728 x 90

کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان، سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کنید - تغییر رژیم در ایران پیش‌شرط صلح و ثبات در خاورمیانه

کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان، سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کنید
کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان، سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کنید

کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان

سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کنید

تغییر رژیم در ایران پیش‌شرط صلح و ثبات در خاورمیانه

 

  • سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و گروهی از نمایندگان مجلسین انگلستان
  • فراخوان نمایندگان مجلسین به دولت انگلستان برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و مقابله با جنگ‌افروزیهای رژیم در منطقه

 

خانم مریم رجوی

  • خامنه‌ای و سپاه پاسداران‌اش برای فرار از سرنگونی آتش یک جنگ مهیب را در خاورمیانه برافروخته‌اند
  • من از دو دهه پیش بارها تأکید کرده‌ام که جنگ‌افروزی این رژیم در کشورهای منطقه از برنامهٔ اتمیش صدبار خطرناک‌تر است
  • خامنه‌ای در جنگ‌افروزی در منطقه و ادامه اعدام در داخل ایران روی بی‌عملی اروپا و آمریکا حساب باز کرده است
  • هر گونه کشتار بی‌گناهان و غیر‌نظامیان سوخت رساندن به فاشیسم دینی در ایران است و به رژیم سپر و سرپوشی برای مهار کردن قیام و گریز از سرنگونی می‌دهد
  • ما از دو دهه پیش تأکید کرده‌ایم که سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرد
  • تأخیر در این نامگذاری راه را برای افزایش نفوذ سپاه و استفاده از امکانات اروپا برای پیشبرد پروژه‌های اتمی، صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و دسترسی به تجهیزات سرکوب باز گذاشته است
  • زمان آن است که پارلمان انگلستان از دولت این کشور بخواهد مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و هم‌چنین نبرد مشروع جوانان ایران علیه سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد

 

نمایندگان مجلسین انگلستان از احزاب مختلف این کشور، کارشناسان خاورمیانه و تروریسم و ​​نمایندگان جوامع ایرانی در انگلستان در کنفرانسی در پارلمان انگلستان نقش ویرانگر رژیم آخوندی در منطقه و آینده اعتراضات مردمی در ایران را مورد بحث قرار دادند.

در این کنفرانس سخنرانان تأکید کردند که رژیم ایران فعالانه در حال دامن‌زدن به جنگ دیگری در خاورمیانه است تا بقای خود را در تهران تضمین کند، چرا که قادر نبوده قیام مردمی برای تغییر واقعی و دموکراتیک در ایران را به‌رغم تعداد بی‌سابقه اعدامها سرکوب کند.

سخنرانان از دولت انگلستان خواستند که سپاه پاسداران را که هم مسئول سرکوب داخلی و هم عامل صدور تروریسم دولتی رژیم به خاورمیانه و سایر نقاط جهان است، لیست‌گذاری کند.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران پیامی به کنفرانس مجلس اعیان انگلستان فرستاد:

اعضای محترم مجلس اعیان، دوستان گرامی،

لرد آلتون محترم که نام شما یادآور دفاع از حقوق‌بشر است!

به همه شما سلام می‌کنم. از تلاش‌های شما در حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی و دموکراسی قدردانی می‌کنم.

اوضاع کنونی ایران با چهار روند مهم شناخته می‌شود:

بسیج سرکوبگرانه رژیم برای جلوگیری از قیام بعدی

خشم متراکم جامعه

گسترش کانون‌های شورشی مجاهدین در دهها شهر و جنگ‌افروزی خارجی سپاه پاسداران.

از ابتدای سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰۰تن در ایران اعدام شده‌اند، هزاران زندانی زیر حکم اعدام قرار دارند، زنان از وحشیانه‌ترین نوع تبعیض رنج می‌برند.

سال گذشته در همین روزها، قیام بزرگی در بیش از ۲۸۰شهر ایران جاری بود. نیروهای امنیتی رژیم دست کم ۷۵۰ تن را کشته و شمار بسیاری را مجروح و ۳۰هزار تن را دستگیر کردند.

بنا به‌گفته رژیم در جریان این قیام پنج هزار پاسدار زخمی و حدود ۲۰۰پاسدار به‌قتل رسیدند.

به این ترتیب، رژیم پی برد که در فاز سرنگونی است.

در یک سال گذشته کانون‌های شورشی بیش از ۳ هزار عملیات ضداختناق انجام داده‌اند و اقشار مختلف جامعه، هزاران اعتصاب و اعتراض برپا کرده‌اند.

جمعه گذشته نیروهای امنیتی، مردم و کودکان در زاهدان را هدف گلوله و گاز اشک‌آور قرار دادند و صدها نفر را دستگیر کردند. این وقایع رژیم را در وحشت بیشتر نسبت به قیام بعدی فرو برده است.

خامنه‌ای و سپاه پاسداران‌اش برای فرار از سرنگونی، آتش یک جنگ مهیب را در خاورمیانه برافروخته‌اند. اگر این رژیم نبود، جنگ کنونی هرگز پیش نمی‌آمد.

رژیم آخوندها مهمترین مانع صلح در خاورمیانه در سه دهه گذشته بوده است. خمینی بنیانگذار این دیکتاتوری مذهبی، در وصیت‌نامه خود، خواهان برانداختن حکومت‌ها‌ی منطقه و تشکیل «یک دولت اسلامی» شد.

ریشهٔ عمدهٔ جنگهای ۴۰سال گذشته در منطقه به‌ویژه جنگ کنونی، در رژیم آخوندهاست. این رژیم به مدت هشت سال با عراق در جنگ بود. در حالی‌که جنگ اجتناب‌پذیر بود.

سپاه پاسداران یک جنگ جنایتکارانه را از سال ۱۳۹۰ تاکنون علیه مردم سوریه هدایت می‌کند.

رژیم استبداد مذهبی، یکی از طرف‌های اصلی جنگ در یمن از سال ۱۳۹۴ است و به دخالت‌هایش در عراق از طریق تروریست‌های نیابتی خود ادامه می‌دهد و سال‌هاست به وسیله یک گروه شبه‌نظامی، وضعیت جنگی بر لبنان حاکم کرده است. خامنه‌ای گفته است که اگر در غزه و لبنان و سوریه و عراق و یمن نجنگد، باید در تهران و سایر شهرهای ایران با مردم بپا خاسته بجنگد.

من از دو دهه پیش بارها تأکید کرده‌ام که جنگ‌افروزی این رژیم در کشورهای منطقه از برنامهٔ اتمیش صدبار خطرناک‌تر است. رژیم خود را مدافع مردم فلسطین جا می‌زند. در حالی‌که دشمن آن‌هاست.

خامنه‌ای در جنگ‌افروزی در منطقه و ادامه اعدام در داخل ایران روی بی‌عملی اروپا و آمریکا حساب باز کرده است.

در سخنرانی ۲۵مهر، خامنه‌ای کشتار غیرنظامیان را توجیه کرد. وزیر خارجه او پی‌در پی تهدید می‌کند که دستها روی ماشه است. در این وضعیت راه‌حل درست اهمیت حیاتی دارد. رژیم به‌خاطر ۴دهه صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و دست‌اندازی به کشورهای منطقه هیچ بهایی نپرداخته است،

برای صلح و آزادی باید سر مار را در تهران هدف قرار داد.

در روزهای اخیر، به رژیم هشدار می‌دهند که از شرکت در این درگیری پرهیز کند. این هشدارها غیرمؤثر است. رژیم باید به‌خاطر برافروختن آتش جنگ پاسخ دهد. برای خاموش کردن آتش، جهان باید در مقابل آتش‌افروز بایستد.

در غیراین صورت، این رژیم باز هم در جای دیگر و به شکل دیگری جنگ را شعله‌ور می‌کند. هر گونه کشتار بی‌گناهان و غیر‌نظامیان، سوخت رساندن به فاشیسم دینی در ایران است و به رژیم، سپر و سرپوشی برای مهار کردن قیام و گریز از سرنگونی می‌دهد.

متأسفانه دولتهای غرب سه دهه هشدار و افشاگری مقاومت ایران درباره جنگ‌افروزی رژیم و مشخصاً نقش سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و گروه‌های نیابتی آن را نادیده گرفتند.

ما از دو دهه پیش تأکید کرده‌ایم که سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرد. تأخیر در این نامگذاری راه را برای افزایش نفوذ سپاه و استفاده از امکانات اروپا برای پیشبرد پروژه‌های اتمی، صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و دسترسی به تجهیزات سرکوب باز گذاشته است.

بنابراین:

اولا: زمان آن است که پارلمان انگلستان، از دولت این کشور بخواهد هر چه سریع‌تر سپاه پاسداران را در لیست تروریستی بگذارد.

ثانیا: مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و هم‌چنین نبرد مشروع جوانان ایران علیه سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد.

با سپاسگزاری از اعضای مجلسین انگلستان در دفاع از دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران.

از همه شما متشکرم.

 

پروفسور لرد دیوید آلتون:

صدور تروریسم و بی‌ثبات کردن خاورمیانه و فراتر از آن

یک ویژگی کلیدی در کتاب بازی رژیم ایران برای تضمین بقا

و کنترل خود بر قدرت بوده است

مقامات ارشد نظام به این موضوع اعتراف کرده‌اند

که اگر رژیم در عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان نجنگد

باید برای بقا خود در تهران بجنگند

 

خانم رجوی یک طرح دموکراتیک ۱۰ماده‌یی را برای آینده مطرح کرده است

این طرح آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را در بر می‌گیرد

و یک جایگزین واقعی و قابل‌قبول مردمی برای رژیم فعلی ارائه می‌کند

 

سخنرانان کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان عبارت بودند از:

  • پروفسور لرد دیوید آلتون عضو مجلس اعیان، رئیس مشترک کمیته بریتانیا برای آزادی ایران و عضو کمیته مشترک حقوق‌بشر
  • الکس سوبل، نماینده مجلس عوام از حزب کارگر و وزیر سایه در وزارت محیط‌زیست، غذا و امور کشاورزی.
  • باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان، رئیس کمیتهٔ بین‌المللی پارلمانترها برای آزادی و دموکراسی در ایران
  • جیم شانون-از سخنگویان حزب اتحاد ملی ایرلند در پارلمان انگلستان
  • و ولید فارس-تحلیلگر امور ایران
  • خانم ماری ریمر نماینده پارلمان انگلستان از حزب کارگر نیز طی پیامی به این کنفرانس همبستگی خود را با خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک ابراز کرد.

 

پروفسور لرد دیوید آلتون که مدیریت این کنفرانس را برعهده داشت طی سخنانی گفت:

صدور تروریسم و بی‌ثبات کردن خاورمیانه و فراتر از آن، یک ویژگی کلیدی در کتاب بازی رژیم ایران برای تضمین بقا و کنترل خود بر قدرت بوده است. مقامات ارشد نظام به این موضوع اعتراف کرده‌اند که اگر رژیم در عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان نجنگد، باید برای بقا خود در تهران بجنگند.

وزیر کشور و وزیر امنیت انگلستان هر دو همراه با بسیاری از همکاران ما از هر دو مجلس اکنون از لیست‌گذاری سپاه پاسداران حمایت می‌کنند.

پروفسور لرد دیوید آلتون افزود: مردم ایران و آرمانهای دموکراتیک آنها یک تهدید جدی برای استبداد مذهبی حاکم بر ایران است رژیم ایران است. برای چهار دهه، شورای ملی مقاومت به‌عنوان پارلمانی در تبعید برای پیشبرد مبارزه برای تغییر دموکراتیک در ایران عمل کرده است و من شخصاً از این‌که در تمام این چهار دهه با آنها همکاری کرده‌ام، خوشحالم.

آنها برنامه تسلیحات هسته‌یی رژیم، حمایت آن از تروریسم و نقض حقوق‌بشر را از طریق شبکه و واحدهای مقاومت خود در داخل ایران افشا کرده‌اند.

خانم رجوی یک طرح دموکراتیک ۱۰ ماده‌ای را برای آینده مطرح کرده است که هرکس آن را نخوانده باید آنرا بخواند. این طرح آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را در بر می‌گیرد و یک جایگزین واقعی و قابل‌قبول مردمی برای رژیم فعلی ارائه می‌کند.

 

الکس سوبل نماینده ارشد پارلمان انگلستان از حزب کارگر و وزیر سایه در وزارت محیط‌زیست، غذا و امور کشاورزی در سخنان خود گفت

حمایت از مریم رجوی باعث افتخار است... . من فکر می‌کنم لیست‌گذاری سپاه پاسدران حداقل کاری است که ما می‌توانیم انجام بدهیم.

من مفتخرم که امشب اینجا هستم، کارهایی که شورای ملی مقاومت انجام داده و ارزش‌هایی که تلاش می‌کند به ایران بیاورد دقیقاً همان ارزش‌های دموکراتیک و اجتماعی انسان‌دوستانه است که ما می‌خواهیم.

تصور کنید ما دولتی بر اساس این اصول در ایران داشتیم به جای دامن‌زدن به جنگ و تأمین موشک، به صلح کمک می‌کرد. چقدر دنیای بهتری خواهیم داشت؟ این دیدگاهی است که من از شورای ملی مقاومت و مریم رجوی می‌بینیم ایران می‌تواند به یک نیروی خیر در جهان تبدیل شود.

 

ولید فارس تحلیلگر امور ایران در سخنان خود گفت:

آنچه در حال حاضر در خاورمیانه می‌بینیم توسط رژیم ایران با استفاده از سلاحهای مختلف سازماندهی شده است. مهمترین اقدام این است که پاسداران و همه شاخه‌های پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنید، دومین نکته مهم دیگری که من مدام در بحث درباره این موضوع می‌گویم، حمایت از اپوزیسیون ایران است.

 

جیم شانون نماینده پارلمان انگلستان گفت:

سیاست مماشات در سال‌های اخیر رژیم را جری کرده است تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد، مماشات در قالب تسلیم شدن در برابر دیپلماسی گروگانگیری و امتیاز دادن و محدود کردن حقوق دگراندیشان در تبعید دیگر بس است.

من خواستار این هستم که سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گیرد. سپاه بزرگترین تهدید برای ما در انگلستان و بزرگترین تهدید ثبات خاورمیانه است،

تنها در سال جاری بیش از ۶۰۰ اعدام صورت گرفته است. این همان رژیمی است که دهها هزار نفر از اعضا و هواداران بزرگترین گروه مخالف، مجاهدین خلق ایران را در سال۱۳۶۷ قتل‌عام کرد.

تروریسم و جنگهای نیابتی در عداد جنایات علیه بشریت هستند. مردم ایران خواهان پایان دادن به تروریسم و جنگهای نیابتی است. من ندای مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک را تکرار می‌کنم و مانند همیشه از طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی قویاً حمایت کامل می‌کنم.

 

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان:

ضرورت فعال سازی مجدد قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت علیه رژیم ایران

ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و دیوان کیفری بین‌المللی

محاکمه رهبران رژیم به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و تروریسم

 

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان سخنرانی دیگر این کنفرانس بود وی گفت:

شواهد بسیار معتبری وجود دارد که در مورد بحران خاورمیانه، رژیم ایران و سپاه پاسداران دستور داده‌اند. اکنون دیدگاه ثابت مجلس عوام و همه احزاب این است که تمامیت سپاه پاسداران لیست‌گذاری شود. تنها پیامی که آنها درک می‌کنند این است که در مواجهه با تروریسم بسیار قوی باشند.

خامنه‌ای، رئیسی و سپاه با امتیازاتی که به آنها می‌دهیم دلگرم شده‌اند. آنها فکر می‌کنند که این یک ضعف است و بنابراین می‌توانند تروریسم خود را ادامه دهند. به جای پاداش به آنها برای تروریسم و جنگ‌افروزی، باید عواقب همه کشتارها و تمام شکنجه‌هایی که صورت می‌گیرد را متحمل شوند.

باب بلکمن در بخش دیگری از سخنرانی خود افزود: همه کشورهای دموکراتیک باید پشت سر مردم شجاع ایران متحد شوند و به آنها فرصت بدهند. تنها سازمان معتبری که می‌تواند این کار را انجام دهد شورای ملی مقاومت است. تنها شخص معتبری که تا به‌حال در رابطه با ایران برخورد کرده‌ام، خانم رجوی است.

فعال سازی مجدد قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم ایران. ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و در نهایت دیوان کیفری بین‌المللی. محاکمه رهبران رژیم به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و تروریسم. و قرار دادن رژیم آخوندی تحت فصل هفتم منشور ملل‌متحد باید در دستور قرار گیرد

 

خانم ماری ریمر نماینده پارلمان انگلستان از حزب کارگر طی پیامی به این کنفرانس که توسط لرد دیوید آلتون قرائت شد گفت

لطفاً بهترین آرزوهای من را به جلسه و همبستگی من را با مردم ایران که برای یک کشور آزاد و دموکراتیک تلاش می‌کنند برسانید و به آنها اطمینان دهید که تعهد من حمایت از شما از هر طریقی است که بتوانم. وینستون چرچیل یک بار گفت، اگر به تمساح‌ها غذا بدهید، در نهایت آنها شما را خواهند خورد. و فکر می‌کنم ما این کار را بارها و بارها انجام داده‌ایم. ما با رژیم ایران مماشات کرده‌ایم و این نشانه ضعف تلقی شده است. در این کنفرانس همه سخنرانان درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران صحبت کرده‌اند. و من فکر می‌کنم اکنون این باید اتفاق بیفتد. این چیزی است که باید به جریان اصلی تبدیل شود و من بسیار خوشحالم که شورای ملی مقاومت نقش خود را در اطمینان از تحقق آن ایفا کرده است.

 

آزاده ضابطی رئیس کمیته وکلای ایرانی در انگلستان سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت

از زمان پیدایش رژیم ایران، حدود چهار دهه پیش، جمهوری اسلامی ایران نقشی فوق‌العاده مخرب و درعین‌حال بدخواهانه در منطقه ایفا کرده است. تغییر رژیم در ایران مقدمه صلح و امنیت و ثبات پایدار برای صدها میلیون نفری است که در خاورمیانه زندگی می‌کنند. اما متأسفانه، تا زمانی که سیاستهای آشتی‌جویانه غرب با حکومت ایران برقرار است، صلح و ثبات در منطقه به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. در طول سال گذشته، مردم ایران دوباره به خیابان‌ها آمدند، و قاطعانه و بی‌چون و چرا همه اشکال دیکتاتوری، چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کرده‌اند. مردم ایران خواهان تغییر رژیم و استقرار یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت هستند. اما سیاستهایی که دولتهای غربی در پیش گرفته‌اند، متأسفانه مانعی برای مردم ایران در تلاش و حرکت به سوی آزادی شده است. شیوه‌ٔ عمل رژیم ایران وحشیگری و بیرحمی و سرکوب در داخل و هم‌چنین تروریسم در خارج از کشور بوده و خواهد بود. مردم ایران از بدو تأسیس این رژیم همواره در برابر ظلم و ستم مقاومت کرده‌اند. با افتخار می‌توانم بگویم که زنان ایرانی در خط مقدم این جنبش برای تغییر بوده‌اند،

همه دولتهای غربی، از جمله دولت انگلستان، به‌خوبی بهتر از من و شما، از فعالیت‌های زهرآگین رژیم ایران در منطقه باخبرند، اما متأسفانه به‌دلیل سیاست مماشات، همواره در اتخاذ سیاست درست در مقابله با این رژیم شکست‌خورده‌اند این سیاست هم‌چنین به قیمت جان انسان هاست نه فقط در ایران، بلکه در افغانستان و سوریه و یمن و در واقع سراسر این منطقه. همان‌طور که سخنرانان دیگر گفته‌اند، همه دولتهای غربی نیز به‌خوبی از نقش مخرب سپاه و دست‌نشانده‌های آن در منطقه و دخالت آنها در تروریسم و جنگ‌افروزی در خارج از کشور و البته سرکوب در داخل آگاه هستند. اکنون بیش از همیشه. ملت ایران، ۸۵میلیون ایرانی که در حال حاضر در زندان حکومتی یعنی جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند، آینده ایران هستند. نه رژیم ایران و نه به‌طور قطع جایگزینی دیکتاتوری دیگر به شکل تاج و تخت یا غیرآن. مردم برای شکست دادن استبداد دینی و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک قیام کرده‌اند و تاکنون با خون خود بهای آن را پرداخته‌اند. حدود ۱۲۰۰۰۰ ایرانی آزادیخواه تاکنون در راه دستیابی به آزادی، حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی جان خود را از دست داده‌اند. جامعه بین‌المللی به‌ویژه، دموکراسیهای غربی و دولت انگلستان باید قاطعانه در کنار مردم ایران بایستند اکنون اوضاع در خاورمیانه در حال فروپاشی است و زمان آن فرا رسیده است که دولت ما کار درستی در قبال مردم ایران و خاورمیانه انجام دهد.

مهم‌ترین آنها به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مقاومت در برابر ظلم و سرکوب رژیم و البته در لیست گذاشتن سپاه پاسداران است.

 

موسی زاهد مدیر فروم خاورمیانه برای توسعه آخرین سخنران این کنفرانس بود وی گفت:

بیش از چهار دهه است که رژیم تهران به‌دلیل فقدان عزم جامعه بین‌المللی برای مقابله با نقض حقوق‌بشر در داخل کشور، جنگ‌طلبی در منطقه و نقض قوانین بین‌المللی، توانسته است در قدرت باقی بماند. در سطح منطقه‌ای، حمایت اقتصادی و سیاسی رژیم از گروه‌های نیابتی خود بلاانقطاع ادامه دارد.

اجازه بدهید در اینجا کاملاً واضح بگوییم که رژیم ملایان مسئول حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی‌گناه و بی‌دفاع است و تا زمانی که به روشهای قدیمی خود یعنی مهار و مذاکره با رژیمی که سابقه جنایتکارانه و مخرب دارد ادامه دهیم، جنایات بیشتری را در مقیاس بسیار بزرگ تجربه خواهیم کرد.

معامله اخیر مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران نمونه بارزی در این زمینه است. و به‌وضوح به رژیم ملاها نشان داد که گروگانگیری برای منافع سیاسی یک اقدام سودآور است. رژیم آخوندها در بحرانی مانند درگیری کنونی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیها رشد می‌کند و آماده است تا به‌طور کامل از آن به نفع خود بهره‌برداری کند. ما ایرانیها در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق در دهه۱۹۸۰ که رژیم ملاها به‌رغم فرصتهای متعدد برای پایان دادن به جنگ آن را طولانی کرد، از نزدیک شاهد این امر بودیم. جنگ به رژیم تهران امکان داد تا توجهات را از مسائل مبرم داخلی که چالشهای مهمی را برایش ایجاد می‌کرد منحرف کند و عملاً به رژیم اجازه داد تا قدرت خود را به قیمت بیش از یک میلیون کشته مستحکم کند.

بنابراین ضروری است که در مناقشه کنونی، هر دو طرف، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها با حمایت جامعه بین‌الملل راه‌حل دو کشوری را دنبال کنند که همزیستی مسالمت‌آمیز هر دو ملت را ترویج می‌کند و فلسطینی‌ها را قادر می‌سازد تا با برقراری نظم و قانون به‌طور مؤثری از سوءاستفاده آخوندها از خاک آنها به‌عنوان یک میدان جنگ برای پیگیری اهداف سیاست خارجی‌شان جلوگیری کنند.

علاوه بر این، کشورهای غربی باید از آرمانهای مردم ایران برای تغییر دموکراتیک استقبال کنند، مبارزه آنها را برای دستیابی به حقوق اساسی‌شان به‌رسمیت بشناسند و این شناخت را در برنامه سیاست خارجی خود نسبت به رژیم منعکس کنند.

مردم ایران با اپوزیسیون سازمان یافته‌ای که در جنبش مشروطه با آرمانهای مترقی در آغاز قرن بیستم ریشه دارد، می‌توانند به این هدف برسند. غرب باید بپذیرد که آخوندها برای ایران، منطقه و صلح جهانی، امنیت و ثبات اقتصادی بد هستند و برای تغییر و دستیابی به صلح در خاورمیانه در کنار مردم قرار گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c7b778d-36ac-4b31-bd42-c1313ec19874"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات