728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن در پایان اجلاس جی ۷

بلینکن وزیر خارجه آمریکا
بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجهٔ آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس جی۷ در توکیو، گفت: «تنها راه برای تضمین این‌که این بحران هرگز دوباره تکرار نشود، شروع به ایجاد شرایطی برای صلح و امنیت پایدار و تنظیم تلاش‌های دیپلماتیک مان با در نظر گرفتن این موضوع است که ایالات‌متحده معتقد است عناصر کلیدی نباید شامل جابه‌جایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه باشد، نه الآن و نه پس از جنگ.

بلینکن اضافه کرد: «ما هم‌چنین باید روی عناصر مثبت کار کنیم تا به یک صلح پایدار برسیم. این باید شامل صداها و آرزوهای مردم فلسطین در مرکز حکومت‌ِ بعد از بحران در غزه باشد. غزه باید تحت حکومت دولت فلسطین با کرانه غربی متحد شود».

وزیر خارجهٔ آمریکا در پاسخ به سؤالی دربارهٔ سخنان نتانیاهو دربارهٔ اشغال غزه، گفت: «غزه نمی‌تواند هم‌چنان تحت هدایت حماس باشد، این منجر به تکرار ۷ اکتبر می‌شود. ولی هم‌چنین روشن است که اسراییل نمی‌تواند غزه را اشغال کند. ممکن است در پایان جنگ یک مرحله انتقالی ضروری باشد. اما ضروریست که مردم فلسطین در حکومت بر غزه و کرانهٔ غربی مرکزیت داشته باشند. آنچه من از مقام‌های اسراییلی شنیده‌ام، این است که آنها قصد اشغال مجدد غزه را ندارند. باید به اتحاد در حکومت در رابطه با غزه و کرانهٔ غربی و سرانجام در یک کشور فلسطین برسیم».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a392f93-f822-4d41-bd53-e3e4db226d69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات