728 x 90

کارشناسان حکومتی: موانع پیش‌روی احیای برجام به حدی زیاد است که امکان رفع آنها وجود ندارد

برجام
برجام

در نظرخواهی پنج کارشناس تبیین شد عنوان مطلبی از رسانه حکومتی دنیای اقتصاد سه‌شنبه ۱۵فروردین است که با اذعان به تغییر شرایط بین‌المللی و مختصات کنونی نظام، به ادامه بن‌بست توافق هسته‌یی در سال۱۴۰۲ اعتراف می‌کنند و چشم‌انداز و برون رفتی برای رسیدن به توافق هسته‌یی نمی‌بینند.

متقی کارشناس حکومتی در این رابطه گفته است: «شرایط نظام بین‌الملل در فضای موجود بحرانی‌تر از ۱۴۰۱ است؛ بنابراین احتمال احیای برجام بر اساس امیدهای ۱۴۰۰ بسیار محدود است»... .
رحمن قهرمانپور، یکی دیگر از کارشناسان حکومتی نیز با اذعان به ادامه بن‌بست برجام و تغییر «شرایط بین‌الملل و منطقه‌ای» در این باره گفت: «موانع پیش‌روی احیای برجام به حدی زیاد است که امکان رفع آنها وجود ندارد».
وی افزود: «بنابراین با تغییر شرایط نمی‌توان به احیای برجام اصلی امیدوار بود». و تأکید کرد: «شانس احیای برجام در سال۱۴۰۲ از نظر من زیر ۱۵‌درصد و بسیار اندک است».

کوروش احمدی، دیپلمات سابق رژیم: «در حال حاضر تمام فعالیت‌ها در ارتباط با برجام در حال تعلیق است و شرایط برای بازگشت به مذاکرات با هدف احیای برجام فوق‌العاده سخت شده است».
وی افزود: «دلیل این امر نیز سیاست داخلی در آمریکاست که بر تعداد مخالفان برجام به‌دلیل تحولات داخلی در ایران و مسأله اوکراین افزوده شده است»... .
غلامرضا حداد، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و از کارشناسان حکومتی: «برجام احیا شدنی نیست اما تردیدی وجود ندارد که امسال باید توافقی در رابطه با مسأله هسته‌ای ایران صورت بگیرد».
او افزود: «بنابراین با توجه به احتمال خیلی بالا در امنیتی شدن پرونده هسته‌ای ایران در سال۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌شود که مذاکرات اجتناب‌ناپذیر باشد و توافقی در پیش خواهد بود اما این توافق شباهت چندانی به برجام نخواهد داشت»... .
حسن بهشتی‌پور، کارشناس حکومتی در مسائل بین‌الملل: «این شانس خیلی پایین و تقریباً بین ۱۰ تا ۱۵‌درصد است» (دنیای اقتصاد، رژیم ۱۵فروردین)....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbe7bf6e-dbd8-4734-9d53-4dbbacdb6a6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات