728 x 90

گزارش الحدث در ۵۳امین روز قیام ایران و مصاحبه با خانم رامش سپهراد در رابطه با قیام

مقابل کنگره آمریکا تظاهرات یاران شورشگر
مقابل کنگره آمریکا تظاهرات یاران شورشگر

سایت الحدث طی مصاحبه‌یی با خانم رامش سپهراد نوشت دولت آمریکا باید برای سرنگونی رژیم فعلی به مردم این کشور کمک کند.

این خواست ایرانیان در خارج از کشور است.

رامش سپهراد استاد در دانشگاه جورج میسون آمریکا و یک مخالف ایرانی است که بیش از سی سال است که کشورش ایران را ترک کرده است.

رامش سپهراد: پیامی که کاخ‌سفید باید از مقاومت و مردم ایران بشنود این است که آنچه اکنون شاهد آن هستیم نه فقط یک تظاهرات بلکه یک انقلاب است و باید به این واقعیت توجه داشته باشیم و دولت آمریکا باید در کنار مردم ایران بایستد و حق مردم را در سرنگونی این رژیم سرکوبگر به‌رسمیت بشناسد.

گزارشگر: در حالیکه تظاهرات در داخل ایران در اوج خودش می‌باشد، اپوزیسیون در خارج کشور تلاش می‌کند با رساندن صدای معترضان به جهان از جنبش در برابر سرکوب و خشونت محافظت نماید. تظاهرات و اعتراضات این‌بار، تماماً با اعتراضات قبلی متفاوت است به‌گفته سپهراد این یک انقلاب واقعی است.

رامش سپهراد: این فقط زنان نیستند که در خیابان‌ها حضور دارند بلکه تمامی طیف‌های جامعه ایران در تظاهراتها شرکت داشته و فریاد می‌زنند «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای»

گزارشگر: سپهراد و دیگر همکارانش در واشنگتن به این‌که رژیم ایران آنها را به خیانت متهم می‌کند و این‌که این جنبش از خارج کشور حمایت می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند و اظهارات رئیس‌جمهور ایران ابراهیم رئیسی که گفته بود تظاهراتها از جانب دشمنان در کمین نشسته کشورش هدایت می‌شوند، را به پشیزی نمی‌خرند.

گزارشگر: تلاش کردیم نکات سپهراد و همکارانش را به دولت آمریکا منتقل کنیم تا به پاسخی درباره خواسته‌های اپوزیسیون دست‌یابیم. این خواسته‌ها را به وزارت‌خارجه بردیم و با سام وربرگ، سخنگوی وزارت‌خارجه در امور منطقه‌یی ملاقات کردیم.

سام وربرگ: ایالات متحده آمریکا از مدتها قبل دستگاهها و امکاناتی را داشته که می‌تواند در اختیار مردم ایران قرار بدهد و از هفته‌ها قبل ما اقدام به صدور مجوز عام جدیدی به نام (General licence ۲) (جنرال لایسنس ۲) (مجوز تبادلات بانکی ـ م) کردیم این مجوز عام جدید در مورد ایران است که به هر شرکت تکنولوژی در ایالات متحده و هر جای دیگر این اجازه و دست باز را می‌دهد که بدون مواجه شدن با هر گونه مجازات بتوانند خدمات پایه‌یی در زمینه ارتباطات و اینترنت به مردم ایران ارائه کنند.

گزارشگر: از جمله اتهامات رژیم ایران به ایالات متحده و اسراییل در رابطه با تحریک و دامن‌زدن به تظاهراتها سخنگوی منطقه‌یی وزارت‌خارجه بیان داشت:

سام وربرگ: این اتهامات سخیف حکومت ایران مطلقاً صحت ندارد. مردم ایران فقط در این ماه‌ها نیست که دست به اعتراض زده‌اند بلکه بیش از سی، سی و پنج یا چهل سال است که مردم ایران خواهان آزادی بیشتر بوده‌اند.

(الحدث / واشنگتن۱۶ آبان)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63a95e2b-7b80-4391-93a0-3a7d657ac6ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات