728 x 90

در رسوایی دیگری برای تروریسم سایبری رژیم آخوندی

کمپانی امنیت اینترنتی فایرآی یک شبکه از حسابهای ساختگی و انتشار اخبار جعلی وابسته به رژیم ایران در شبکه‌های اجتماعی را افشا کرد

افشای  یک شبکه از حسابهای ساختگی و انتشار اخبار جعلی وابسته به رژیم ایران در شبکه های اجتماعی
افشای یک شبکه از حسابهای ساختگی و انتشار اخبار جعلی وابسته به رژیم ایران در شبکه های اجتماعی

کمپانی امنیت اینترنتی فایرآی یک شبکه اخبار جعلی وابسته به رژیم آخوندی در اینترنت را افشا کرد و پرده دیگری از تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی را کنار زد.

در این شبکه حسابهای جعلی توئیتر و فیس‌بوک که منشأ آنها در ایران است در حالی که خود را به‌عنوان کاندیداهای انتخاباتی یا روزنامه‌نگاران جا می‌زنند، اخباری ساختگی را با هدف تبلیغ سیاسی برای رژیم ایران و به زیر سؤال بردن نام گذاری تروریستی سپاه پاسداران به‌طور گسترده در اینترنت منتشر کرده‌اند.

به گزارش کمپانی فایر ای این شبکه اخبار جعلی حتی در انتخابات میان‌دوره‌یی کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ با سرقت مشخصات حسابهای برخی از کاندیداهای انتخاباتی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات یپامهایی از جانب آنها منتشر می‌کرده است تا برای سیاست‌هایی که به سود رژیم ایران بوده است تبلیغ کند.

فعالیت‌های این شبکه در اساس از طریق شخصیتهای جعلی که به نام آنها حسابهای متعدد در توئیتر و فیس‌بوک ساخته شده است انجام می‌شود.

یک محقق کمپانی فایر آی به اسم لی فاستر گفت: این حسابها اکثراًً‌ خود را به‌عنوان روزنامه‌نگاران آمریکایی جا زده‌اند و موفق شده‌اند چندین کانال خبری آمریکا را قانع کنند مطالب آنها را به‌عنوان نامه به سردبیر یا در ستون نویسندگان مهمان و یا وبلاگ نویسان منتشر کنند.

فایرآی گزارش می‌کند این شبکه مطالبی از هر دو نقطه‌نظر محافظه کارانه یا پیشرو تولید می‌کرده و موضوعات مختلفی را پوشش می‌داده‌اند تا از منافع سیاسی رژیم ایران حمایت کنند. آنها از جمله به تصمیم دولت ترامپ برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم می‌پرداختند.

در گزارش کمپانی امنیت اینترنتی فایرآی همچنین آماده است قبل از انتخابات میان‌دوره‌یی کنگره آمریکا در سال۲۰۱۸میلادی گروه‌های بدون نام حسابهایی در توئیتر ایجاد کردند که خود را به‌عنوان کاندیداها از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات جا می‌زدند. آنها مشخصات کاندیداهای واقعی را ربوده و به جای آنها پستهایی درج می‌کردند و سیاست‌هایی را تبلیغ می‌کردند که به نفع رژیم تهران بوده‌اند. ۲تن از سیاستمدارانی که از حسابهای آنها به این شیوه استفاده شده است «جینی باتلر» جمهوریخواه از نیویورک و «مارلا لیونگود» جمهوریخواه از کالیفرنیا بودند که در هر دو در مبارزات انتخاباتی شکست خوردند.

سخنگوی شرکت توئیتر و فیس‌بوک گزارش کمپانی فایرآی را تأیید کرد و گفت بسیاری از این حسابها مسدود شده و پایین کشیده شده‌اند.

یک بیانه از جانب کمپانی توئیتر اعلام کرد:‌ «۲۸۰۰حساب ساختگی این شبکه که منشأ آنها در ایران است در شروع ماه مه تعطیل شده‌اند».

فیس بوک نیز به‌دنبال انتشار گزارش کمپانی فایرآی اعلام کرد این فعالیت‌ها از ایران انجام می‌شده است. فیس‌بوک افزود: ۵۱حساب،‌۳۶صفحه، ۷گروه و سه حساب اینستاگرام مرتبط با این فعالیت‌ها را بسته است.

بنا‌ به گزارش فیس‌بوک حسابهای تعطیل شده‌هزاران فالور داشته‌اند. ۲۱هزار حساب یک یا چند تا از صفحات جعلی تعطیل شده را فالو می‌کرده‌اند. حدود ۱۹۰۰حساب عضو گروه‌های تعطیل شده بودند و ۲۶۰۰نفر نیز حسابهای اینستاگرامی بسته شده را فالو می‌کردند.

ناتانیل گلیچر رئیس امنیت سایبری فیس‌بوک گفت فعالیت‌های این شبکه مرتبط با ایران در فیس‌بوک روی موضوعات مشخص‌تری متمرکز بوده است به این صورت که این حسابهای جعلی برای شخصیتهای شناخته شده از قبیل روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و مخالفان ایرانی پیغام های خصوصی ارسال می‌کردند و تلاش می‌کردند تا موضوعات مشخصی را از طریق آنها پیش ببرند.

رئیس امنیت سایبری فیس‌بوک گفت این حسابها را به‌خاطر «رفتار هماهنگ جعلی» حذف می‌کند. این عنوانی است که پیش از این فیس‌بوک برای جلوگیری از سایر فعالیت‌های تروریستی رژیم در اینترنت از آن استفاده کرده است. در فروردین‌ماه گذشته فیس‌بوک ۵۱۳حساب متعلق به حکومت آخوندی به‌خاطر ارتکاب همین اقدام حذف کرد. خبرگزاری رویترز در روز ۶فروردین ۹۸گزارش داد: شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مجموع ۲۶۳۲صفحه، گروه و حساب از فیس‌بوک و اینستاگرام به‌خاطر عملیات مرتبط با چهار کشور را حذف کرده که تعداد ۵۱۳حساب متعلق به رژیم آخوندی بوده است.

 

همچنین در خبری دیگر واشنگتن تایمز روز ۲۷می در مطلبی پیرامون اخبار جعلی و فیک نیوز نوشت: هر چند احزاب ممکن است روی دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶آمریکا بحث و جدل کنند اما محققاًًن متقاعد هستند که عوامل خارجی دیگر هم دست‌اندرکار بوده‌اند.

واشنگتن تایمز می‌افزاید: هم عواملی از کشور چین و هم عوامل اطلاعاتی رژیم ایران در «جعل اخبار و اطلاعات» - فیک نیوز - دست داشته‌اند. در گزارش محققاًًن دانشگاه تورنتو درباره یک طرح برملا شده رژیم ایران، ۱۳۵مقاله جعلی، ۷۲دومین، ۱۱شخصیت جعلی، یک سازمان جعلی و یک شبکه انتشارات جعلی به چشم می‌خورد.

واشنگتن تایمز می‌افزاید: در انتشار این جعلیات و در تلاش برای مستند نشان‌دادن آن شیوه‌هایی زیرکانه به کار برده می‌شود. مثلاً با درج یک کلیشه جعلی این طور وانمود می‌شود که مطلب منتشر شده از یک روزنامه چاپ انگلستان و یا متعلق به یک سرویس خبری بین‌المللی است.

 

تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی که برای قالب کردن دروغهایش از پوشش حسابهای جعلی خبرنگاری در فضای مجازی و یا استفاده از «خبرنگاران دوست» در فضای واقعی استفاده می‌کند نیز پیش از این بارها افشا‌ شده است. از جمله در شهریورماه سال۹۷توئیتر ۷۷۰حساب متعلق به رژیم ایران را بست و اعلام کرد این حسابهای جعلی برای تبلیغات دولتی و پخش اطلاعات دروغ به کار برده می‌شدند. همزمان شرکتهای فیس‌بوک و ایسنتاگرام و گوگل نیز حسابهای مشابه مربوط به رژیم را بستند. شرکت توئیتر توئیتهای این حسابها را که بیش از یک میلیون توئیت بود را منشتر کرد. شمار قابل توجهی از این توئیتها به پخش اطلاعات دروغ و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران اختصاص یافته بود. کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در ۸آبان ماه ۹۷با صدور اطلاعیه جزئیات بیشتری از این رسوایی تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی را به اطلاع هموطنان رساند.

این افشاگریها تنها بخش ناچیزی از ماشین دروغپردازی و فرییکاری رژیم و تروریستم سایبری آن را برملا می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d777870b-0e8f-4b05-a9b1-6b05c615fb84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات