728 x 90

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ـ سردیوید ایمس، گی‌اشمیت، پتری سارواما، فیل گلندنینگ، فریبا دشتی و رومئو نیکوآرا

۳۱خرداد ۱۳۹۹(۲۰ژوئن۲۰۲۰)

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

ارتباط زنده با ۲۰۰۰نقطه در کشورهای مختلف و اشرف۳

در آغاز چهلمین سال مقاومت انقلابی، روز شهیدان و زندانیان سیاسی

سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی

سرنگونی رژیم آخوندی

لازمه دمکراسی و عدالت اجتماعی در ایران

سردیوید ایمس - نماینده ارشد مجلس عوام انگلستان از حزب حاکم محافظه‌کار

اگر به ایران نگاه کنید، واقعیت این است که سیاست تعامل با تهران یک شکست فاجعه‌بار مطلق بوده است. این سیاست متناظر رفتارهای رژیم تهران نبود و فقط به رژیم اجازه می‌داد فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را که به‌دنبال انگیزه و تخفیف در تحریم است، دنبال کند.

در ماه ژانویه، درست قبل از اپیدمی کرونا در انگلستان، من و همکارانم این موضوع را در یک کنفرانس در مجلس عوام که ​​توسط کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران برگزار شده بود، مورد بحث قراردادیم. ما توافق کردیم رویکرد درست برای انگلستان اتخاذ یک سیاست محکم در قبال ایران است که دهه‌ها مبارزه مردم برای آزادی و دموکراسی در ایران و جنبش مقاومت مردم ایران - شورای ملی مقاومت ایران را به رهبری خانم مریم رجوی به‌رسمیت می‌شناسد. ما هم‌چنین توافق کردیم باید یک مسئولیت‌پذیری بین‌المللی شکل بگیرد که تا سران رژیم ایران را پاسخگو قرار دهد. و ما در غرب باید به مردم ایران کمک کنیم تا این امر را عملی کنند. به عبارت ساده، نتیجه‌گیری ما این بود که مشکلات ناشی از رژیم تهران، راه‌حلهای ایرانی مبتنی بر یک جایگزین مناسب برای ایران دارد.

امروز، این رژیم نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر است، به‌ویژه پس از اعتراضات سراسری در آبان و دیماه گذشته، که هر دو به‌طور وحشیانه سرکوب شده‌اند. ما اخیراً در هفته‌های گذشته شاهد حملات مکرر علیه شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران در رسانه‌های دولتی رژیم هستیم که موکداً گفته‌اند مخالفان سازمان یافته، پاشنه آشیل رژیم هستند. تنها راه منطقی این است که اگر می‌خواهید در سمت یک تغییر صلح آمیزتر، خیرخواهانه و یک نیروی سازنده برای خیرخواهی در صحنه بین‌المللی قرار داشته باشید، باید از جنبش مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت ایران، حمایت کنید. مهمتر از همه، شورای ملی مقاومت ایران در طول ۴۱سال گذشته نشان داده است که وظیفه خود را به‌خوبی برعهده گرفته است. حتی در شرایطی که رژیم نزدیک به ۱۲۰، ۰۰۰ هوادار و اعضای آنها را اعدام کرده است. همان‌طور که پیوسته خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید، آینده‌ای روشن‌تر برای ایران قابل دستیابی و در دسترس است. ما در غرب و جامعه جهانی باید در کنار مردم ایران و شورای ملی مقاومت بایستیم. زیرا آنها سعی می‌کنند کشور و انقلاب دموکراتیکی را که رژیم تئوکراتیک در سال۱۹۷۹ به سرقت برده است، باز پس بگیرند. این همان کاری است که من ادامه خواهم داد زیرا این سیاستی درست از نظر اخلاقی است. شک ندارم که اگر به مردم ایران فرصت تغییر داده شود، یک ایران دموکراتیک آزاد و یک دولت غیرمذهبی امکانپذیر است.

گی‌اشمیت شهردار سوسیبا - فرانسه

ما ۱۴۰۰۰ شهردار فرانسوی بودیم که در سال۲۰۱۸ از مبارزه خانم رجوی برای یک ایران دمکراتیک، حمایت کردیم.نمایندگی ما در گردهمایی بزرگی که در ویلپنت برگزار شده بود شرکت کرده بود. قلب فرانسه برای حمایت از مبارزه مریم رجوی و همه هواداران او علیه دیکتاتوری مذهبی خمینی وملاهایش، می‌طپد.

تا زمانی که این رژیم در ایران حکومت می‌کند من از مبارزه خانم رجوی حمایت خواهم کرد.

سال قبل که گردهمایی در اشرف سه، شهری که توسط مجاهدین در نزدیکی تیرانا بنا شده، برگزار شده بود من در آنجا حضور داشتم. من آنجا خودم را مثل یک زائر می‌پنداشتم. چون علاوه بر بازدید این شهر، توانستم با زندانیان رهایی یافته، آشنا بشوم.آنها شکنجه‌های مرتکب شده توسط پاسداران را، شرح می‌دادند، از نمایشگاهی که شکنجه‌گاه را تداعی می‌کرد دیدن کردم. این‌که خانم رجوی هر سال ما را جمع می‌کند تا به مردم ایران امید آزادی بدهد، مرا خیلی تحت تاثیر قرارمی‌دهد.

پتری سارواما، نماینده پارلمان اروپا از فنلاند

دوستان عزیز،

ما به همراه بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا در "دوستان یک ایران آزاد"، نامه فوری در رابطه با وضعیت زندانیان سیاسی در ایران امضا کرده‌ایم.

اخیراً رژیم از دستگیری دو دانشجوی جوان نخبه دانشگاه در تهران خبر داد. آقایان امیرحسین مرادی و علی یونسی برندگان ملی و بین‌المللی مدا‌ل های طلای و نقره المپیاد نجوم و فیزیک نجومی هستند. آنها به‌دلیل ارتباطشان با اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، ​​دستگیر شده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق لیستی از اسامی و عکس‌های ۱۸نفر دیگر را که به اتهام مشابه دستگیر شده‌اند‌، منتشر کرده است.

ما به‌عنوان دوستان یک ایران آزاد در پارلمان اروپا می‌خواهیم به رژیم ایران یادآوری کنیم که هر گونه خشونت یا بدرفتاری با این دانشجویان یا سایر زندانیان سیاسی عواقب جدی خواهد داشت و تحمل نخواهد شد. آنها باید فوراً آزاد شوند. ما در اروپا ساکت و فقط نظاره‌گر نخواهیم بود. ما اصرار داریم که روابط اتحادیه اروپا با ایران باید مشروط به توقف نقض حقوق‌بشر باشد.

فیل گلندنینگ رئیس شورای عالی پناهندگی استرالیا و رئیس مرکز ادموند رایس سنتر

حمایت و همبستگی خودم را با همه مردم ایران به‌خصوص شما که امروز در یک نوع دیگری از تظاهرات به دور هم جمع شده‌ایم اعلام می‌کنم.

امروز ما همه ملتهای متمدن جهان و سازمان ملل متحد و سازمانهای جهانی حقوق‌بشری را فرا می‌خوانیم که هر چه سریع‌تر هیأتی را برای بازدید از وضعیت زندانها در ایران اعزام نماید. جهان باید داستان واقعی و حقیقت آنچه در ایران اتفاق می‌افتد را بداند. ما به اندازه کافی و در سطح بین‌المللی دروغ شنیده‌ایم، ما به اندازه کافی نقض حقوق‌بشر در ایران داشته‌ایم. زمانیکه یک آلترناتیو قابل دسترس و عملی وجود دارد، بنابراین من مایلم که ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی را علاوه بر این‌که معرفی نمایم، حمایت خود را از آن نیز ابراز دارم و همان‌طور که هر ساله می‌گویم، مجدداً آنرا تکرار می‌کنم و برای ما در استرالیا این امر کاملاً آشکار است که خانم مریم رجوی کسی را که ما درباره او صحبت می‌کنیم، می‌توان شجاعترین زن در کره زمین دانست و این‌گونه شجاعت است که باعث پیروزی مقاومت ایران خواهد شد.

فریبا دشتی نمایندهٔ انجمن پزشکان ایرانی مقیم سوئد

با سلام به هموطنان، دوستان، خانم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران. و با درود به کانون‌های شورشی دنباله‌رو راه میلیشیای دههٔ شصت. و با گرامی‌داشت روز زندانیان سیاسی و شهدا. چهار دهه آتش چهار دهه آتش، آتش به اختیار خمینی و پس از او خامنه‌ای . چهار دهه زندان شکنجه اعدام فقر نابودی به دوران پایانی خود نزدیک می‌شود و مقاومت ایران و در رأس آن مجاهدین ابراهیم وار از تمامی فتنه‌ها، بزرگ و کوچک بیرون آمده‌اند. و هم‌اکنون جوانان ایرانی در هیأت کانون‌های شورشی بر سر آنند که ضربه نهایی را به پیکر پوسیدهٔ ولی‌فقیه وارد کنند. جوانان و نوجوانانی که بی‌باک و بیم حتی با توجه به وضعیتی که سیاست‌های غلط وار رژیم در مقابله با بیماری کرونا ایجاد کرده روزانه ضربه‌های کاری به رژیم وارد می‌کنند. این را بجز واقعیتهای داخل ایران، شاهدان عینی نیز آن را تعریف می‌کنند. چند وقت پیش پیامی از دوستی از ایران به من رسید. مادری که دو فرزندش در تمامی تظاهراتها و فعالیت‌های دیگر شرکت دارند. او نوشت: وقتی بچه‌ها میرن بیرون دلم می‌لرزه. ولی من اونا رو به خدا می‌سپارم. می‌دانم که خطر در کمین آنهاست ولی اینه بهای آزادی. من مطمئنم که مردم با کمک مقاومت ایران کار رو یک‌سره می‌کنند.

بله! این یکی از هزاران نمونه مادر ایرانی‌ست که در طی چهار دهه فرزندان رشید خود را فدیهٔ راه آزادی کرده و می‌کنند. من به‌عنوان یک زن یک مادر به چنین شیرزنانی افتخار می‌کنم. شیرزنانی که آرزوی دنیای بهتر برای آینده فرزندان خود و مردم ایران را دارند. مردم ایران به داشتن چنین زنان و مادرانی مفتخر هستند. می‌دانم در این لحظه خامنه‌ای در خانه عنکبوتی خود نشسته و صدای مقاومت مردم ایران لرزه بر دامنش انداخته. پس خامنه‌ای گوش کن! به‌قول مرجان شورشگر گیرم که می‌کشی با این جوجه‌های نشسته در آشیانه چه می‌کنی؟ با تشکر از شما.

رومئو نیکوآرا عضو برجسته پارلمان رومانی و رئیس کمیته پارلمانترهای رومانی در حمایت از یک ایران آزاد

دوستان عزیز، مقاومت شما طی ۴۰سال اخیر از فراز و نشیبهای زیادی عبور کرده است. شرایطی را که شما با ایستادگی و مقاومتتان با رهبری خانم مریم جوی و آقای مسعود رجوی پشت سرگذاشتید بسیار جانکاه و سخت بود. شما، اعدام هزاران زندانی، قتل و عام ۱۹۸۸، بمبارانهای هوایی، موشک‌باران، محاصره و کشتار همرزمانتان در اشرف و لیبرتی را پشت سرگذاشتید. جنبشهای بزرگ دیگری در قرن بیستم بودند که تنها با یکی از این چالشها درهم شکستند و اثری از آنها باقی نماند. شما با پایداری، رژیم ملایان را بی‌آینده کردید که سرنگونی آن به‌زودی محقق خواهد شد . چهلمین سال تأسیس شورای ملی مقاومت را در آستانه سرنگونی ملایان و برقراری یک جمهوری دموکراتیک به همه ایرانیان تبریک می‌گویم .

تورم و بیکاری ناشی از سیاست‌های غلط و وجود مافیاهای فاسد در دستگاه دولتی که ثروتهای ملی را تاراج می‌کنند، عملاً کشور را در بحران فرو برده است . در مقابل اعتراضات سراسری مردم مانند قیام دسامبر ۲۰۱۹ که منجر به سرکوب و قتل و عام ۱۵۰۰نفر شد، هم‌چنان در اشکال مختلف ادامه دارد. زنان و مردان کارگر، معلم، پرستار، کشاورز و سایر اقشار اجتماع هر روز دست به اعتراض و اعتصاب می‌زنند و علناً خواستار سرنگونی این رژیم می‌شوند. تنها راه‌حل بحرانهای گریبانگیر ملایان سرنگونی و برقراری یک جمهوری دموکراتیک با مشارکت تمامی مردم است .

وقتی می‌بینیم رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران در داخل کشور دست به سرکوب عریان می‌زند و مخالفان خود را اعدام، شکنجه و زندان می‌کند و در خارج کشور برای نابودی شورای ملی مقاومت اقدام به بمب‌گذاری و ترور می‌کند واز طرف دیگر با پخش اکاذیب سعی در مخدوش کردن چهره مقاومت خونبار مردم ایران دارد، برای هر انسان آزاده و به‌ویژه ما اروپاییان شرم‌آور است که پشت به مردم و مقاومت ایران کرده و به بقای این حکومت استبدادی کمک کنیم .

در پایان می‌خواهم از طرف کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد حمایتم را از قطعنامه کنگره آمریکا در حمایت از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران را که به امضا ۲۲۱ نماینده رسیده، اعلام کنم. سایر پارلمانترها و شخصیتهای اروپایی را نیز برای حمایت از این قطعنامه فرا می‌خوانم.

با آرزوی بهترینها برای مردم و مقاومت ایران .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f54bb9ca-eb6e-4a1a-9a0b-f7c598487795"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات