728 x 90

وندی شرمن: مذاکرات احیای برجام به بن‌بست رسیده است

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا
وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا

واشنگتن پست روز ۲۵شهریور نوشت: … وندی شرمن گفته است من می‌خواهم دو چیز بسیار مهم را بگویم. رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع معتقدند که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌یی دست یابد. ما معتقدیم که بازگشت به برجام بهترین راه برای اطمینان از آن است، اما اگر توافق محقق نشود، برای هر احتمالی آماده خواهیم بود.

معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفته است که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌یی موسوم به برجام به «بن‌بست» برخورد، چرا که ایران پاسخ «سرسختانه‌ای» به پیشنهاد اتحادیه اروپا ارائه کرد.

وندی شرمن در یک برنامه زنده روزنامه واشنگتن پست تأکید کرد که آخرین پاسخ ایران به پیشنهاد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای ایالات متحده «غیرقابل قبول» بود.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته است، ما در یک بن‌بست قرار داریم به این معنا که ایران در آخرین دور مذاکرات پاسخ بسیار سرسختانه‌ای به ما داد، پاسخی که برای ما غیرقابل قبول است. ما پیامی درباره آنچه که معتقدیم ضروری است و مفاد حیاتی هستند، ارسال کرده‌ایم».

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفته بود پاسخ اخیر ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا گامی رو به عقب بود و دورنمای دستیابی به توافق در کوتاه مدت را بعید می‌سازد.

ایران و آمریکا پاسخ‌های خود را به این پیشنهاد «نهایی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه کردند. اما ایران در آخرین پاسخ خود در ۱۱شهریور خواستار دریافت تضمین‌ها از آمریکا برای بسته شدن پرونده پادمانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد. این درخواست ایران، امید اعضای اروپایی برجام و آمریکا را برای احیای این توافق کاهش داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18c2bb13-8a3e-43a6-af77-782014b29723"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات