728 x 90

کرونا در ایران -نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس ارتجاع: بحران ویروس کرونا تمام کشور را فراگرفته

کرونا در ایران
کرونا در ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز دوشنبه ۲۶اسفند اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۸۶شهر در ۳۱استان از ۵۵۰۰تن بیشتر است.

 

 

نیویورک تایمز: ایران از مراکز اصلی ویروس کرونا در جهان
▪️نیویورک تایمز در گزارشی از مرز ایران و عراق نوشت: ایران یکی از بالاترین تمرکز ویروس کرونا در جهان را دارد. عراق چند مورد بیشتر نداشته و می‌خواهد آنرا به همین شکل نگه دارد. ایران با داشتن ۱۰۰۰۰مورد ابتلا به ویروس کرونا یکی از مراکز اصلی این ویروس در جهان است ولی کارشناسان می‌گویند تعداد واقعی می‌تواند به‌مراتب بیشتر از این باشد...
▪️بیشتر کسانی که از مرز عبور می‌کنند عراقی هستند. حدود ۵۰۰۰۰۰نفر از عراقیها در ایران زندگی می‌کنند و دهها هزار نفر از آنان از زمان شیوع ویروس به عراق بازگشتند.
▪️یک عراقی که از مشهد برگشته است گفت: «در ایران فاجعه‌یی در جریان است. ما فکر می‌کردیم رژیم ایران آمار و ارقام درستی می‌دهد ولی وقتی مردم را در خیابان دیدم فهمیدم که تعداد بیماران و فوت‌شدگان بیشتر از چیزی است که آنها می‌گویند و ترسیدم.»
▪️مدیرکل خدمات بهداشت نجف گفت تمامی موارد مبتلا شده به کرونا در عراق از ایران آمده‌اند.او یک دیپلمات رژیم ایران را که همراه خانواده‌اش قصد ورود به عراق را داشت برگرداند.

 

کرونا

 

 

  • رژیم دجال آخوندی در یک اقدام بسیار دیرهنگام اعلام کرد از شامگاه دوشنبه درهای حرم امام رضا (ع) به‌روی عموم بسته می‌شود.
  • نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس ارتجاع: بحران ویروس کرونا تمام کشور را فراگرفته و روزانه هزاران نفر را به خود مبتلا می‌کند. چرا قم در ابتدا قرنطینه نشد؟ عدم قرنطینه این شهر و عادی جلوه دادن شرایط باعث شد تا این ویروس سریعاً به سایر شهر‌ها سرایت کند.
  • به‌گزارش رسانه‌های حکومتی‌ ویروس کرونا به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد رسید. بیش از هزار بیمار و ۱۱۵۰کادر روانپزشکی در این بیمارستان هستند.

 

 

تدابیر شدید کشورها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

  • کشورهای مختلف جهان تدابیر شدیدتری را برای جلوگیری از گسترش کرونا اتخاذ کردند.
  • مرکز کنترل بیماریهای آمریکا پیشنهاد کرد تمامی مراسم و تجمع های بیش از ۵۰نفر به مدت هشت هفته لغو شود.این پیشنهاد شامل مدارس، دانشگاهها و کمپانیها نمی‌شود. (شبکه سی ان.بی.سی آمریکا: ۲۶اسفند)
  • بانک مرکزی آمریکا در یک اقدام اضطراری، نرخ بهره بانکی را نزدیک به صفر رساند.
  • این بزرگترین اقدام بانک مرکزی آمریکا از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸تاکنون برای تقویت اقتصاد آمریکا به‌منظور مقابله با بحران ویروس کروناست. در چارچوب این تصمیم بانک مرکزی آمریکا اقدام به خرید بیش از ۷۰۰میلیارد دلار از سهام دولتی و اوراق قرضه خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا از این اقدام بانک مرکزی قدردانی کرد. (واشنگتن پست:‌۲۶اسفند)

 

  • فرانسه آماده هزینه کردن دهها میلیارد دلار برای کمک به کمپانیهای این کشور به‌منظور عبور از آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا است. وزیر دارایی فرانسه گفت:‌ پارامترهای اقتصادی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌طور کامل در وضعیت اضطراری و تنش آلودی قرار دارند
  • روزنامه لٍزکو نوشت: دولت فرانسه در حال آماده کردن طرحی شامل ۳۰-۴۰میلیارد یورو برای حمایت از اقتصاد کشور در مقابل آسیب‌های وارده ناشی از کرونا ست. (خبرگزاری رویترز ۲۵اسفند)

 

  • آلمان برای کاهش گسترش ویروس کرونا از روز دوشنبه کنترلهای مرزی با کشورهای اتریش، دانمارک، فرانسه، لوگزامبورگ و سوئیس اعمال کرد. از روز دوشنبه مدارس، مراکز مهد کودک در عمده ایالتهای آلمان کماکان بسته خواهند بود.

 

  • در سیدنی استرالیا وضعیت اضطراری اعلام شد و تجمعهای غیرضروری ممنوع شد

 

  • سه کشور عربستان، امارات متحده عربی و مصر ۴۷میلیارد دلار برای کاهش آسیب اقتصادی ناشی از کرونا اختصاص دادند

 

  • از روز یکشنبه مسجد الاقصی و قبه الصخره در بیت‌المقدس برای جلوگیری از گسترش کرونا بسته‌شدند.

 

 

  • وزیر ترابری آلمان تمامی پروازها از این کشور به مناطق شیوع کرونا ازجمله ایران متوقف خواهد کرد
  • به‌گزارش رویترز، لبنان تمامی پروازها و سفرها به و از چند کشور شامل ایران را به‌خاطر جلوگیری از شیوع کرونا متوقف می‌کند
  • خبرگزاری فرانسه: آمار رسمی (کشته‌شدگان و مبتلایان به کرونا در ایران) که هر ۲۴ساعت یک بار ارائه می‌شود، اغلب کم‌تر از گزارش رسانه‌های داخلی هستند و بعضاً حتی مقام‌های محلی خلاف آن‌را ارائه داده‌اند

 

گزارش یک شاهد عینی از شیوع کرونا در قم 

یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸ – یک شاهد عینی از قم طی گزارشی در مورد شیوع کرونا در شهر قم نوشت:

«امروز از شهرستان برگشتم. رسیدم قم. بهشت معصومه کنار آزادراه است. رفتم نگاهی انداختم. همینطور پشت سر هم دارند کرونایی خاک میکنند. بی تدبیری گردن خودشان را هم گرفته. خدا را شکر سن بالا هم هستند دارند و بدرک واصل می شوند. عکس ضمیمه را از بهشت معصومه قم گرفتم. جایی که کرونایی خاک کردند. همه کرونایی ها را اینجا خاک کردند. در بهشت معصومه قم؛ فقط آنجا خاک میکنند.

فقط حدود ۷۰ نفر را اوایل که نمی دانستند چیکار کنند، در جاهای مختلف این قبرستان دفن کردند.

در نزدیکی زندان مرکزی، قبرستانی بنام بقیع قرار دارد. در آنجا یک سری زندانی کرونایی را که فوت کرده‌اند را بصورت جمعی دفن کرده اند. بیشتر آنها سیاسی بودند. الان راه کار جنایتکارانه ای برای از بین بردن زندانیان سیاسی، دست سپاه افتاده است.

چند تا از این سپاهی ها و در حوزه علمیه قم بدرک واصل شدن و من خبر قطعی دارم.

این روزها وضعیت شهر قم خراب است. من کم از خانه بیرون می روم.  دوستان زیادی هستند که می ترسند تلفن هایشان کنترل میشود.

حداقل فقط قم، به تنهایی تا الان ۲۵۰۰ نفر آمار فوتی دارد. من حدودی بهشت معصومه قسمت کرونایی ها رو حدس زدم حدود ۲۲۰۰ الی ۲۳۰۰ بود.

همین جایی که من زندگی میکنم، از سر خیابان تا خانه من، ۵ خانواده عزادار هستند. اما بشدت پنهانکاری می کنند.

دیگر برای همه مسجل شده که باز هم دستور داده اند آمار فوتی ها رو بر اثر کرونا  گفته نشود و بجای آن به دروغ بگویند سکته قلبی و مغزی و یا ..... بوده  است.

قم

 

 

گزارش مصور از قبرستان کوار کهنه 

شنبه ۲۴ اسفند ۹۸ – رژیم آخوندی در رابطه با آمار کشته شدگان کرونا پنهانکاری می کند. اما شهروندان به طرق مختلف فاجعه پیش آمده در اثر گسترش کرونا را افشا می کنند. یک هموطن از شهرستان کوار واقع در استان فارس گزارشی از قبرستان کوار کهنه تهیه کرده است. او می گوید:

«....... در قبرستان کوار کهنه بیل مکانیکی اومده قبر درآورده برای کرونایی. این هم از آهک هایی که الان آورده اند و دارند خالی می کنند و همچنان کمپرسی ها در حال آوردن آهک هستند. دارند آماده باش می زنند برای کرونا.... به قبرها نگاه کنید ببینید چقدر عمیقه! ...».

شهرستان کوار واقع در مرکز استان فارس است.

آخوند ابوالقاسم ارمی  امام جمعه پیشین خامنه‌ای در شهر قمصر  بر اثر ابتلا به بیماری کرونا مرد.

 

وزیر بهداشت عراق: رژیم ایران به‌دلیل انتخابات، کرونا را اطلاع‌رسانی نکرد

  • وزیر بهداشت عراق درباره نقش رژیم ایران در گسترش ویروس کرونا در ایران گفت: چون رژیم ایران انتخابات داشت، اقدامات مناسب انجام ندادند و ویروس کرونا شیوع گسترده پیدا کرد و بسیاری از مقام‌های رسمی و پزشکان نیز مبتلا شدند. وی افزود: عراق در تقسیم‌بندی جهانی بهداشت در کنار سومالی قرار دارد و رژیم ایران در رتبه بعدی در رده هشتادم است.

 

اعتراف یک عضو مجلس ارتجاع به پنهان‌کاری رژیم آخوندی در مورد کرونا

  • حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: مردم احساس می‌کنند این آمارها واقعی نیست و پنهان‌کاری می‌شود. سیستم بهداشت و درمان ما طوری طراحی شده که متأسفانه سیستم سلامت جامعه نداریم. درست نیست توجیهات علمی بیاوریم و بگوییم قرنطینه لازم نیست و مربوط به گذشته است، خیر، اگر بتوانیم قرنطینه کنیم خوب است ولی توانایی‌اش را نداریم.

 

کنترل جاده توسط شوراهای مردمی در یاسوج

  • به‌دنبال بی‌عملی‌های مجرمانهٔ ارگانهای حکومتی برای مقابله با گسترش کرونا، شوراهای مردمی در یاسوج برای جلوگیری از ورود مسافران به این شهر اقدام کردند.
  • یکی از هموطنان در یاسوج: وقتی سیستم‌های دولتی از ورود مسافران به یاسوج جلوگیری نمی‌کنند، مردم به‌صورت خودجوش مجبور هستند بیایند جلوگیری کنند. الآن سه هفته است این شرایط بحرانی در ایران وجود دارد کسی رعایت نمی‌کند. مردم مجبور هستند به‌صورت خودجوش بیایند و این وضعیت را به‌وجود بیاورند. و از ورود مسافران به یاسوج جلوگیری کنند.

 

 

آلمان برای پیشگیری و مقابله با کرونا بخشی از مرزهای خود را بست

  • آلمان برای کاستن از شتاب شیوع ویروس کرونا کنترل تردد در مرزهای مشترک با پنج کشور همسایه را تشدید می‌کند. هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان، اعلام کرد از روز دوشنبه بخش بزرگی از گذرگاههای مرزی با پنج کشور همسایه بسته می‌شود.
  • از روز دوشنبه روند تعطیل شدن تمام مدرسه‌ها و مهدکودک‌ها در همه ایالت‌های آلمان آغاز شده است. برنامه‌ها و تجمع‌های بزرگ نیز لغو شده‌ و انتظار می‌رود در روزهای آینده محدودیت‌های بیشتری برای کند کردن سرعت شیوع ویروس کرونا اعمال شود.

 

 

فرانسه برای محافظت از شهروندان خود در برابر گسترش ویروس کرونا درنگ نخواهد کرد

برونو لو مایر، وزیر دارایی فرانسه، روز یکشنبه گفت، کشورش در اقدامات بعدی برای محافظت از شهروندان خود در برابر گسترش ویروس کرونا درنگ نخواهد کرد.

وی به تلویزیون فرانسه ۲گفت: "در صورت لزوم، اگر نیاز به کارهای بیشتری داشته باشیم تا سلامتی را حفظ کنیم، طبعاً ما کارهای بیشتری انجام خواهیم داد.

نیمه شب شنبه نخست‌وزیر فرانسه با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا دستور بستن کلیه مغازه‌ها، رستورانها و امکانات تفریحی را از صادر کرده بود.

 

 

تازه‌ترین اخبار درباره شیوع کرونا در کشورهای مختلف

  • وزارت بهداشت مصر اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در این کشور پس از تأیید آلودگی ۱۶نفر دیگر به ۱۲۶نفر افزایش یافت.
  • منابع بهداشتی کشور‌های اروپایی اعلام کردند شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در قاره سبز به ۴۷هزار و ۷۳۷نفر رسیده است و بیش از ۲هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
  • مقامات عراقی اعلام کردند به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس کووید ۱۹ از فردا شب به مدت یک هفته آمد و شد در سراسر بغداد ممنوع است.
  • رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا دستور داد تمامی مدارس این کشور تعطیل شود. هم‌چنین تجمع بالای ۱۰۰نفر در این کشور ممنوع است.
  • شهردار لس‌آنجلس اعلام کرد با هدف پیشگیری از شیوع کرونا، تمامی رستورانها و مکانهای تفریحی و عمومی در این شهر تا پایان ماه میلادی جاری تعطیل می‌شود.
  • مقامات آرژانتین اعلام کردند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مرزهای این کشور به مدت ۱۵روز بسته می‌شود.

 

  • دکتر سهیل کیانفر متخصص اورولوژی بیمارستان آریا رشت درگذشت.
  • درگذشت دکتر ایرج ابراهیم نژاد پزشک خانواده شهری در بابل بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
  • مجید اردشیری از کارمندان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل درگذشت.
  • روزهای گذشته ۷نفر از کادر درمانی بابل در مازندران بر اثر کرونا در روزهای گذشته درگذشتند.
  • دکتر صمدی و دکتر نیرویی، از پزشکان خبره و پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی بابل / ساداتی و جلالی‌نیا از کارمندان و کادر درمانی بابل / سیده راضیه حسینی‌نژاد کارمند بازنشسته از دیگر اعضای کادر درمانی بابل درگذشتند.
  • جمعی از کادر درمانی، پزشکان و پرستاران بیمارستانهای بابل نیز دچار ویروس کرونا شده و هم‌اکنون در بیمارستانها و یا خانه‌هایشان بستری هستند.

 

تاکنون چندین پزشک و پرستار در گیلان در جریان خدمت به هموطنان خود به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند که اسامی آنها به شرح زیر است:

  • وحید منصف کسمایی / متخصص طب اورژانس و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان / ابتلا کرونا
  • دکتر محمد محمدی / پزشک پیش‌کسوت رشتی | ابتلا کرونا
  • دکتر محمدعلی ربیعی پزشک شفتی / ابتلا کرونا
  • دکتر رضا کوچکی‌نیا پزشک آستانه اشرفیه / ابتلا کرونا
  • دکتر حمید لطفی پزشک متخصص ارتوپدی صومعه سرا / ابتلا کرونا
  • دکتر عباس مومنی دکترای علوم آزمایشگاهی شهرستان رودسر / ابتلا کرونا
  • دکتر سیامک دیوشلی متخصص اطفال انزلی / مشکوک به ابتلا به کرونا
  • علی شیخ مرادی / پرستار بیمارستان قائم (عج) رشت / ابتلا کرونا
  • نرجس خانعلی‌زاده / پرستار ۲۵ساله بیمارستان لاهیجان / ابتلا کرونا
  • غلامرضا وثوقی کیا / پرستار تیم جراحی بیمارستانهای پورسینا و آریای رشت / ابتلا کرونا
  • ناهید نوشاد / پرستار بازنشسته مرکز آموزش درمانی رازی و شاغل در بیمارستان گلسار رشت / ابتلا کرونا
  • هم‌چنین چند نفر از خدمه بیمارستانی و حسابداری هم در این مدت بر اثر کرونا جان باختند.

 

درگذشت بیش از ۲۱معلم بر اثر کرونا

  • بیش از ۲۱معلم شاغل و بازنشسته کشور در اثر ابتلا به کرونا، جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها ساکن استان قم بوده‌اند.
  • حسین غفاری- معاون پرورش آموزش و پرورش ناحیه دو قم
  • سعید مغازه ای- معاون دبیرستان امام صادق قم
  • محسن اسحاقیان- کارپرداز اداره کل آموزش فنی و حرفه‌یی قم
  • جعفرقلی اله یاری- بازنشسته آموزش و پرورش قم
  • حسین درامامی- بازنشسته آموزش و پرورش قم
  • غلامعباس ابراهیمی- معاون سابق هنرستان رجایی قم
  • حسین ملایی- بازنشسته آموزش و پرورش قم
  • مرضیه تقوی زاده- دبیر شیمی هنرستانهای قم
  • محمدحسین سبزعلی- معلم تهران
  • شهرام راهور- معلم گیلان
  • محمدباقر علیزاده- معلم گیلان
  • افشین جمالی- معلم گیلان
  • احمد حکیمان- معلم قزوین
  • پرویز رحمانی- معلم قزوین
  • سپهدار علیاری- معلم قزوین
  • لیلا میرعیسی خانی- معلم تهران
  • احمد خسروی- مسئول روابط عمومی مدارس صدرا
  • علی کریمی- معلم گیلان
  • آرمین رحیمی پور- معلم گیلان
  • سیدمجتبی فاضلی- معلم بازنشسته قم
  • محبود بنایی- معلم گناباد در استان خراسان رضوی

 

  • روزنامه حکومتی جهان صنعت: بسته‌های حمایتی را نمی‌دهیم چگونه انتظار داریم مردم اعتماد کنند. متأسفانه هنوز پول آب و برق مردم تکلیفش مشخص نیست.
  • بلاتکلیفی مردم‌، تعدد مراجع تصمیم‌گیری، تعطیلی مجلس و انفعالی که قوه مجریه دارد شرایط را آشفته می‌کند.
  • باید اذعان داشت که سازهای مختلف زدن دولت دردی از مردم دوا نمی‌کند.
  • دلیل ورود نظامیان در مدیریت بحران کرونا را باید در نداشتن اراده و انگیزه کافی و برنامه‌یی از طرف دولت دانست.
  • به‌نظر می‌رسد خواب زمستانی روحانی و همراهانش بیش از حد طولانی شده و کلید زنگار‌بسته‌اش قادر به حل هیچ مشکلی نیست.

 

  • رویتر - صربستان به‌خاطر کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد.
  • رویتر - یونان گفت تلفات کرونا در این کشور به ۴نفر رسید.

 

  • بنا‌ به گزارش خبرگزاریهای حکومتی آخوند هاشم بطحایی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان خامنه‌ای در اثر کرونا به مرد.

ابطحی

 

  • گسیل گله‌های بسیجی و پاسدار در خیابانهای کرج

روز یکشنبه ۲۵اسفند ۹۸رژیم آخوندی به بهانه مبارزه با کرونا، گله‌های بسیجی و پاسداران را با ماشینهای آبپاش و موتور به خیابانهای کرج گسیل کردند. در خیابانهای کرج در هر ۲۰۰متر دو بسیجی یا سپاهی با سمپاش مستقر شده‌اند.

 

  • روزنامه حکومتی ستاره صبح: آخوند هادی غفاری و همسرش به ویروس کرونا مبتلا شدند و در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.
  • روزنامه حکومتی ستاره صبح: استانداران وقتی می‌خواهند قرنطینه برگزار کنند رئیس‌جمهور مانع می‌شود و می‌گویند قرنطینه باید از مرکز اعلام شود. ستاد و کمیته مربوطه یک روز با ریاست رئیس‌جمهور و روز دیگر با ریاست وزیر بهداشت و روز بعد به ریاست نیروهای مسلح برگزار می‌شود. و هنوز مرکزیت منسجم و متمرکزی شکل نگرفته است و طبیعی است که آمار ایران مبتلایان و فوتیها افزایش پیدا کند.

 

  • در سیدنی و دومین شهر استرالیا وضعیت اضطراری اعلام شد و تجمعات غیرضروری ممنوع شد تا شیوع کرونا را کند کنند و این بعد از بالارفتن تلفات این کشور از کرونا به ۵نفر رسید
  • رویتر - مایک پنس گفت آمریکایی‌ها برای آزمایش کرونا که مبتلا هستند یا خیر می‌توانند به بیش از ۲۰۰۰آزمایشگاه مراجعه کنند.
  • پنس در سخنرانی یکشنبه شب خود در بریف کرونا گفت پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه فرمانداران را برای گسترش کار تست مبتلایان بریف می‌کند تا با این بحران جهانی بهداشت که به‌سرعت در حال سرایت است مقابله شود.
  • رویتر - فرانسه آماده می‌شود تا ساکنانش را تحت قرنطینه قسمتی قرار بدهد تا با اپیدمی کرونا مقابله کند که به این ترتیب محدودیتهای بیشتری برای عموم ایجاد می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0554224-e728-4865-bd66-b0430936ffac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات