728 x 90

پیام طبرسی؛ ۱۰۰هزار فوتی آمار قربانیان کرونا در ایران

دفن فوتیهای کرونایی
دفن فوتیهای کرونایی

پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا وز جمعه ۵دیماه در یک گفتگوی تلویزیونی در شبکه سه رژیم با اشاره به آمار حکومتی جان‌باختگان گفت:

«واقعیت این است که تاکنون ۵۴هزار نفر از هموطنان ما بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند که این آمار باید دو برابر محاسبه شود، چون برخی از فوت‌شدگان بدون تست بوده‌اند و یا در منزل فوت کرده‌اند باید گفت که یک‌هزارم جمعیت ما به‌خاطر کرونا در این ۱۰ماه فوت شده‌اند.

یک چیزی حدود یک‌هزارم جمعیت ما در این ۱۰ ماه به‌خاطر کرونا فوت کردند. یعنی از هر هزار نفر یک نفر، این آمار، آمار کمی نیست و واقعاً قابل تأمل است که یک ویروسی البته خوب بحث ما تقریباً نیست کل دنیا یک هم‌چنین بحثی شده من قبل از آن خدمت‌تان گفتم ما همیشه مثلا آلمان را به‌عنوان یک الگو می‌گفتیم آلمان میزان مرگ‌ومیرش خیلی پایین هست همین الآن در این دو سه هفته گذشته آلمان روزی ۹۰۰ تا مرگ و میر دارد اصلاً عجیب است یعنی این‌قدر کنترل کرده بودند این‌قدر چی یکهو ویروس چه جوری...».(تلویزیون حکومتی و خبرگزاری مهر ۵دی).

 

شایان ذکر است که مقاومت ایران روز گذشته جان‌باختگان کرونا را در ۴۷۵ شهر، بیش از ۱۹۱هزار نفر اعلام کرده است. این آمار از منابع سازمان مجاهدین در داخل کشور جمع‌آوری شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb85ef5b-55ec-42f6-99e9-cfa5dfebb489"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات