728 x 90

گردهمایی و راهپیمایی در واشنگتن- سخنرانی براد شرمن و پهلوان مسلم اسکندر فیلابی

براد شرمن عضو ارشد کمیته خارجی کنگره - پهلوان مسلم اسکندر فیلابی
براد شرمن عضو ارشد کمیته خارجی کنگره - پهلوان مسلم اسکندر فیلابی

روز جمعه هشتم مارس روز جهانی زن برابر با ۱۷ اسفند ۹۷، ایرانیان آزاده از سراسر آمریکا با برگزاری گردهمایی و تظاهراتی در واشنگتن در میدان فریدام پلازا، به سوی کاخ سفید راهپیمایی کردند.

در جریان این تظاهرات شماری از اعضای کنگره و شخصیتهای سیاسی با سخنرانی و با ارسال پیام، همبستگی و حمایت خود را از مقاومت سازمان‌یافته و خواست مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی اعلام کردند.

 

سخنرانی براد شرمن-عضو ارشد کمیته خارجی کنگره

باعث خوشحالی من است که با شما صحبت بکنم و متأسفم که نمی‌توانم شخصاً امروز به شما در راهپیمایی آزادی ایران ملحق بشوم.

من همواره برای حقوق‌بشر در ایران جنگیده‌ام و برای یک ایران غیراتمی – یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، دموکراتیک و آزاد مدافع بوده‌ام.

برای سالیان ما با همدیگر کار کرده‌ایم و اولین کارمان خارج کردن سازمان مجاهدین خلق از لیست تروریستی بود و الآن ادامه کارمان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک است،در عین‌حال سخت کار می‌کنیم که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را افزایش دهیم. این رژیم بارها و بارها نشان داده است که دوست ایالات متحده و دوست مردم ایران نیست. همان‌طور که شما به‌خوبی می‌دانید رژیم جمهوری اسلامی از زمان شروع حکومتش تروریسم را به سرتاسر جهان صادر کرده است، همین تابستان گذشته جمهوری اسلامی تلاش کرد که گردهمایی شما را در پاریس بمب‌گذاری کند. خوشبختانه این توطئه خنثی شد. این توطئه بمب‌گذاری یکبار دیگر بر ضرورت افزایش تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران تأکید می‌کند.

نبرد شما نبرد ماست و ما با شما ایستاده‌ایم و شما اکنون با رژیمی مواجه هستید که به آزادی و رفاه (مردم) اهمیت نمی‌دهد من می‌خواهم از خانم رجوی قدردانی کنم به‌خاطر ادامه دفاع و طرفداریش از دموکراسی، حقوق‌بشر، حقوق زنان و حقوق مردم ایران. دموکراسی و برابری تنها ارزشهایی نیستند که همه ما گرامی می‌داریم بلکه حقوقی هستند که به مردم سرتاسر جهان تعلق دارند. من یکبار دیگر می‌خواهم از خانم رجوی و سازمان وی تشکر کنم که اولین کسانی بودند که حدوداًً بیست سال قبل برنامه اتمی رژیم ایران را مورد توجه جهان قرار دادند. یک ایران شکوفا می‌بایست یک ایران صلح‌آمیز باشد که آزادی و حقوق‌بشر مردم ایران احیا شود. شما به این آینده اعتقاد دارید و من هم به این آینده اعتقاد دارم و ما با هم از اینکار دست برنخواهیم داشت تا آرزوی ما به تحقق یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیراتمی و دموکراتیک به واقعیت بپیوندد. ایران به‌طور تاریخی یکی از بزرگترین تمدنهای جهان بود و ما به اینکار ادامه می‌دهیم تا همان سطح از شکوه مجدداً احیا شود.

 

پهلوان مسلم اسکندر فیلابی:

به نام یزدان پاک، به نام ایران، به نام آزادی و استقلال ایران.

درود بر شما یاران مقاومت که صدای مردم به‌پاخاسته ایران برای رهایی از رژیم ولایت فقیه شده اید و در این چهل سال حکومت آخوندهای دین‌فروش خواسته‌های هم میهنانمان را به گوش جهانیان می‌رسانید. در این روز فرخنده که برای تجلیل از مقام شامخ بانوان گرامی روز جهانی زن نام گرفته احترام عمیق مقاومت ایران را حضور بانوان هموطنان و هزاران زن قهرمان اشرفی تقدیم می‌کنیم و برایشان آرزوی پیروزی و اعتلا ارزشهای والای انسانی و انقلابی می نماییم

درود بر شما که برخلاف مدعیان دروغین، در این چهل سال با مایه‌گذاری و تلاش شبانه روزی مرز خود را با قاتلان حاکم بر ایران حفظ کردید و با حمایت از سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران جایگاه شایسته خودتان را در مبارزه آزادیخواهانه مردم به دست آوردید. مقاومتی که شما در این چهل سال با از خودگذشتگی بی‌مرز و بی‌چشمداشت و با تلاش توان فرسا به امید پیروزی و برپایی آزادی در ایران‌زمین از لحظه لحظه اصرار و امید پشتیبانی کرده اید و تا اینجا رسانده‌اید.

مقاومتی که در اوج شکوفایی خود می‌رود تا رژیم جنایتکار و خیانتکار آخوندها به ذلت شکست حتمی کشانده و مردم شریف ایران را به آرزوی دیرینه خود آزادی و استقلال برسانید. مقاومتی که در میدان عمل و نه در محافل روشنفکری با اعتقاد راسخ و با شعار کس نخارد و می‌توان و باید با فدای جان و مال لحظه‌ای از مسئولیت و آرمان خود کوتاه نیامده و پیوسته بر آن افزوده است.

به یمن چنین فداکاریها و جانبازیهاست که رژیم بی‌وطن آخوندی به چنین درجه از انزوا و سقوط رسیده است. بدون فداکاری این مقاومت سربلند در زمینه افشای کشتار زندانیان سیاسی، نقض فاحش حقوق‌بشر، پنهان‌کاری رژیم در تبدیل ایران به میدان جنگ هسته‌ای، ایجاد محور شرارت با استفاده از هسته‌های تروریستی امید به پیروزی در قلب مردم ایران جا نمی‌گرفت.

امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا به دنیا نشان دهیم ما تا سرنگونی تمامیت این رژیم دزد و چپاولگر به حمایت خودمان از آلترناتیو شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم رجوی ادامه می‌دهیم و از دولتها و جامعه بین‌المللی خواهان به‌رسمیت شناختن این شورا به‌عنوان آلترناتیو واقعی ولایت فقیه که با صفت اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان شهرت دارد هستیم. ما از سیاست فشار حداکثری به رژیم حاکم بر ایران حمایت می‌کنیم و معتقدیم که بایستی دست این جنایتکاران را از منابع مردم ایران قطع کرد.

دسترسی سپاه پاسداران به نظام مالی جهانی باید بریده شود چرا که آخوندهای حاکم تمام دارایی مردم را صرف حفظ حکومت خود می‌کنند هم‌چنان که بهای زیر خط فقر رفتن ۷۰درصد مردم ایران به‌دنبال تقویت حکومت جنایتکار بشار اسد و حزب‌الشیطان لبنان هستند و همین امروز یکی از جنایتکارترین آخوندهای ایران به نام ابراهیم رئیسی که عضو کمیسیون مرگ در جریان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷بود به‌عنوان رئیس قوه قضاییه، قوه قضاییه ر‌ژیم جنایتکار آخوندی منصوب شده است و این یکبار دیگر نشان داد که به‌گفته آقای مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران، افعی کبوتر نمی‌زاید.

خوشبختانه به یمن فعالیت‌های شبانه روزی شما یاران مقاومت، رژیم ولایت فقیه روزهای آخر عمرش را طی می‌کند و مردم ایران به‌خصوص در چهارده ماه گذشته با استمرار اعتراضات و قیامهایشان در شهرهای مختلف عزم خود را برای سرنگونی این رژیم سراسر نکبت نشان دادند. و کانون‌های شورشی با جسارتی ستودنی مظاهر این رژیم را به آتش می‌کشند و قطعاً به‌زودی شاهد به زیر کشیدن این جانیان به دست پرتوان مردم بپا خاسته و پیشتازان مجاهدشان در کسوت کانون‌های شورشی و یگانهای ارتش آزادیبخش ملی ایران خواهیم بود.

درود بر تک‌تک شما آزادیخواهان غیور ایران.

 

شکوفه شریف، که به‌نمایندگی از سوی شماری از جوامع ایرانیان مقیم آمریکا سخن گفت، به‌ مناسبت روز جهانی زن، به مرور مبارزات زنان ایران از صدر مشروطه تاکنون پرداخت و به یادآوری نقش آن در مبارزه با دیکتاتوری شاه و رژیم آخوندی پرداخت. وی ضمن یادآوری جنایات رژیم زنه ستیز آخوندی علیه زنان ایران گفت:

رژیم ایران دارای بیشترین تعداد اعدام زن در جهان است. رژیم ایران تنها حکومتی است که سنگسار می‌کند، رژیم ایران زنان باردار را اعدام می‌کند و زنان را در ملأ عام حلق‌آویز می‌کند. خشونتی که ما در ایران شاهد آن هستیم، در جای دیگری دیده نمی‌شود. اما شجاعت، پشتکار، رهبری و پایداری که ما در زنان ایران می‌بینیم، در جای دیگر دیده نمی‌شود. جای تعجب ندارد که جنبش دموکراسی و آزادی در ایران توسط یک زن رهبری می‌شود. جای تعجب نیست که ما زنان را در رهبری تظاهرات و شورشهای روزانه در سراسر کشور می‌بینیم. جای تعجب نیست که ما شاهدیم که ۱۰۰۰زن اشرف راه را برای برابری و دموکراسی در همان زمان هموار می‌کنند. زنان اشرف

خانمها و آقایان،

ما شاهد یک انقلاب دیگر در ایران هستیم و این بار توسط زنان رهبری می‌شود. یک ایران آزاد که در آن زنان از حقوق و آزادیهای اساسی، برابری در برابر قانون، آزادی انتخاب پوشش، مشارکت مساوی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و از جمله رهبری برخوردارند. زنان ایرانی در واقع نیروی تغییر هستند و آنچه امروز شاهد آن هستیم، سپیده دم دوران جدیدی است که در آن برابری پیشاپیش و در مرکز همه امور قرار دارد. متشکرم.

 

 

هستی حسامی نیز از سوی جوامع ایرانیان مقیم آمریکا به شرکت‌کنندگان در تظاهرات واشنگتن درود فرستاد و گوشه‌هایی از مشاهداتش از سرکوب زنان در ایران توسط مزدوران سرکوبگر رژیم را بازگو کرد:

من به‌عنوان یک دختر جوان بسیاری از نمونه‌های بی‌عدالتی در جامعه را مشاهده کردم و به‌طور طبیعی مخالفت من با این رژیم بیشتر شد وقتی تاریخچه این مقاومت را یاد گرفتم و همچنین کشتار و دستگیریهایی که در دهه ۶۰رخ داد. در جریان تظاهرات ۱۳۸۸، ما به قیام پیوستیم.

من اینجا هستم تا به شما بگویم که آنچه ما امروز در ایران می‌بینیم بسیار متفاوت از ۱۳۸۸ یا حتی قیام های گذشته است. ما شاهد جوانان و زنان و مردان شجاعی هستیم که در هر تظاهرات و اجتماعی در سراسر ایران در مقابل این رژیم می‌ایستند. ما انعکاس جنبش مقاومت ایران را که توسط خانم مریم رجوی نمایندگی می‌شود در ایران می‌بینیم. ما نام این واقعیت را کانون‌های شورشی گذاشته‌ایم. آنها عاملان تغییر در ایران هستند و من اینجا هستم تا به آنها تعهد بدهم که در آمریکا صدای آنها خواهم بود.

امروز من پر از امید و آرزوهای بی‌انتها برای یک ایران آزاد هستم. من از سرگذشت خانواده‌ها و دختران هم سن و سال خودم که زندگی خود را صرف آزادی ایران کرده‌اند الهام می‌گیرم. بگذاری به شما در مورد خانواده مصباح بگویم. رژیم ایران ۸عضو این خانواده را به‌قتل رسانده است. فاطمه مصباح ۱۳سال داشت وقتی در مقابل این رژیم ایستاد و به استبداد نه گفت. او به همراه خواهران و برادران خود که همگی از ۱۵تا ۱۹سال سن داشتند در دهه ۱۳۶۰ به‌قتل رسید. داستان آنها ادامه دارد و الهام‌بخش همه ما است. آنها مسیر آزادی را برای ما هموار کرده‌اند. من برای همیشه مدیون فداکاری آنها خواهم بود. این فداکاریهای آنهاست که تضمین کننده یک ایران آزاد است.

از شما متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/499befd9-e096-419e-8ba5-ae156822cb8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات