جنایات رژیم ایران و جنایات ناشی از دست‌نشانده‌های آنها در منطقه جداسازی کنیم.

گزارشهای سازمان‌ملل در مورد تروریسم می‌گوید که بیش از سیصد و هفتاد هزار نفر در یمن در نتیجهٔ جنایات شبه‌نظامیان رژیم ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم کشته شده‌اند. کار در این حد متوقف نشد تا جایی‌که رژیم ایران افسران و کارشناسان سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان را برای ادارهٴ جنگ شبه‌نظامیان حوثی علیه مردم یمن اعزام کرد. این حقیقت با مرگ بسیاری از آنها در تعدادی از جبهه‌های جنگ مشخص شد، از جمله حاکم نظامی شبه‌نظامیان تروریستی که خود را به‌عنوان سفیر به‌نام حسن ایرلو معرفی می‌کرد، علاوه بر این محموله‌های تسلیحات، موشکها و پهپادها که هزاران یمنی را کشته و هدف قرار دادند، تأیید شد. امنیت و ثبات کشورهای همسایه و مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کنند، اگر در ایران حکومت در دست مردم ایران بود و در دست یک باند مستبد نبود که مردم ایران را به‌بند کشیده و با سرنوشت آنها بازی کرده است، هیچ‌یک از اینها اتفاق نمی‌افتاد.

ما امروز درود می‌فرستیم و تقدیر می‌کنیم از مقاومت مردم ایران در قیام مبارکش که وارد ماه دهم خود شده و در این راه صدها شهید و هزاران مجروح و دستگیری از بهترین مردان و جوانان مردم برادر ایران، تقدیم کرده است. ما تقدیر می‌کنیم از نقشی که سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت و خانم مریم رجوی در رهبری انقلاب مردم ایران و مقاومت قهرمانانه‌اش ایفا می‌کنند. ما منشور ۱۰ماده‌یی خانم رجوی را به‌عنوان یک نظرگاه سیاسی و میهن‌پرستانهٴ مناسب، برای پیدا کردن راه‌حل بسیاری از اوضاع و ناهنجاریهایی به‌شمار می‌آوریم که در ایران برادر وجود دارد. مردم مجاهدپرور یمن عزم جزم کرده‌اند که از شبه‌نظامیان تروریست حوثی رهایی یابند. این خلق مدت ۸سال است حماسه‌های قهرمانی را برای بازپس‌گیری کشور خود از باندهای فامیلی، رقم می‌زنند. ما امروز موضع حمایت و تأییدمان را برای پایان‌بخشیدن به‌رژیم تبعیض و نژادپرستی اعلام می‌کنیم تا ایرانیان بتوانند کشور خود را برای خدمت به‌خلقشان و مراعات حقوق همسایگان و پهنهٴ جغرافیایی، بسازند. کشوری که به‌موازین و میثاق‌های بین‌المللی و در پیشاپیش آن به‌اعلامیهٴ جهانی حقوق‌بشر احترام بگذارد. ما از جامعهٔ بین‌المللی می‌خواهیم از مردم برادر ایران پشتیبانی کند تا بتواند سرنوشتش را خودش تعیین کند و به‌دوران ترور و جنایت پایان بدهد که گزارشهای بین‌المللی آنها را اثبات کرده و جامعهٔ جهانی آن‌را تأیید می‌کند.

برای اجلاس شما موفقیت و پیروزی آرزو می‌کنم.

 

دکتر عبده مغلس دبیرکل مجلس شورای یمن

من به‌عنوان دبیرکل مجلس شورای یمن به‌حضور شما آمدم

و حمایت اکثریت اعضای شورا

و حمایت همهٔ مبارزان و مقاومت در کشورم را به‌همراه دارم

ما از تمامی نیروهای ملی ایران و در رأس آنها شورای ملی مقاومت

و رئیس‌جمهور منتخب آن خواهر مبارز مریم رجوی حمایت می‌کنیم

 

دکتر عبده مغلس- دبیرکل مجلس شورای یمن

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خانم مبارز مریم رجوی، رئیس‌جمهور (منتخب) شورای ملی مقاومت، خانم‌ها و آقایانی که در این اجلاس جهانی ایران آزاد حضور دارید.

سلام دوستی بر شما،

از یمن، از کشور سبا و احقاف و سرزمین پاک نزد شما آمده‌ام و برای شما و برای وجدان‌بشر و جهان تجربهٔ ۹سال کشتار و تجاوز را با خود حمل می‌کنم.

مبارزه مردم ما در یمن با درد و مجاهدت برادران ایرانی‌مان مشترک است، همهٔ ما برادران انسانی هستیم و همه به‌دنبال زندگی با عزت و عشق و صلح هستیم.

سرکار خانم مریم رجوی مبارز، این جمعیتی که دیروز و امروز گردهم آمدند درخشش تمدن و انسانیت ایران را برای کل جهان بازگرداند، این گردهمایی نقش و جایگاه زن مسلمان را که خدا در او به ودیعه گذاشته بازگرداند، که همان جایگاه جانشینی خدا برای انسان در این جهان است، این نقش زن در کنار مرد است.

برادران و خواهران گرامی، من به‌عنوان دبیرکل مجلس شورای یمن به‌حضور شما آمدم و حمایت اکثریت اعضای شورا و حمایت همهٔ مبارزان و مقاومت در کشورم را به‌همراه دارم.

من حامل حمایت اغلب مردم یمن از مبارزه و پیکار شما و مقاومت‌تان علیه ولایت فقیه در ایران هستم که کشورها و ملت‌های ما را در جنگهای بیهوده و ویرانگر فرو برد. ما از تمامی نیروهای ملی ایران و در رأس آنها شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن، خواهر مبارز مریم رجوی حمایت می‌کنیم.

ما همه در یک سنگر ایستاده‌ایم برای مقاومت در برابر سازوکار جنگ و مرگ رژیم ولایت فقیه شکست‌خورده، بسیار خوشحالم زیرا از کوران این درد و مبارزه مشترک ما است که امروز در این محل گردهم آمدیم تا در یک جبهه در برابر افراط‌گرایی و تروریسم رژیم ایران بایستیم که با مردم می‌جنگد و به‌حوثی‌ها علیه مردم یمن کمک می‌رساند. ما هم‌چنین علیه هر نوع بنیادگرایی و تروریسم با عناوین و گرایش‌های دینی مختلف هستیم.

ما می‌خواهیم از اینجا از درد و رنج مردم یمن به‌همهٔ جهانیان سخن بگوییم که توسط رژیم ایران از طریق مزدوران حوثی‌اش به‌وجود آمده است.

هدف رژیم ایران از طریق حوثی‌ها و شبه‌نظامیان تروریست، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای جنگ تهاجمی علیه حاکمیت یمن و مردم یمن و کشورهای منطقه و جمعیت غیرنظامی و اماکن غیرنظامی مثل مدارس، بیمارستانها، مساجد و بازارهاست.

حوثی‌ها به‌عمد دست به‌حملات علیه بی‌گناهان از طریق حمله به‌استانها و روستاها زده‌اند، آنها کودکان زیر ۱۵سال را به‌صورت اجباری به‌کار می‌گیرند و از آنها برای شرکت فعال در جنگ، استفاده می‌کنند. آنها هم‌چنین دست به‌اخراج ساکنان و انتقال اجباری آنها زده‌اند، آنها اقدام به‌زندان، شکنجه و رفتار غیرانسانی، اعدامها و از جمله خود من محکوم به‌مرگ هستم، قحطی عمدی و محاصره غیرنظامیان و مانع‌تراشی عمدی در تأمین مواد غذایی، دست به خشونت جنسی و تعرض زده‌اند؛ و با همهٔ این شواهد، یمنی‌ها و دولت یمن همواره از صلح پایدار بر اساس سه شاخص، توافق در سطح ملی، منطقه‌یی و بین‌المللی حمایت کرده‌اند

مشکل ما با رژیم ولایت فقیه همان مشکلی است که دنیای آزاد با هیتلر و نازیسم و ​​فاشیسم داشت، زمانی که حکومت‌های کشورهای آزاد به‌رهبری انگلستان به‌نخست‌وزیری چمبرلن ماقبل چرچیل که با هیتلر مماشات کرد و جهان آزاد و اروپا و فرانسه و انگلستان بهای آن‌را پرداخت و ما هم امروز بهای سازش با رژیم آخوندها را می‌پردازیم.

شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت (رژیم) ایران در زیر چتر تداوم سکوت بین‌المللی به‌جنایات و تخلفات ادامه دادند و لذا ما معتقدیم که پیروزی شما، پیروزی برای ما نیز هست برای پایان دادن به‌درد و رنج ملت‌های ایران و یمن.

و نجات منطقه و اقتصاد جهانی فقط با پایان دادن به‌حکومت ولایت فقیه در ایران و آلت‌دست آن حوثی‌ها در یمن و منطقه محقق خواهد شد.

از همهٔ معتقدان به‌آزادی و صلح در جهان می‌خواهیم که از مقاومت ملی ایران به‌رهبری شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن مریم رجوی و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی او برای نجات ایران حمایت و اعلام همبستگی کنند؛ و از آنها می‌خواهم که از حاکمیت مشروع یمن در بازپس‌گیری کشور از شبه‌نظامیان ولایت فقیه حمایت کنند و برای این امر ما به‌صلح و هم‌زیستی و حمایت از آرمانهای مردم ایران در قیام و انقلابشان علیه ولایت فقیه و نفی هر نوع دیکتاتوری به‌ویژه دیکتاتوری دینی حاکم فرا می‌خوانیم و هم‌چنین از شما می‌خواهیم که از آرمان ما حمایت کنید، به‌امید فردایی بهتر که در آن صلح و دوستی حاکم باشد؛ و هم‌زیستی برای دو ملت ما و مردم منطقه و جهان حاکم باشد.

از خدا یاری، توفیق، عدالت، پیروزی را برای همه خواهانم.

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/882b5d82-0477-426f-ba73-d7be22704d92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات