728 x 90

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد تروریسم: رژیم ایران بدترین حامی دولتی تروریسم در جهان است

وزارت  خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا
  • تهدید رژیم ایران به خاورمیانه محدود نمی‌شود و تهدیدی برای همه کشورهای جهان است.
  • در تابستان ۲۰۱۸، مقامات بلژیک، فرانسه و آلمان توطئه ایران برای بمب‌گذاری در گردهمایی ایرانیان در نزدیکی پاریس را خنثی کردند.
  • در ماه دسامبر آلبانی ۲مقام رژیم را به‌خاطر توطئه چینی برای حملات تروریستی اخراج کرد.

 

وزارت‌خارجه آمریکا گزارش سالانه خود در مورد تروریسم را روز جمعه ۱۰ آبان ۹۸ منتشر کرد که بخشهایی از آن درباره تروریسم حکومت آخوندی است.

نیتان سیلز هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت‌خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره این گزارش گفت:

در سال ۲۰۱۸ (رژیم ایران) موضع خود به‌عنوان بدترین حامی دولتی تروریسم در جهان را حفظ کرد، موضعی که از سال ۱۹۸۴ تاکنون هر سال حفظ کرده است. این رژیم، اغلب از طریق سپاه پاسداران خود، نزدیک به یک میلیارد دلار در سال خرج کرده است تا از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین و حماس حمایت کند که به‌عنوان نیروهای نیابتی‌اش عمل کرده و نفوذ بدخیم آن را در سراسر جهان گسترش دهند.

اما تهدید رژیم ایران به خاورمیانه محدود نمی‌شود، بلکه به‌واقع تهدیدی جهانی است. این تهدید به‌شکل جدی در سال ۲۰۱۸ به اروپا رسید. در ژانویه، آلمان در مورد ۱۰تن از عاملان مظنون نیروی قدس سپاه پاسداران تحقیق کرد.

در تابستان ۲۰۱۸، مقامات بلژیک، فرانسه و آلمان توطئه رژیم ایران برای بمب‌گذاری در گردهمایی ایرانیان در نزدیکی پاریس را خنثی کردند.

در ماه اکتبر یک عامل رژیم ایران به‌خاطر طراحی یک عمل تروریستی در دانمارک دستگیر شد.

و در ماه دسامبر آلبانی ۲مقام رژیم را به‌خاطر توطئه چینی برای حملات تروریستی در آنجا اخراج کرد.

مقابله با رژیم ایران،  یک اولویت مقدم برای دولت آمریکا بوده و هست. در آوریل امسال، وزارت‌خارجه آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49e64ec5-f4aa-424e-9955-9687cac2eadf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات