728 x 90

پاناما: با منع استفاده ۱۳۶کشتی رژیم ایران از پرچم پاناما صلح و امنیت را در اولویت قرار داده‌ایم

کشتی کانتینری MSC Anzu در کوکولی کانال پاناما
کشتی کانتینری MSC Anzu در کوکولی کانال پاناما

دولت پاناما در مطلبی که در واشنگتن پست ۲بهمن منتشر شده است نوشت: پاناما صلح و امنیت را در اولویت قرار داده است. ما متعهد به تبعیت از اجرای تحریم‌ها هستیم و تا به امروز ۱۳۶ کشتی مرتبط با شرکت ملی نفت ایران را از استفاده از پرچم (مان) منع کرده‌ایم.

این مطلب در پاسخ به مقاله جب بوش نماینده پیشین کنگره آمریکا درباره استفاده رژیم ایران از پرچم پاناما برای دور زدن تحریمهاست، دولت پاناما نوشت: به تاریخ خود به‌عنوان متحد قوی و شریک متعهد آمریکا در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم افتخار می‌کند. ما از اتهاماتی که جب بوش فرماندار سابق فلوریدا در مقاله سه‌شنبه ۱۷ژانویه خود با عنوان چگونه پاناما را از کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها متوقف کنیم، متعجب و آزرده شدیم.

پاناما با وزارت خزانه‌داری و دیگر مقامات آمریکا همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که کشتی‌های فهرست شده در ثبت ما در فعالیت‌هایی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند استفاده نمی‌شوند.

پاناما به‌عنوان اپراتور یکی از بزرگترین ناوگان تجاری جهان، مسئولیت خود در قبال امنیت دریایی جهانی را جدی می‌گیرد.

بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، پاناما، پس از طی مراحل قانونی، ۶۷۸ کشتی را به‌دلیل عدم رعایت مقررات پاناما و مقررات بین‌المللی از (استفاده از) پرچم (خود) منع کرد.

ما متعهد به تبعیت از اجرای تحریم‌ها هستیم و تا به امروز ۱۳۶ کشتی مرتبط با شرکت ملی نفت ایران را از استفاده از پرچم (مان) منع کرده‌ایم.

در واقع، هر یک از پنج کشتی ذکر شده در مقاله آقای بوش در دست بررسی و در حال حذف پرچم یا بدون پرچم می‌باشند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f246c874-412e-4b63-b00b-9f8c509488ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات