728 x 90

کنفرانس سراسری جوامع ایرانی - سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی - تصویری

روز شنبه ۳شهریور۱۳۶۷(۲۵اوت۲۰۱۸)،کنفرانس سراسری جوامع ایرانی، به‌مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سی هزار زندانی سیاسی در پی حکم قتل‌عام و نسل‌کشی خمینی در سال ۶۷، در ۲۰شهر در کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان، هلند، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئیس، ایتالیا، بلژیک، اتریش، رومانی و کانادا که از طریق ویدئو کنفرانس مرتبط بودند، برگزار شد. در این کنفرانس، شماری از شخصیت‌های سیاسی و نیز اعضا و نمایندگان جوامع ایرانی در اروپا و کانادا شرکت داشتند و سخنرانی کردند. هم‌چنین شماری از شاهدان قتل‌عام‌ و زندانیان سیاسی سابق به ادای شهادت پرداختند. در ابتدای این کنفرانس، مریم رجوی در بزرگداشت قهرمانان سر بدار ۶۷، و نقش الهام‌بخش آنان در پایداری در مقاومت سازمانیافته و رهایی‌بخش و در قیامهای سراسری ایران سخن گفت.

در این کنفرانس که به‌طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در جلساتی که به دعوت جوامع ایرانی در ۲۰پایتخت یا شهر بزرگ در کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان، هلند، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئیس، ایتالیا، بلژیک، اتریش، رومانی و کانادا برگزار شد. شماری از شخصیت‌های سیاسی، قانونگذاران و منتخبان، حقوقدانان و شخصیت‌های عالیرتبه دینی و نیز اعضا و نمایندگان جوامع ایرانی در اروپا و کانادا شرکت داشتند و سخنرانی کردند. شماری از شاهدان قتل‌عام‌ها، خانواده‌های قتل‌عام شدگان و زندانیان سیاسی سابق در مورد این جنایت ضدبشری شهادت دادند.

شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان جوامع ایرانی و شاهدان قتل‌عام۶۷ که در این کنفرانس سراسری و مرتبط سخنرانی کردند از جامعه بین‌المللی خواستند که از قیام مردم ایران برای تغییر رژیم و برقراری آزادی حمایت کنند و سیاستی قاطع علیه استبداد دینی حاکم بر ایران اتخاذ کنند. آنها همچنین به محکومیت نقض حقوق‌بشر و تروریسم رژیم و محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام۶۷ که هم‌اکنون جزو بالاترین مقامات رژیم ملایان بوده و به‌طور مستقیم در سرکوب تظاهرات‌های ضدحکومتی درگیر هستند، فراخواندند.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات