728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی تد کروز، جان کورنین، تام تیلیس، ریک اسکات، رابرت منندز و جین شهین

سناتور تد کروز - سناتور جان کورنین - سناتور تام تیلیس - سناتور ریک اسکات - سناتور رابرت منندز - سناتور جین شهین
سناتور تد کروز - سناتور جان کورنین - سناتور تام تیلیس - سناتور ریک اسکات - سناتور رابرت منندز - سناتور جین شهین

سخنرانی و پیام شش سناتور برجسته و ارشد سنای آمریکا

 

سناتور تد کروز – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری، عضو کمیته‌های روابط خارجی، قضایی و قوانین سنای آمریکا

مفتخرم که امروز در کنوانسیون بین‌المللی برای یک ایران آزاد سخنرانی کنم. می‌دانم که عمیقاً نگران بسیاری از رویدادهایی هستیم که در واشنگتن دی.سی.رخ می‌دهد. جایی‌که دولت بایدن با عجله به‌سمت رفع تحریم‌ها علیه خامنه‌ای آخوندها پیش می‌رود. فعالیت‌های شرورانهٔ رژیم ایران به‌خوبی شناخته‌شده است:

توسعه موشکی، ایجاد حکومت‌های ترور در داخل دولتهایی مانند عراق، یمن و لبنان، پشتیبانی گسترده از رژیم اسد در سوریه، تأمین مالی و مدیریت تروریسم در سراسر جهان و البته آنها در داخل ایران، دوباره و دوباره، مرتکب جنایات ضد حقوق‌بشری باور نکردنی می‌شوند.

وقتی درباره آیندهٔ ایران صحبت می‌کنیم، اعتقاد من این است که ضروریست این رژیم سرنگون شود. این قبلاً یک ایدهٔ بسیار روشن بود که به‌طور گسترده مورد پذیرش قرار داشت. ولی ۶سال پیش پرزیدنت اوباما، ایالات‌متحده را وارد یک توافق فاجعه‌بار اتمی با (رژیم) ایران کرد.

این (توافق) (رژیم) ایران را به‌سیستم مالی جهانی دوباره وصل کرد و برای (خامنه‌ای) سیلی از صدها میلیارد دلار را با رفع تحریم‌ها فرستاد و هر آنچه را که به‌آن نیاز دارند به‌آنها داد به‌میزان هنگفتی در سراسر جهان برای تروریسم پولشویی بکنند. در کنار این توافق، آنها ۱.۷میلیارد دلار در قالب پول نقد علامت‌گذاری‌نشده به (خامنه‌ای) فرستادند، آن‌هم به‌عنوان بخشی از باج برای (آزادی) گروگانها: چون دولت اوباما می‌دانست چه تصویری از آن ارائه می‌شد، اگر توافق را بدون دست‌کم آزادی برخی گروگانها اجرا می‌کرد.

من از پرزیدنت ترامپ خواستم از این توافق فاجعه‌بار خارج شود و این‌چنین کرد. سپس او قدمهای قابل توجه و جدی برداشت تا مسیر را معکوس و حداکثر فشار را اعمال کند و (رژیم) ایران را به‌طور دیپلماتیک ایزوله کند؛ شامل حذف سلیمانی یک تروریست لیست‌گذاری شده که مسئول مرگ دست‌کم ۶۰۳تن از زنان و مردان ارتش آمریکا بود.

 

دولت (ما) همهٔ علامتها را داده که قصد دارد با این رژیم مماشات کند و چنین خواهد کرد. و ما داریم ثمرات این مماشات را در قالب حملات مستمر توسط (رژیم) ایران و ارتشهای تروریستی‌اش به‌نیروهای آمریکایی و متحدان ما در سراسر خاورمیانه می‌ببینیم. اشتباه نکنید، من به‌هدایت این مبارزه در سنا ادامه می‌دهم برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر فعالیت‌های شرورانهٔ آن و برای این‌که سیاست آمریکا به‌فشار حداکثری برگردد تا این رژیم شرور و مستبد سرانجام سرنگون شود.

 

سناتور جان کورنین – عضو کمیته‌های مالی، قضایی و اطلاعات سنای آمریکا

سلام دوستان. من سناتور جان کورنین از تگزاس هستم. درودهای گرم من را برای گردهمایی امروز، در استمرار مبارزهٴتان برای یک ایران آزاد بپذیرید. آمریکا در همبستگی کامل با مردم ایران است. و ما طنین فراخوان آنها برای آزادی، دموکراسی و صلح هستیم.

به‌دنبال یک انتخابات نمایشی دیگر، این تعویض نگهبان فقط یک نمود لحظه‌یی روی صفحه رادار سیاسی نیست. ما باید موضع واحدی در مخالفت با سرکوب و دیکتاتوریی اتخاذ کنیم که ابراهیم رئیسی بنیادگرا نمایندهٔ آن است.

من به درخواست از رئیس‌جمهور بایدن برای همکاری نزدیک با کنگره به‌منظور تعیین یک رویکرد کارآمد و دو حزبی نسبت به تهدیدات مجهز شدن (رژیم) ایران به (سلاح) اتمی ادامه می‌دهم. از این‌که من را امروز همراه خود داشتید متشکرم و امیدوارم گرد‌همایی خوبی داشته باشید.

 

سناتور تام تیلیس – عضو کمیته‌های قوای مسلح و قضایی سنای آمریکا

سلام، من تام تیلیس سناتور از ایالت بزرگ کارولینای شمالی هستم. باعث افتخار من است که به‌عنوان یک مدافع ایران آزاد و دمکراتیک به‌شما بپیوندم. انتخابات نمایشی اخیر ضرورت تغییر را هر چه برجسته‌تر می‌کند. برندهٔ اعلام‌شده و رئیس‌جمهور جدید (رژیم) ایران سال‌ها در بازجویی، قتل، شکنجه و صدور احکام اعدام برای مخالفان رژیم دست داشته است.

آخوندها او را منتصب کردند زیرا می‌دانند که رژیم آنها ضعیف و آسیب‌پذیر است. آنها می‌توانند قوی‌تر شدن صدای فراخوانها به‌آزادی را بیشتر و بیشتر بشوند.

آنها نیاز دارند که هر گونه مخالفتی را که حاکمیتشان را تهدید می‌کند، در هم بشکنند. ما باید حامی مبارزه مردم ایران باشیم. جنبش شما در هدایت و سازماندهی تظاهراتها نقشی تعیین‌کننده داشته است. تحریم‌ها نباید لغو شوند و باید همواره از مذاکره با یک حکومت حامی تروریسم پرهیز کرد.

رویکرد دولت اوباما و بایدن در رابطه تعامل و مماشات با این رژیم غلط و انحرافی است. من و همکارانم در کنگرهٔ آمریکا از فراخوان شما برای یک جمهوری آزاد و دمکراتیک در ایران حمایت می‌کنیم که به‌حقوق بشر و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد. این چیزی است که مردم ایران می‌خواهند و شایستهٔ آن هستند. و به‌همین دلیل هم من به حمایت از شما افتخار می‌کنم.

 

سناتور ریک اسکات - رئیس کمیتهٔ سناتورهای جمهوریخواه در سنا، عضو کمیته‌های قوای مسلح و امنیت ملی و امور دولتی

سلام، من سناتور ریک اسکات هستم. مفتخرم که امروز به‌گردهمایی بین‌المللی ایران آزاد می‌پیوندم. رژیم (ایران) یک دشمن ثابت‌شده و بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان است. اکنون رئیس‌جمهور گزینشی (رژیم) ایران، قاتلی است که متعهد به‌سرکوب مخالفان است. پرزیدنت بایدن باید روشن سازد که ایالات‌متحده نبایستی تحریم‌ها را کاهش دهد و تضمین کند که اعمال خطرناک این رژیم عواقبی در بر خواهد داشت. همهٔ ما خواهان صلح هستیم و امروز و هر روز، ایالات‌متحده باید هم‌سو با کسانی باشد که برای آزادی و دموکراسی می‌جنگند، به‌روشنی تروریسم را نفی کند و علیه آنهایی اقدام کند که به‌حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارند. متشکرم.

 

سناتور رابرت منندز – رئیس کمیتهٔ روابط خارجی سنای آمریکا

خوشحالم که با شما صحبت می‌کنم. از همهٔ شما متشکرم به‌خاطر پایداری در دفاع از یک ایران آزاد و دمکراتیک. برای ایرانی که در داخل کشور شکوفا و با همسایگانش در صلح باشد.

اعلامیه استقلال (آمریکا)، می‌گوید: «ما به‌این حقایق بدیهی معتقدیم که همهٔ انسان‌ها یکسان آفریده شده‌اند. آنها توسط خالق خود به‌حقوق غیرقابل انکاری رسیده‌اند، از جمله حق زندگی، آزادی و دنبال‌کردن خوشبختی. و برای تضمین این حقوق، مردم از میان خود دولتها را تشکیل می‌دهند تا با اعمال قدرت از طریق آنها، حقوق عادلانهٔ خود را به‌دست آورند».

این کلمات جاودانه امروز درست مثل ۲۴۵سال پیش صدق می‌کنند. این مفاهیم نه تنها در مورد مردم ایالات‌متحده صدق می‌کند که ما مستمر در تلاشیم تا به‌آن عمق و وسعت بیشتری در این کشور بدهیم، بلکه در مورد مردم سراسر جهان و از جمله مردم ایران نیز صدق می‌کند.

متأسفانه، مردم ایران تحت حکومتی هستند که مکرراً نشان داده به‌چیزی جز حفظ حاکمیت خود، ایجاد هرج و مرج در خارج و فساد و سرکوب در داخل علاقه ندارد و در پی راهی برای دستیابی به‌سلاح اتمی است.

کافی است به‌همین انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر (رژیم) ایران نگاه کنیم که ابراهیم رئیسی، مرید سرسخت ولی‌فقیه که تحت تحریم‌های حقوق‌بشر ایالات متحده است، به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد. رئیسی برندهٔ انتخابات قلابی شد، که در آن اکثریت رأی‌دهندگان واجد شرایط انزجار خود را با عدم شرکت در انتخابات نشان دادند و نتیجه‌اش پایین‌ترین درصد رأی از سال۱۹۷۹ بود.

 

در حالی‌که روشن است خامنه‌ای به‌عنوان حاکم نهایی باقی می‌ماند، ولی این کیفرخواست حاکمیت اوست که نه تنها رئیسی را تأیید می‌کند، بلکه اعمال نفوذ می‌کند تا او رئیس‌جمهور (رژیم) ایران بشود. فردی که به‌طور فعال در ناپدید شدن اجباری و قتل غیرقانونی هزاران مخالف ایرانی در ۱۳۶۷ نقش داشته. فردی که به‌طور فعالانه در سرکوب وحشیانهٔ تظاهر کنندگان صلح‌جو در ۲تظاهرات در سال۲۰۰۹ و تظاهرات اخیر در سال۲۰۱۹ نقش داشته است. فردی که دبیرکل عفو بین‌الملل آنیس کالامار به‌تازگی درباره‌اش گفته است، باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت مورد تحقیق قرار بگیرد.

در برابر چنین بی‌اعتنایی سنگ‌دلانه‌یی به اساسی‌ترین حقوق و آزادی‌های مردم ایران و خطری که ایران تحت حکومت خامنه‌ای و رئیسی در کل منطقه و جهان ایجاد می‌کند، فعالیت مستمر شما کاملاً حیاتی است.

جای امیدواری است که روزی مردم ایران، ایالات متحده و در واقع تمامی جهان از دولتی در ایران برخوردار خواهند شد که در صلح با جامعهٔ جهانی باشد و برای تأمین آینده بهتر مردم خود تلاش کند.

از سخت‌کوشی شما مجدداً قدردانی می‌کنم و در کنار شما خواهیم ایستاد تا زمانی که آن روز فرا برسد؛ روز آزادی، احترام به‌حقوق بشر و این‌که مجدداً بخشی از جامعهٔ بین‌المللی باشید که مردم ایران شایستهٔ آن هستند.

 

پیام سناتور جین شهین – عضو ارشد کمیته‌های روابط خارجی و قوای مسلح سنای آمریکا، عضو کمیتهٔ تخصیص بودجه

خانم مریم رجوی، من نیز مانند اکثر اعضای سنا و کنگره تحولات ایران را از نزدیک و با نگرانی دنبال می‌کنم.

نقض حقوق‌بشر در حکومت ایران رایج است. حکومتی که فاقد مشروعیت است و با سرکوب مردم، خود را در قدرت نگاه می‌دارد.

روند انتخابات به‌نفع کاندیدای رژیم و به‌ضرر مردم ایران تحریف شد. علاوه بر آن، حکومت ایران هم‌چنان به حمایت و تداوم خشونت در کشور و در منطقه ادامه می‌دهد.

با وجود این، مردم ایران هم‌چنان به‌تلاش برای دستیابی به ایرانی دمکراتیک، غیردینی و صلح‌طلب ادامه می‌دهند. به‌همین دلیل، من هر ایرانی و ایرانی مقیم آمریکا را که برای آینده‌یی بهتر می‌جنگد ستایش می‌کنم.

ایستادگی برای یک ایران آزاد و دمکراتیک فقط روی دوش شما نیست. ایالات‌متحده و جامعهٔ جهانی در حمایت از تلاش‌های شما در کنارتان ایستاده‌اند. حقوق‌بشر از مدتها پیش پایه‌های سیاست خارجی ایالات‌متحده بوده است. حقوق‌بشر باید محور اصلی در رویکرد ایالات‌متحده (با رژیم ایران) باشد. سنا و کنگره و دولت بایدن برای ایران و متحدان ما روشن ساخته‌اند که ایالات‌متحده از کسانی که در ایران برای حقوق و آزادی‌های همهٔ ایرانیان می‌جنگند، حمایت می‌کند.

با احترامات، سناتور جین شهین

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/281c0891-f0f9-4a63-8bb0-b7008e6984a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات