728 x 90

کنفرانس معرفی گزارش پزشکان و کارشناسان ایرانی هوادار مقاومت در مورد لاپوشانی، رژیم آخوندی در مواجهه با کرونا

ژنو-مقر اروپایی سازمان ملل متحد

کرونا - عکس از آرشیو
کرونا - عکس از آرشیو

بعدازظهر پنجشنبه ۲۲اسفند در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز خبرنگاران مجاز مستقر در مقر اروپایی ملل ‌متحد در ژنو، نمایندگان مقاومت ایران با معرفی گزارش مشروحی که پزشکان و کارشناسان ایرانی هوادار مقاومت ایران تهیه کرده و در اختیار مدیر سازمان بهداشت جهانی قرار داده‌اند، بی‌کفایتی، لاپوشانی، دروغ گویی، سهل‌انگاری،‌ دزدی و غارتگری رژیم آخوندی در مواجهه با فاجعه شیوع کرونا در ایران را افشا کردند.

 

در این کنفرانس مطبوعاتی فریده کریمی فراخوان مقاومت ایران به شورای امنیت، دبیرکل و کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل برای دخالت عاجل به‌منظور اعمال فشار به رژیم برای اعلام ابعاد واقعی قربانیان و ضرورت دخالت مستقیم این ارگانهای بین‌المللی برای کمک‌رسانی مستقیم و بلاواسطه به قربانیان فاجعه کرونا در ایران را به اطلاع خبرنگاران رساند. وی هم‌چنین به توضیح حول نقش سپاه پاسداران در گسترش و اشاعه بیماری از طریق ادامه پروازهای ماهان ایر به چین و سایر کشورها پرداخت.

 

در این کنفرانس، پروانه تاروردیان نیز به‌نمایندگی از پزشکان و کارشناسان تهیه کننده گزارش در مورد وضعیت شیوع کرونا در ایران، گفت شهر قم بنا‌به‌نظر متخصصان باید قرنطینه می‌شد، امری که دقیقاً به دلایل سیاسی و بواسطه ماهیت عقب مانده و ارتجاعی رژیم، صورت نگرفت و باعث ایجاد فاجعه و سرایت آن به تمام ۳۱استان ایران گردید و با سوء‌مدیریت موجب گسترش سریع آن در حداقل ۱۴کشور دیگر جهان شد.

 

بهزاد نظیری نیز با ارائه گزارش مشروحی از وضعیت زندانهای ایران و به‌ویژه وضعیت زندانیان سیاسی در شرایط گسترش ویروس کرونا توجه سازمانهای بین‌المللی و شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد را به وضعیت وخامت‌بار این زندانیان جلب کرد.

وی ملاحظات سیاسی و امنیتی حکومت آخوندی برای برگزاری نمایش انتخابات در روز ۲اسفند و برگزاری نمایشات ۲۲بهمن قبل از آن را عوامل اصلی برای لاپوشانی شیوع کرونا توسط رژیم دانست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e455cc49-f164-49ef-a4e1-56dab6aee6cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات