728 x 90

گاردین: غزاله چلابی با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به پیشانی او کشته شد

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

روزنامه گاردین چهارشنبه ۱۱آبان، در گزارشی درباره سرکوب وحشیانه تظاهر کنندگان توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران با ذکر نمونه‌ای، به شلیک مستقیم به پیشانی یک دختر معترض با نام غزاله چلابی توسط نیروهای سرکوبگر در آمل اشاره می‌کند.
گاردین نوشت: پدر و مادر یک زن ایرانی کشته شده در تظاهرات مورد «آزار و اذیت نیروهای امنیتی» قرار گرفتند. طبق گزارشها، نیروها به والدین غزاله چلابی که پس از اصابت گلوله جان خود را از دست داده، گفته‌اند «اگر سر و صدا کنند» جسد او را نگه می‌دارند... مرگ او به‌ویژه تکان‌دهنده بود زیرا فیلم اعتراضاتی که او در زمان شلیک به او در تلفن خود انجام می‌داد حفظ شد و در رسانه‌های اجتماعی بارگذاری شد. آخرین سخن او این بود: نترسید، نترسید... عمه او می‌گوید شب مرگش جلوی ساختمان استانداری آتش گرفته است.
تنها چند دقیقه از شروع آتش می‌گذشت که اولین گلوله‌های هوایی شلیک شد. سپس آنها [نیروهای امنیتی] شروع به تیراندازی مستقیم به مردم کردند. «برخی شاهدان به ما گفتند که او از پشت‌بام ساختمان فرمانداری آمل مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. گلوله‌ای به پیشانی غزاله اصابت کرد و او بلافاصله روی زمین افتاد. «به گفته یک پزشک معتمد، سه چهار نفر دیگر در آمل مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و همان شب بلافاصله جان باختند. همان شب ۳۰۰ تا ۳۵۰نفر دستگیر شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d73cc02a-ad19-44f5-af5f-e2d4d940f57f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات