728 x 90

گزارش بانک جهانی پول و شگرد آخوندها برای پنهان‌سازی واقعیت

بانک جهانی پول
بانک جهانی پول

بانک جهانی پول جدیدترین گزارش خود را منتشر کرده است. در این گزارش ضمن این‌که می‌توان وضعیت اقتصادی رژیم ایران را با وضعیت اقتصادی همسایگانش مقایسه کرد، همزمان می‌توان به یک شگرد آخوندی برای پنهان‌سازی واقعیت درهم‌شکسته اقتصادش هم پی برد.

 

جدیدترین آمار بانک جهانی گرچه در میان کارشناس‌های اقتصادی شوک ایجاد کرد، اما برای مردم ایران، یک بیان واقعیت عادی بود. این گزارش نشان می‌دهد در حال حاضر اقتصاد ۱۹۲ میلیارد دلاری رژیم ایران، فقط به اندازه نصف اقتصاد امارات و یک‌چهارم اقتصاد عربستان یا ترکیه است.

اما این گزارش یک چشمه دیگر از کلاهبرداریهای آماری آخوندها و شرکای مماشات‌گرشان را هم نشان می‌دهد. این گزارش نشان می‌دهد رژیم ایران اکنون در رتبه پنجاه و یکم اقتصادهای جهان قرار دارد در حالی‌که در گزارش سال ۲۰۲۰ یک نهاد جهانی دیگر یعنی صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ایران در رده بیست‌و‌دوم قرار داشته و این، ظاهراً یک افت یک‌ساله بسیار تند را نشان می‌دهد در حالی‌که واقعیت چیز دیگری است؛

واقعیت آن است که در گزارش صندوق جهانی پول، مبنای محاسبه درآمد ریالی محاسبه شده کشور، دلار ۴۲۰۰تومانی بوده، در حالی‌که در گزارش امسال که توسط بانک جهانی محاسبه شده، مبنای محاسبه، نرخ واقعی دلار بوده که پیوسته بالای ۲۴ هزار تومان و بیشتر دور می‌زند! (سایت تجارت نیوز ۱۷شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88a7145c-2c0e-4e55-a01e-105a2b84ea91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات