728 x 90

ژنرال مک کینزی فرمانده سنتکام: مهمترین تهدید ثبات منطقه، رژیم ایران و جاه‌طلبیهای شرورانه آن است

ژنرال مک کینزی فرمانده سنتکام
ژنرال مک کینزی فرمانده سنتکام

ژنرال مک کینزی فرمانده سنتکام طی سخنانی در جلسه بنیاد دفاع از دموکراسیها گفت: با صراحت کامل بگویم و بر این نکته تأکید کنم: تهدید بلند مدت، مستمر و چشمگیر ترین تهدید ثبات در منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی، رژیم ایران است و جاه‌طلبیهای شرورانه این رژیم در سراسر این منطقه عملیاتی و در سطح جهان.

ژنرال مک کینزی افزود همان‌گونه که استراتژی دفاع ملی رئیس‌جمهور عنوان می‌کند، نقل‌قول می‌کنم ما باید همچنین با شرکا کار کنیم به‌منظور این‌که فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران در منطقه را خنثی کنیم.

 

فرمانده سنتکام با تأکید به تهدیدات رژیم ایران اشاره کرد و گفت: تکرار می‌کنم: چالش بلندمدت که ما در منطقه عملیاتی سنتکام با آن مواجه هستیم رژیم ایران است. جاه‌طلبیهای هژمونیک آنها، سوء رفتار آنها و تهدیدات آنها علیه ما و شرکایمان در منطقه عناصر دائمی سیاست رژیم به مدت سالیان زیاد بوده است.

ایالات متحده تلاشهای اطلاعاتی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه رژیم انجام داده است به‌منظور این‌که آنها را متقاعد کند که این رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی را متوقف کند.

به‌عنوان بخشی از این مأموریت نیروهای ما عملیات آزاد بودن کشتیرانی در تنگه هرمز را انجام داده‌اند. ما به تعهد مان به باثبات نگه‌داشتن دولت عراق ادامه می‌دهیم. و من به ارتقاء قابلیتهای شرکای منطقه‌ای‌مان اشاره کردم. و با این شیوه‌ها و شیوه‌های دیگر نیروهای نظامی ما تلاشهای کل دولت برای مقابله با نفوذ شرورانه رژیم ایران در خاورمیانه را تکمیل می‌کند. و وقتی که شما نیروهای نظامی را مد نظر قرار می‌دهید به‌خاطر داشته باشید قدرت استراتژیک ما فقط به قدرت تجهیزات نظامی که ما به جنگ می‌آوریم متکی نبوده است. بلکه به شراکتها، اتحادها و تلاش در سطح کل دولت که به صراحت بگویم هیچ دولت دیگری نمی‌تواند با آن هماوردی کند. این یک مزیت بزرگ است که ما به‌دنبال آن هستیم که در منطقه سنتکام بکار بگیریم.

 

مک کینزی درباره ائتلاف بزرگ کشورها برای جلوگیری از تهدیدات رژیم گفت: ما روی این کار می‌کردیم که ائتلاف بزرگی از کشورها تشکیل بدهیم برای این‌که از تهدیدات ایران در منطقه و در سراسر جهان جلوگیری کنیم. آزادی کشتیرانی را تضمین کنیم و رژیم ایران را متقاعد کنیم که به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود پایان دهد. این فعالیت‌ها حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان وابسته و تروریسم، تکثیر تسلیحات پیشرفته شامل موشکهای بالستیک و پهپادها، فعالیت‌های سایبری مخرب آن و اقدامات غیرحرفه‌یی نیروی دریایی را در بر می‌گیرد. این فعالیت‌ها در سراسر منطقه چالشهای شرکای ما در یک فضای هم‌اکنون پیچیده و پرتنش را تشدید می‌کند. رژیم ایران مستقیماًً درگیر فعالیت‌های تروریستی در دور دستها است. سپاه پاسداران در اساس از طریق نیروی قدس خود ابزار اصلی پیشبرد و انجام کارزارهای تروریستی جهانی آن است. و حمایت مالی، آموزشی، تجهیزاتی و لجستیک برای طیف وسیعی از سازمانهای تروریستی و شبه‌نظامی فراهم می‌کند. امروز همین الآن که من با شما صحبت می‌کنم، رژیم ایران از بسیاری گروه‌های تروریستی لیست‌گذاری شده پشتیبانی می‌کند و در زمانی که ما شاهد فاجعه بشردوستانه در یمن هستیم، این مهم است که به‌خاطر داشته باشید که رژیم ایران در پشت رفتار غیرمسئولانه‌ای است که در عمل به سرنگونی دولت یمن منجر شد و بحرانی که الآن در یمن با آن مواجه هستیم را به‌وجود آورد.

تراژدی بشردوستانه‌یی که ما در یمن با آن روبه‌رو هستیم زائیده جاه‌طلبی رژیم ایران است و تلاش آنها برای حمایت از حوثیها در تلاش برای ایجاد یک وضعیت مانند حزب‌الله در یمن. ما الآن می‌دانیم که رژیم ایران از قابلیتهای نظامی ما مطلع است و آنها به این احترام می‌گذارند و این خوب است. و در حالی‌که آنها از درگیریهای نظامی مستقیم با ایالات متحده و شرکایمان پرهیز کردند، آنها تمایلشان به حمله به مردم مان، منافعمان، دوستان و متحدانمان در یک منطقه پیچیده و مغشوش که تفاوت کمی با درگیری مسلحانه دارد، را نشان دادند. به‌طور مثال، در عملیات آزادی عراق ما ارزیابی کردیم که حداقل ۶۰۰کشته از سربازان آمریکایی نتیجه شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bc7ca33-e361-4414-a8ec-4eb6c3bcd1f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات