728 x 90

هراس فزاینده در ولایت خامنه‌ای از اجرایی‌شدن تحریم‌های فراگیر علیه سپاه پاسداران

اجرایی‌شدن تحریم‌های فراگیر علیه سپاه پاسداران
اجرایی‌شدن تحریم‌های فراگیر علیه سپاه پاسداران
یک رسانه حکومتی در مورد لیست‌گذاری بیش از ۴۰تن از سرکردگان سپاه و نهادهای وابسته به آن تحت عنوان «گام دومِ سیاه چاله» نوشت:
با این ترتیب، اگر شرکت ملّی نفت قراردادی با قرارگاه خاتم امضاء کند، شرکت ملی نفت خودبخود وارد لیست شرکتهای تحریمی می‌شود! لذا شرکتهای اروپایی هم اگر با شرکت ملی نفت کار کنند، دچار ویروس تحریم می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود در فواصل زمانی کوتاه افراد و نهادهای جدید به بهانه ارتباط با افراد و نهادهای سپاه که برچسب تروریستی دارند، شناسایی و در لیست تحریم‌ها قرار گیرند. کسانی گمان کرده‌اند چون افراد به روز رسانی شده قبلاً هم در لیست بوده‌اند، اتفاق تحریمی جدیدی نیافتاده است. این برداشت غلط است. (زیرا) مهمترین برچسب، SDGT است که به‌معنای تحمل تبعات حقوقی مترتب بر گروه‌های تروریستی و حامیان آن می‌باشد. وقتی اسم کسی چنین برچسبی می‌خورد تنبیهات متفاوتی نسبت به قواعد قبلی برای همکاری با او وجود دارد.


این رسانه حکومتی هم‌چنین نوشته است: قبل از اضافه شدن این برچسب، هر شخص حقیقی یا حقوقی که با اعضای اس دی ان لیست کار می‌کرد نهایتاً از چرخه دلار قطع می‌شد. ولی حالا که این برچسب اضافه شده کسی که با این نهادهای برچسب‌دار کار می‌کند خودش به اس دی ان لیست می‌رود و حالا بقیه باید مواظب باشند با این نهاد در لیست رفته همکاری نکنند که ناگاه از چرخه دلار کنده نشوند. این تفاوت اصلی کاتسا با تحریمهای قبلی و عامل اهمیت برچسبSDGT است.

لذا هر شرکت دیگری هم که با این شرکت کار کند خودبخود وارد لیست تحریمها می‌شود. افزایش افراد و نهادهای تحریمی سبب افزایش اختلال در روابط بانکی خارجی خواهد شد که اثر مستقیم در بازار ارز خواهد داشت. به نظر می‌رسد وزارت خزانه‌داری ایام پایان سال میلادی را هدف قرار داده تا اثرات تحریم جدید را در آن برهه زمانی مشاهده کند. (رجانیوز 10آبان 96) روزنامه سپاه پاسداران نیز نوشت: نباید منتظر ما به ازای اقتصادی در برابر این قربانیان آتی برجام بود، چرا که برجام در بهارش ثمری نداشت، چه رسد به موسم خزانش. (جوان 10/آبان/96)

کیهان خامنه‌ای در سرمقاله خود با مقایسه ادعاهای قبلی آخوند روحانی در مورد گشایش اقتصادی برجام و دعاوی ضدآمریکایی کنونی او نوشت: حالا همه اهل مبارزه با آمریکا شده‌اند، اهل رجز خواندن، اهل تقویت قوای موشکی. اما نگرانی جدی هست که این جماعت در اولین فرصت ممکن، باز همان راه نادرست سابق را بروند. (کیهان 10آبان 96)

در جلسه روز چهارشنبه مجلس رژیم، شماری از نمایندگان باند روحانی به حملات باند رقیب و رادیو تلویزیون رژیم به برجام اعتراض کردند. هم‌چنین پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع برجام را موضوعی مربوط به کلیت رژیم دانست و با انتقاد از برنامه‌های تلویزیون حکومتی پیرامون پیامدهای شکست برجام، گفت: رادیو و تلویزیون باید به این مسأله توجه کند. (خبرگزاری حکومتی ایلنا - 10آبان 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7c45727-ece2-4241-8a7d-e0b8df83b2ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات