728 x 90

گزارشهای رسانه‌های حکومتی از اختلاف رژیم ایران و روسیه بر سر افغانستان در اجلاس مسکو

طالبان در افغانستان
طالبان در افغانستان

روزنامه حکومتی شرق به‌تاریخ اول آبان نوشت: وزارت امور خارجه روسیه با نادیده‌گرفتن نظر جمهوری اسلامی، بیانیه‌یی را با عنوان بیانیه مشترک روی خروجی خود قرار داد.

روزنامه جمهوری نوشت: برای جمهوری اسلامی، به‌رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بر افغانستان، از خطای استراتژیک هم بالاتر است و باید آن را یک «ننگ» نامید. خط درست «نه ننگ نه جنگ» است.

روزنامه حکومتی شرق نوشت: در ساعات پایانی نشست مسکو در خصوص افغانستان توئیت دستیار وزیر امور خارجه از عدم دستیابی شرکت‌کنندگان به توافق برای صدور بیانیه خبر داد. این در حالی بود که وزارت امور خارجه روسیه دقایقی بعد با نادیده‌گرفتن نظر جمهوری اسلامی، بیانیه‌یی را با عنوان بیانیه مشترک روی خروجی خود قرار داد. شنیده‌ها از عدم رضایت و حتی اطلاع ایران برای صدور بیانیه خبر می‌دهد.

این منبع حکومتی می‌افزاید: علنی‌کردن مخالفت با صدور بیانیه مشترک، آشکار می‌کند که این مخالفت از سوی روسیه نادیده گرفته شده است. رخدادی مهمی که تاکنون از سوی کاظمی‌قمی رئیس هیأت ایرانی هیچ واکنش و اظهارنظری در پی نداشته است.

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی روز اول آبان نیز در سرمقاله خود با حمله به طالبان و روسیه نوشت: از اجلاس روسها در مسکو با گروه تروریستی طالبان و نمایندگان چند کشور که چهارشنبه گذشته برگزار شد، خبر می رسد بعضی از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس در آستانه تصمیم گیری برای به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بر افغانستان هستند.

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی افزود: بدون تردید، به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان، یک خطای استراتژیک خواهد بود که تمام کشورهای منطقه را دچار مشکلات امنیتی زیادی خواهد کرد. برای جمهوری اسلامی، به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بر افغانستان، از خطای استراتژیک هم بالاتر است و باید آن را یک ننگ» نامید که در تاریخ ثبت خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51335c49-2cc3-4b50-83cf-29b20889e6ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات