728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه آمریکا و انگلستان: با یکدیگر کار می کنیم تا با اعمال بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه برخورد کنیم

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه آمریکا و انگلستان در لندن ۱۸ اردیبهشت ۹۸
کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه آمریکا و انگلستان در لندن ۱۸ اردیبهشت ۹۸

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه انگلستان در لندن گفت:  آمریکا و انگلستان هر دو یک برداشت نسبت به تهدید رژیم ایران دارند.  ما در حال کار نزدیک با یکدیگر هستیم تا  راههای جدیدی برای همکاری  جهت مبارزه با  این تهدید پیدا کنیم.  

جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان گفت: «من و نخست وزیر گفتگوهای عالی با وزیر خارجه داشتیم. انگلستان و آمریکا به نحو غیرقابل باور از نزدیک با یکدیگر کار می کنند تا با اعمال بی ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه برخورد کنند. ما هر دو موافقیم که رژیم ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دست یپدا کند. این امر پوشیده یی نیست که ما دو راه مختلف برای رسیدن به این هدف داریم». 

جرمی هانت در ادامه افزود: «اعلام امروز از جانب تهران در مورد تعهداتش بر اساس توافق قدمی ناخوشایند است.  من رژیم ایران را تشویق میکنم که اقدامات بغرنج کننده بیشتری برندارد. و به تعهداتش پای‌بند باشد. تحریمها در پاسخ به محدویتهای اعمال شده بر برنامه اتمی رژیم ایران برداشته شدند. چنان چه رژیم ایران تعهدات خودش را متوقف کنند به طور حتم پیامدهایی خواهد داشت». 

مایک پمپئو در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد نامه روحانی به سران ۵ کشور گفت: من این نامه را دیده‌ام. به نظرم به طور عمد مبهم نوشته شده است. ما صبر می کنیم تا بینیم به‌طور واقعی رژیم ایران چه اقدامی را خواهد کرد.  آنها بارها اعلام کرده و در مورد کارهایی که خواهند کرد تهدید کرده اند تا جهان را وارد به اقدام کنند. برای ما برنامه اتمی مهم است و این که به راه کارهایی برسند که زمان رسیدن به بمب اتمی را کوتاه کند. اینها مواردی هستند که برای ما اساسی هستند.   

جرمی هانت در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد امکان بقای توافق اتمی گفت: توافق اتمی یک معامله بود. رژیم ایران در مقابل برداشته شدن تحریمها متعهد شد از  تدابیری تبعیت کند. اگر آنها این معامله را نقض کنند پیامدهایی در زمینه واکنش قدرتهای اروپایی وجود خواهد داشت. بنابراین ما رژیم ایران را تشویق می کنیم که قبل از نقض توافق به درستی فکر کنند و آنها را تشویق می کنیم که دوباره آنچه که در نامه گفته بودند را بازبینی بکنند. این لحظه بزرگی برای رژیم ایران است. 

اقتصاد آنها به شدت آشفته است.در این شرایط این بدترین چیز برای مردم ایران است که روی پروژههای اتمی سرمایه گذاری شود. این کار امنیت آنها را کاهش خواهد داد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35ed95c4-d06e-4765-a682-dee484cf2de9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات