728 x 90

وعده ورود واکسن تاییدنشده روسی در روز پنجشنبه ۱۶بهمن

واکسن روسی
واکسن روسی

به گزارش خبرگزاری فارس رژیم روز سه‌شنبه ۱۴بهمن‌ماه، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: «با هماهنگیهای وزارت بهداشت، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اولین پارت از واکسن روسی کرونا روز پنجشنبه ۱۶بهمن توسط شرکت هواپیمایی ماهان از روسیه بارگیری و وارد کشور شود».

محمدحسن ذیبخش افزود: «پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند و واکسنها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود».

وی درباره حجم و میزان محموله اول، گفت: «حجم و دوز واکسنهای روسی کرونا در پارت اول با توجه به تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است».

شایان یادآوری است که مینو محرز که در ستاد حکومتی مقابله با کرونا به‌عنوان «مسئول ارزیابی واکسن» از وی نام برده می‌شود، اعلام کرد که «من به‌عنوان یکی از اعضای کادر درمان، این واکسن را تزریق نمی‌کنم!» و سپس در استدلال رد کیفیت و اعتبار واکسن روسی گفت: «... واکسنی استاندارد است که مورد تأیید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست در صورتی که این واکسن تاییدیه هیچ کشوری را ندارد». وی با طعنه به سایر باندهای حکومتی دست‌اندرکار پرسید: «از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده است؟ سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تأیید کند که پیش از آن دارو یا واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد... روسیه که جزو اتحادیه اروپاست چرا تاکنون واکسن را برای تاییدیه به سازمان بهداشت اروپا نفرستاده؟!»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d71f2500-071f-4bf7-8a24-1e82587d4361"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات