728 x 90

کاخ سفید، گزارشات مبنی بر دادن امتیازات جدید به رژیم ایران را تکذیب کرد

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

کاخ‌سفید گزارشها مبنی بر این‌که آمریکا امتیازات جدیدی به ایران داده است را تکذیب کرد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید در حساب توییتری این نهاد نوشته است: « هیچ یک از این ادعاها صحت ندارند. ما به هیچ وجه چنین شرایطی را نمی‌پذیریم. ما همچنین نباید توافقی را که موثر بود ترک می‌کردیم تا حالا شاهد تسریع فزاینده برنامه هسته‌ای ایران باشیم.»

این توییت پس از آن منتشر می‌شود که جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه، در توییتر نوشت: «رژیم ایران به دنبال تضمین برجام از سوی دولت بایدن است که به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان خواهد داد، از شرکت‌های غربی فعال در ایران محافظت می‌کند و به ایران اجازه می‌دهد تا در صورت خروج دولت آینده از توافق، کار تسلیحات هسته‌ای را تسریع بخشد.»

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی در بیانیه‌یی به العربیه انگلیسی گفت: گزارشهایی مبنی بر این‌که ما امتیازات جدیدی را برای ایران به‌عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است.

اتحادیه اروپا در ابتدای ماه جاری متن نهایی را به رژیم ایران و آمریکا پیشنهاد کرد و خواستار پاسخ آن در طی چند هفته شد.
 

یکی از مقامات کاخ‌سفید به العربیه انگلیسی گفت که ایالات متحده از ابتدا رویکردی سنجیده و اصولی را برای این مذاکرات در پیش گرفته بود و افزود که اگر ایران آماده پایبندی به توافق ۲۰۱۵ باشد، آمریکا نیز آماده انجام همین کار است.

در مورد اظهارات رژیم ایران در مورد متن نهایی پیشنهادی اتحادیه اروپا، این مقام کاخ‌سفید گفت که آنها هم‌چنان در حال بررسی آن هستند. ارتباط ما با اتحادیه اروپا خصوصی است. این مقام به العربیه انگلیسی گفت: ما به‌طور منظم در طول این فرآیند با آنها در تماس بوده‌ایم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c998b1d-975f-4094-a4f1-0d85f07601c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات