728 x 90

ولید فارس در مصاحبه با فاکس نیوز- عمق استراتژیک رژیم ایران در منطقه در حال فرو ریختن است

به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف
به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف

ولید فارس درباره قیام سراسری ایران و همزمان با اوج گرفتن قیام عراق در نجف و ناصریه و به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف و شهادت تعدادی از جوانان و مردم ناصریه به‌دست نیروهای امنیتی و مزدور رژیم ایران در مصاحبه‌یی با فاکس نیوز گفت: «وضعیت در ایران برای رژیم بد و بدتر خواهد شد زیرا این بار فقط دانشجویان نیستند و فقط هم در تهران نیست بلکه در سراسر ایران و یکصد شهر و نیز در ورای خطوط فرقه‌ای است و شما کردها، ترکها، بلوچها و عربها را دارید که در داخل ایران علاوه بر اکثریت فارسها، همگی علیه این رژیم قیام کرده‌اند. طنز قضیه اینجاست که همین رژیم در ۴کشور دیگر شامل عراق، سوریه، لبنان و یمن مداخله می‌کرده است و حالا فرمانده سپاه پاسداران رژیم ایران می‌گوید، ما کشورهای دیگر و طبعاً آمریکا و عربستان و شاید هم در نقطه‌ای اسراییل را متهم می‌کنیم که در پشت اعتراضات قرار دارند. البته این ابداً واقعیت ندارد. این یک قیام اصیل و داخلی در ایران است».

 


ولید فارس درباره قیام مردم عراق و درگیریهای جوانان عراقی در ناصریه و نجف گفت: «بله این فیلمها مربوط به شب گذشته در عراق هستند و امروز معترضان عراقی را داشتیم که بیشتر آنها شیعی هستند، دختران و پسران جوان شیعی. این برای عراق خیلی خیلی حائز اهمیت است زیرا معمولاً گفته می‌شد که ایران نفوذ زیادی بر شیعیان عراق دارد اما به‌نظر می‌رسد که این وضعیت در حال تغییر است. آنها کنسولگری و مراکز دیگری را هدف قرار می‌دهند که متعلق به رژیم ایران است و این حرکت به قدر کافی سمبلیک است که می‌توان گفت آنها خواهان خارج شدن رژیم ایران از عراق هستند. این پیامی است که آنها سعی می‌کنند برسانند».

 

دکتر ولید فارس در پاسخ به سؤال مجری فاکس نیوز درباره حمایت دولت آمریکا از قیام سراسری در ایران گفت: «دست کم آنچه که هم‌اکنون جریان دارد این است که دولت آمریکا رویکرد متفاوتی نسبت به دولت قبلی اتخاذ کرده است. دولت قبلی بر آن بود که نباید مداخله کرد، نباید کاری انجام داد که مبادا رژیم ایران تظاهرات را سرکوب کند در حالی که در سال ۲۰۰۹سرکوب کرد. ما هم‌چنین شاهد بیانیه وزیر پمپئو و سایر مقامات بودیم و توئیتهایی که کرده‌اند. کاری که باید هم‌اکنون انجام شود این است تظاهر کنندگان ایرانی را به چیزی که نیاز دارند به اکسیژنی که نیاز دارند مجهز کنیم یعنی به اینترنت. من نمی‌دانم که قابلیت ما در تأمین چنین چیزی چقدر است اما این اولین چیزی است که هر ایرانی در اپوزیسیون ایران خواستارش است».

وی هم‌چنین اضافه کرد: «باید حداقل یک قطعنامه در سطح شورای امنیت باشد. ما می‌دانیم که روسها آن را وتو خواهند کرد اما حداقل باید این پروژه به میان آید و دوم این‌که تحریمات باید ادامه یابند و این بار هدفمند باشند. فکر می‌کنم آمریکا پیش‌تر این کار را شروع کرده است یعنی کسانی را باید هدف قرار داد که مسئول کشتن دختران و پسران جوان ایرانی در خیابان‌ها تهران هستند...
آنچه که هم‌اکنون رخ می‌دهد تنها یک قیام در داخل ایران نیست بلکه انقلابی است علیه کنترل ایران بر بخشی از خاورمیانه. به آنچه که در بیروت و لبنان علیه حزب‌الله گرفته تا عراق و علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران تا داخل ایران بنگرید که هم‌چنین ممکن است به یمن هم گسترش پیدا کند. اینها نشانه‌ای از آن است که امپراطوری رژیم خمینی دیگر پذیرفته نمی‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e35d6f9a-55d1-481a-b99d-7e877aeb1b3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات