728 x 90

پلیتیکو: ایران صادر‌کننده ویروس کرونا به خارج

ویروس کرونا در ایران
ویروس کرونا در ایران
  • با وجود اعتراضات داخلی و بین‌المللی رژیم ایران تمایلی به قرنطینه کردن مناطق ریسک بالا ندارد.
  • تایمز مالی انگلستان: ویروس کرونا اعتماد به سران رژیم ایران را درهم شکسته است.
  • وزیر بهداشت هند: نگران صدها دانشجو هستیم که در ایران گیر افتاده‌اند.

 

سایت پلیتیکو ۱۴اسفند۹۸ در رابطه با گسترش ویروس کرونا از ایران به خارج از کشور نوشت: از زمانی که رژیم ایران اولین موارد ویروس کرونا را اعلام کرد، شمار فزاینده‌یی از تحلیلگران و پزشکان آمار کشته‌شدگان در تهران را زیر سؤال بردند. حتی یکی از اعضای مجلس، حکومت را به پنهان‌کاری عامدانه در مورد میزان شیوع کرونا در کشور متهم کرد/ با وجود اعتراضات داخلی و بین‌المللی، رژیم ایران تمایلی به قرنطینه کردن مناطق ریسک بالا ندارد.

اکنون سیاست اشتباه رژیم، ایران را به‌عنوان مرکز اصلی عفونت و صادر‌کننده ویروس کرونا به خارج از کشور تبدیل کرده است

رژیم تهران روابط مالی و تجاری خود را با چین، بزرگترین شریک تجاری خود، به‌خاطر کرونا به خطر نمی‌اندازد.

 

تایمز مالی ۱۳اسفند۹۸ نوشت: رژیم ایران منزوی شده و تحت فشار است زیرا شیوع بیماری گسترش یافته است.. یک هفته پیش، بعد از ادعای این‌که شیوع بیماری تحت کنترل است، تعداد مواردی که رسما گزارش‌شده تقریباً روزانه دو برابر شده است

یک پزشک در استان خوزستان گفت: «به مدت یک ماه، مقامها تأیید نکردند که ویروس به ایران رسیده است و بعد هم تاثیرات این بیماری را دست کم گرفته، به مردم گفتند شبیه به آنفولانزا است. این ویروس هر روز بیشتر گسترش می‌یابد و کشور بیشتر زمین‌گیر خواهد شد». تأخیر در واکنش نشان‌ دادن و جهش ناگهانی تعداد موارد تأیید شده طی هفته گذشته، این ظن را به‌وجود آورده است که مقام‌های رژیم ایران شیوع این بیماری و گسترش آن را در ماه فوریه مخفی کرده باشند.

 

گسترش کرونا از ایران به سایر کشورها

خبرگزاری رویترز روز ۱۵اسفند ۹۸ نوشت: مدیرکل اداره کنترل بیماریهای تایلند روز پنجشنبه اعلام کرد یک دانشجوی ۲۲ساله چینی که از ایران به چین سفر می‌کرد در سالن ترانزیت فرودگاه بانکوک به‌عنوان فرد مبتلا به کرونا شناسایی شده است. او گفت یک دانشجوی ۲۰ساله تایلندی نیز که از ایران برگشته است در جنوب تایلند مبتلا به کرونا است

 

وزیر بهداشت هند روز پنجشنبه ۱۵اسفند۹۸ به خبرنگاران گفت: ما نگران زائران و دانشجویان هندی هستیم که در ایران گیر افتاده‌اند و ما در حال پیگیری وضعیت آنها هستیم.

 

نیویورک تایمز روز ۱۴اسفند نوشت:‌ فرودگاههای هند در حال غربال کردن مسافران هستند و صدور ویزا برای اتباع ایران متوقف شده است. صدها دانشجو و کارگر هندی در ایران حضور دارند، دولت هند روز چهارشنبه اعلام کرد چندین متخصص هندی را برای آزمایش کرونا در رابطه با هندیهای مقیم ایران اعزام می‌کند.

 

واشنگتن پست روز ۱۴اسفند نوشت: مجارستان برای « حفاظت» از خودش در برابر ویروس کرونا مرزش را بر روی پناهجویان ایرانی می‌بندد.

مشاور ارشد امنیت ملی مجارستان گفت از آنجایی‌که اکثریت پناهجویان مجارستان از ایران هستند که به‌عنوان مرکز شیوع کرونا ظاهر شده است این کشور برای « حفاظت » از مردم، به‌طور نامحدودی از ورود مهاجران غیرمجار جلوگیری خواهد کرد.

 

مقام‌های شهر پکن اعلام کردند از سه مورد شناسایی شده در پکن، یکی از آنها به ایران سفر کرده بود.

سخنگوی وزارت‌خارجه چین اعلام کرد الزاماً منشاء کرونا در چین نبوده است و ما در این باره تحقیق می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bad257b1-925d-426e-bc72-c644d1f1390e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات