728 x 90

ایران دومین کشور جهان از بابت مرگ و میر کرونا

کرونا در ایران
کرونا در ایران

اعلام رسمی هشتمین فوت در اثر کرونا، حکومت آخوندی ایران را به دومین کشور جهان از بابت مرگ و میر کرونا بعد از چین تبدیل کرده است. البته این رقم فوت‌شدگان از واقعیت امر بسیار فاصله دارد و رژیم آخوندی که چند ماه است به‌خاطر نمایشهای حکومتی ۲۲بهمن و نمایش انتخابات، دروغگویی و پنهان‌کاری مجرمانه به بهای جان مردم ایران درباره کرونا پیشه کرده بود و تا زمان شروع مرگ و میرها مدعی بود اثری از کرونا در ایران نیست، اکنون و به‌رغم قرار گرفتن ایران در خطرناکترین موقعیت از بابت این اپیدمی، به پنهان‌کاری و فقدان شفافیت ادامه می‌دهد و صرفاً به اذعانهای ناگزیر و قطره‌ای مبادرت می‌کند.

 

گزارشی در این باره:

وزارت بهداشت رژیم ۴اسفند ۹۸: «تعداد مبتلایان به کرونا به ۴۳نفر افزایش یافت، تعدا فوتی‌ها: ۸نفر.

از ۴۳نفری که مبتلا شده‌اند، ۲۶نفر در قم، ۱۰نفر در تهران، ۴نفر در گیلان، ۲نفر در استان مرکزی و یک نفر در مازندران هستند».

وزارت بهداشت رژیم هم‌چنین موارد مشکوک به کرونا که هم‌اکنون بستری هستند را که حدود ۷۸۵نفر اعلام کرد.

 

 

حکومت آخوندی، به شیوع بیماری کرونا، در استانهای قم، اراک، گلستان، زنجان، مازندران، همدان، قزوین، گیلان، اردبیل، تهران، کرمانشاه و البرز و اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه و سینماها بین دو روز تا یک هفته در این استانها مبادرت کرده است. هم‌چنین رئیس شورای حکومتی شهر تهران از احتمال قرنطینه شدن این کلان‌شهر خبر داد.

 

این اطلاع‌رسانیهای بسیار ناقص و همراه با ابهام و پنهان‌کاری، بخشی از اعترافهای ناگزیر و قطره‌ای سرکردگان رژیم آخوندی در زمینه یک اپیدمی خطرناک است که همه کارشناسان می‌گویند شرط اول مقابله با آن شفافیت و اطلاع‌رسانی است.

 

 

قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ۲اسفند۹۸: از وزارت بهداشت استمداد می‌طلبم دولت قم را ویژه ببیند خدای نکرده شاهد اپیدمی در قم نباشیم.

افرادی داریم از کادر پزشکی و پرستاری هستند خیلی از دوستان مشکوک هستند جواب آزمایش هایشان نیامده است درگیری یدی دارند.

مجری: آقا دکتر می‌توانید آمار بدهید از تعداد بستری شده‌ها.

قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:: قرار شد شکل متمرکز از طرف اطلاع‌رسانی وزرات بهداشت اعلام بشود و به ما گفتند که آماری نباید اعلام بشود.

 

جهان صنعت۴ اسفند ۹۸: «یک ماه پیش موارد کرونا در قم دیده شد اما می‌گفتند اینها شایعه است. بعد معلوم شد که دست‌کم دو نفر جان باختند. اخیراً هم مشخص شده زنی لبنانی که در قم اقامت داشته در فرودگاه بیروت او را به‌دلیل کرونا قرنطینه کردند. اکنون به‌نظر می‌رسد مسئولان ابتدا می‌خواستند شیوع کروناویروس را در کشور پنهان کنند یا دست‌کم تا ۲اسفند که زمان انتخابات مجلس است به تعویق بیندازند. اما فوت آن دو نفر نقشه‌های دولتیان را بر هم زد».

 

 

همدلی۴اسفند۹۸: «ایران از نظر آمار درگذشتگان بر اثر ویروس کرونا در مقام دوم پس از کشور مبدأ یعنی چین قرار دارد. برخی از کشورهای همسایه چین علی‌رغم داشتن بیش از ۵۰۰بیمار اما به اندازه یک چهارم ما نیز تلفات نداشته‌اند. بعد از گذشت چند روز که مراجع (دولتی) مجبور به اعلام شرایط اضطراری شوند، این ضربه‌ای دیگر به پیکر‌ اعتماد مردم (به‌خصوص پس از اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی بعد از چند روز) خواهد بود.

مسئولان بالادستی، شهرهایی مانند قم، اراک و... را که مورد ابتلا به کرونا در آن مشاهده شده است به‌حال خود رها کرده‌اند».

 

 

رویداد۲۴-۴ اسفند۹۸: «در حالی که وضعیت ویروس کرونا هر روز بیشتر می‌شود، در وضعیتی عجیب، ماسک و ژل ضدعفونی در دارو خانه کمیاب شده یا به قیمت ده تا بیست برابر به فروش می‌رسد. آیا باید منتظر سلطان ماسک باشیم؟».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc8af024-538a-467c-a7ca-ba3b0c53fb55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات