728 x 90

بازتاب کنفرانس سراسری سی‌امین سالگرد قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ در رسانه های خبری جهان

سی‌امین سالگرد قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در کنفرانس سراسری جوامع ایرانی
سی‌امین سالگرد قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در کنفرانس سراسری جوامع ایرانی

کنفرانس سراسری جوامع ایرانی، به‌مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت سی هزار زندانی سیاسی در پی حکم قتل‌عام و نسل‌کشی خمینی در سال ۶۷، روز شنبه ۳شهریور در ۲۰شهر در کشورهای فرانسه، آلمان، انگلستان، هلند، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئیس، ایتالیا، بلژیک، اتریش، رومانی و کانادا که از طریق ویدئو کنفرانس مرتبط بودند، برگزار شد. در این کنفرانس، شماری از شخصیت‌های سیاسی و نیز اعضا و نمایندگان جوامع ایرانی در اروپا و کانادا شرکت داشتند و سخنرانی کردند. هم‌چنین شماری از شاهدان قتل‌عام‌ و زندانیان سیاسی سابق به ادای شهادت پرداختند. خانم مریم رجوی در این کنفرانس سراسری سخنرانی کرد و یاد قهرمانان سربدار را گرامی داشت.

 

گزارش العربیه از کنفرانس سراسری جوامع ایرانی در سالگرد قتل‌عام ۶۷

گذشت سی سال هنوز نتوانسته داستان غم‌انگیز قتل‌عام سال ۱۹۸۸ را در اندیشه مردم ایران کم رنگ کند.

خیابانهای بیست پایتخت و شهر اصلی در اروپا و آمریکای شمالی شاهد سالگرد سی‌امین قتل‌عامی است که اپوزیسیون ایران نام آن را کشتار جمعی گذاشته است.

فعالان در سایت اجتماعی توییتر از هشتگ قتل‌عام ۱۹۸۸ استفاده کردند تا رویدادهایی را به‌خاطر بیاورند که به یکی از بزرگترین تصفیه‌های سیاسی در ایران تبدیل شده است. این قتل‌عام به نام پاکسازی زندانهای ایران معروف شد.

قتل‌عامی که به‌مدت ۵ماه ادامه داشت و طی این مدت نزدیک به ۳۰هزار زندانی سیاسی اعدام شدند

رژیم ایران این زندانیان را در خفا اعدام کرد و کماکان این جنایت را انکار می‌کند ولی سازمانهای حقوقی و در صدر آنها سازمان عفو بین‌الملل رسماًً وقوع آن را تأیید کرده است.

 

مریم رجوی: شهدا بذر قیام و انقلاب را پراکندند

تلویزیون العربیه در گزارش دیگری گفت:

مریم رجوی درباره قتل‌عام شدگان گفت:‌ آنها به‌خاطر ایمان به آرمانشان اعدام شدند. این ماهیت نظام ولایت فقیه است که همیشه کشتار و شکنجه می‌کند و مسئولیت را به گردن قتل‌عام شدگان می‌اندازد و آنها را متهم به خودکشی می‌کند.

او این جمله را سه بار تکرار کرد و گفت شهدا جان خود را فدا کردند و با خون خود بذر قیام و انقلاب را پراکندند.

فعالان در ایران به این مناسبت هشتگ قتل‌عام ۸۸ را استفاده می‌کنند و خواهان محاکمه مسؤلان این قتل‌عام هستند. در بیست پایتخت جهان این مراسم برگزار شد و از طریق ویدیو مراسم دیده و شنیده شد.

 

اپوزیسیون ایران رژیم را متهم به‌قتل ۳۰هزار زندانی می‌کند

الدستور مصر

مریم رجوی پرزیدنت اپوزیسیون ایران نظام ولایت فقیه را متهم به کشتار ۳۰هزار زندانی ایران کرد و گفت این رژیم از ارتکاب جنایتهای بیشتر دست بر نمی‌دارد.

مریم رجوی گفت رژیم ایران هر صدای مخالفی را می‌کشد و دست از حمایت از تروریسم بر نمی‌دارد. رژیم آخوندی تلاش می‌کند که مقاومت ایران را با عملیات تروریستی هدف قرار دهد.

 

فراخوان مریم رجوی به بستن سفارتهای رژیم ایران

اسکای نیوز

مریم رجوی از کشورهای غربی خواست تا سفارت خانه‌های این رژیم را که از دفاتر نمایندگی خود برای فعالیتهای تروریستی استفاده می‌کند تعطیل کنند.

رجوی روز شنبه در گردهمایی گسترده ایرانیان در پاریس در گرامی‌داشت سالگرد قتل‌عام ۱۹۸۸گفت طی سه دهه جامعه جهانی در مقابل کشتار زندانیان سیاسی سکوت کرد و در نتیجه آخوندها با خاطر جمعی حقوق‌بشر در ایران را زیر پا گذاشتند و مرتکب اعمال تروریستی و جنگ‌افروزی در خاورمیانه و سایر مناطق شدند.

رجوی تأکید کرد زمان آن فرا رسیده تا به این سکوت پایان داده شود. او از شورای امنیت خواست تا برای محاکمه سران رژیم و مسؤلان این کشتار و مسؤلان جنایات ضدانسانی طی چهار دهه اقدام کند.

مریم رجوی همچنین از کشورهای غربی خواست تا جاسوس‌ها و مزدوران رژیم را اخراج کنند. او گفت می‌بایست رابطه با این رژیم که امکانات دیپلماتیک را در خدمت تروریسم دولتی بکار می‌گیرد قطع و سفارتخانه‌های آن را تعطیل کرد.

رجوی تأکید کرد زمان آن فرا رسیده تا جامعه جهانی در قیام علیه رژیم دینی و تروریستی حاکم کنار مردم ایران قرار گیرد و خواسته مردم برای تغییر این رژیم و دست‌یابی به آزادی را به‌رسمیت بشناسد.

رژیم ایران از ۱۹ژوئیه ۱۹۸۸ به مدت پنج ماه هزاران زندانی سیاسی را در سراسر ایران اعدام کرد. اغلب اعدام شدگان هواداران و طرفداران جنبش مجاهدین خلق و جریانهای چپ دیگر بودند.

گروه‌های اپوزیسیون ایرانی می‌گویند که در قتل‌عامی که به‌نام کشتار بزرگ شناخته می‌شود تعداد زندانیان اعدام شده به ۳۰هزار زندانی سیاسی می‌رسند.

 

گزارش تلویزیون الغد از از کنفرانس سراسری جوامع ایرانی در سالگرد قتل‌عام سال۶۷

دکتر انور مالک در ارتباط با گردهمایی مقاومت ایران در سالگرد قتل‌عام سال ۶۸به تلویزیون الغد گفت :

برجسته‌ترین موضوعاتی که در این گردهمایی وجود داشت موضوع قتل‌عامی است که رژیم آخوندی در سال ۱۹۸۸ و به دستور شخص خمینی مرتکب شده است. در این قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی اعدام شدند.

و آنها را در گورهای دسته‌جمعی دفن کرده‌اند.

اصرار مقاومت ایران بر ضرورت محاکمه رژیم آخوندی است به‌ویژه‌ این‌که بر اساس اسناد این اعدامها با دستور رسمی حاکمیت صورت گرفته که در کادر تروریسم دولتی تعریف می‌شود.

مهمترین پیام این گردهمایی ضرورت اجرای عدالت برای قربانیان و ضرورت پیگرد این رژیم است که رسماًً مسؤل کشتار زندانیان بی‌دفاع است که امکان هیچ دفاعی از خود نداشتند.

بنابر این مقاومت ایران خواهان عدالت برای قربانیان و بازماندگانی که هنوز در قید حیات هستند و مجازات دست‌اندرکاران این جنایات هستند.

رژیم آخوندی مسؤل این کشتار است و اپوزیسیون و مقاومت ایران یعنی شورای ملی مقاومت به رهبری مریم رجوی بر ضرورت این عدالت بر اساس میثاقهای بین‌المللی اصرار دارند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8c3c52e-5d6a-44a2-a513-a8f7ab905962"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات