728 x 90

کناره‌گیری سعد حریری از فعالیت‌های سیاسی در اعتراض به دخالت‌های رژیم ایران در لبنان

سعد حریری
سعد حریری

سعد حریری؛ نخست وزیر پیشین لبنان و رهبر جریان المستقبل؛ روز دوشنبه ۴بهمن اعلام کرد که به‌دلیل نفوذ رژیم ایران در لبنان هیچ فرصت مثبتی پیش روی این کشور نیست.
وی با اعلام تعلیق فعالیت‌های سیاسی خود به‌دلیل نفوذ و دخالت‌های رژیم ایران و از «جنبش آینده» (المستقبل)، شامل ائتلافی از احزاب سنی به رهبری خود، خواست در انتخابات پارلمانی پیش رو، نامزدی معرفی نکنند.
پس از اعلام کناره‌گیری سعد حریری از فعالیت‌های سیاسی؛ ولید جنبلاط، رهبر دروزی لبنان و حزب ترقی‌خواه، در گفتگو با رویترز، اظهارات آقای حریری را بسیار غم‌انگیز خواند و گفت بدین ترتیب ما یک رکن اصلی «استقلال و اعتدال» در کشور را از دست می‌دهیم و دست ایران و حزب‌الله بازتر خواهد شد.


این در حالی است که فارس سعید؛ نماینده پیشین پارلمان لبنان روز ۲۱دی در سخنانی دلیل اصلی وضعیت بحرانی امروز لبنان را «اشغال» این کشور از سوی رژیم آخوندی معرفی کرده بود.

او که هماهنگ‌کننده نیروهای جنبش مردمی ۱۴مارس است، به روزنامه الشرق‌الأوسط گفت بیش از ۲۰۰ شخصیت لبنانی، «شورای ملی پایان دادن به اشغالگری ایران در لبنان» را راه‌اندازی کرده‌ است تا راه‌حلی برای بحران «ناشی از اشغال لبنان توسط ایران» بیابند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf3e2474-ae76-492e-b80f-f0741268f568"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات